printlogo


کد خبر: 262331تاریخ: 1402/2/14 00:00
نشست مشترک سازمان سینمایی و بنیاد فرهنگی روایت فتح با محوریت تقویت ظرفیت اشتغال و معیشت سینماگران برگزار شد
روایت سینمایی

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح با مدیران ارشد سازمان سینمایی روز گذشته در مجموعه بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمد خزاعی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های بنیاد روایت فتح در چالش‌ها و بحران‌های امروز سینما گفت: بنیاد روایت فتح در دورانی که بنده در سازمان سینمایی قرار گرفتم، همواره حامی و همراه ما بویژه در چالش‌های مکرر و فشارهای متعدد اتفاقات سال گذشته بوده است. صادقانه عرض می‌کنم که روایت فتح جزو معدود مجموعه‌هایی بود که در بحران از ما حمایت کرد و در کنارمان قرار داشت. در حالی که بسیاری از بحران‌ها و چالش‌های یک‌ساله اخیر ارتباط مستقیمی با سازمان سینمایی نداشت و کل جریان فرهنگی انقلاب را هدف گرفته بود.
وی با اشاره به جلسه مشترک با مجموعه‌های فرهنگی و سینمایی افزود: این جلسات با نهادها و دستگاه‌های مختلف به منظور نزدیکی مدیران به یکدیگر و هم‌افزایی بیش از گذشته و جهت تقویت ظرفیت‌های اشتغال و همکاری پیش‌بینی شده است.
خزاعی با بیان اینکه رشد تولیدات سینمایی همسو با جریان دفاع‌مقدس، مقاومت و انقلاب در این دوره جدی‌تر شده است، تاکید کرد:  این امر مربوط به فرد و شخص خاصی نمی‌شود و محصول کار گروه و تیمی است.
وی ادامه داد: تشویق و ترغیب موسسات و مجموعه‌های فرهنگی و سینمایی به منظور افزایش ضریب تولید در راستای توسعه اشتغال و معیشت، پیگیری تسهیل و کاهش مشکلات پروژه‌های سینمایی با موضوعات جنگی و دفاع‌مقدس، تبادل نظر برای بهره‌برداری آسان‌تر از امکانات شهرک دفاع‌مقدس، برنامه‌‎ریزی و هم‌اندیشی به منظور تقویت جریان اکران فیلم‌های انقلابی و دفاع‌مقدس، همچنین گسترش پاتوق‌ها و فضاهای گفت‌وگو از جمله محورهای مطرح شده در این نشست مشترک بود.
در ادامه این نشست، سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی، با اشاره به تحول شکل گرفته در دوره ریاست محمد خزاعی بر سازمان سینمایی در بیان اندیشه‌ها و نگاه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: در دوره جدید مدیریت دکتر خزاعی بر سازمان سینمایی دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که سابقاً در حوزه بیان اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه سینما وجود داشت، برطرف شد و رویدادها و اتفاقاتی که ایشان و همکاران‌شان در این مدت رقم‌ زده‌اند، برای جامعه سینمایی، هنری و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بسیار امیدوارانه و امیدبخش بوده است.
وی افزود: دغدغه‌های این دوره مدیریت سازمان به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و جبهه فرهنگی انقلاب بسیار نزدیک بوده و از ویژگی‌های شاخص این دوران بیان مواضع انقلابی بدون لکنت و رودربایستی بوده است، معضلی که در دوران مدیریتی بسیاری از مدیران گذشته سازمان سینمایی باعث لطمه خوردن پیکره سینما شد و اکنون خدا را شاکرم که بدنه مدیران و مشاوران رئیس سازمان سینمایی را دوستان و برادرانی تشکیل می‌دهند که همدل، یکدست و یکپارچه هستند.
سیدمحمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌ مقدس با اشاره به اهتمام ویژه پیرامون زیرساخت‌ها سینمایی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: آنچه باعث تسریع در روند تولید در سینمای کشور می‌شود، بدون شک تاسیس زیرساخت، همانند شهرک سینمای دفاع‌ مقدس است، کاری که کشورهایی حوزه خلیج‌‌فارس در حال انجام آن هستند و معتقدم شهرک سینمای دفاع‌ مقدس همانند برج میلاد سینمای ایران بوده و برای همه سینماگران کشور است.
حسینی همچنین درباره تولیدات استانی و برنامه‌های پیش ‌روی انجمن در ساخت آثار سینمایی عنوان کرد: تجمیع منابع در تولیدات هنری همواره بازی 2 برابر برد است که هم از هزینه‌های بیهوده جلوگیری شده و هم آن منبع در جای درست خود هزینه می‌شود. با همین رویکرد ما به استان‌ها رفتیم؛ جایی که زمانی منبع مالی مناسبی برای تهیه و تولید نداشته‌اند اما با تجمیع منابع اکنون همراه و حامی ما هستند. در راستای ساخت و تولید آثار سینمایی ما به استان‌هایی رفته‌ایم که در کنار استعدادهای درخشان و بکر سینمایی با تکثر و تورم سوژه و موضوعات روبه‌رو شدیم؛ موضوعاتی که همگی ملی و جذاب هستند.
در این نشست مشترک، اصغر فارسی، قادر آشنا، حبیب ایل‌بیگی، علیرضا اسماعیلی، محمد حمیدی‌مقدم، سیدمهدی جوادی، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، مجید اسماعیلی، لادن طاهری، محمدرضا سوقندی، سیدصادق موسوی، روح‌الله سهرابی، بهمن حبشی، کریم خوشمرام، داوود مرادیان، مهدی محمدخانی، علیرضا استرابی، محمد حبیبی، محسن جوادی، مهدی متولیان، محمد محمدی، سعید زنگنه، لیلا زهدی، قاسم عزتی و حسن شیرازی نیز حضور داشتند. 

Page Generated in 0/0064 sec