printlogo


کد خبر: 262336تاریخ: 1402/2/14 00:00
اخبار

محرومیت 2 هفته‌ای برای مسی به خاطر سفر بدون اجازه به عربستان
باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه برای مسی به خاطر سفر بدون اجازه به عربستان محرومیت 2 هفته‌ای در نظر گرفت به طوری که تا 2 هفته اجازه حضور در تمرین و بازی‌های تیم را نخواهد داشت. به گزارش مونت کارلو، لیونل مسی بعد از شکست برابر لوریان، فرانسه را ترک کرد و در سفری برنامه‌ریزی شده راهی عربستان شد. این سفر مسی بدون هماهنگی با سرمربی پاری‌سن‌ژرمن و مدیر ورزشی باشگاه بود و اعتراض بازیکنان و کادر فنی تیم را به دنبال داشت. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تصمیم گرفت با مسی به خاطر این سفر غیرضروری برخورد کند؛ تا جایی‌که محرومیت 2 هفته‌ای را برای او در نظر گرفته است. بنا براعلام رادیو مونت کارلو، مسی در این دو هفته محرومیت نه می‌تواند در تمرین حضور یابد و نه در بازی‌های تیم شرکت کند، حتی حقوق او هم پرداخت نخواهد شد تا اینگونه جریمه شود. قرار بود بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن بعد از بازی برابر لوریان دو روز استراحت کنند اما شکست سنگین آنها باعث شد گالتیه این استراحت را به یک روز کاهش دهد. این بازیکن آرژانتینی در عربستان سعودی حضور داشت که هم‌تیمی‌هایش برای تمرین روز دوشنبه در پاریس حاضر شدند. غیبت مسی در حالی که بقیه نفرات پاری‌سن‌ژرمن حق استراحت نداشتند، بخشی از رختکن را آزار داد و مورد استقبال هواداران نیز قرار نگرفت. باشگاه نمی‌خواهد این تصور را ایجاد کند که بازیکنان در تعطیلات به سر می‌برند، در حالی که هنوز برای کسب عنوان قهرمانی فرانسه می‌جنگند. مسی روزهای خوبی را در پاریس سپری نمی‌کند و انتقادها از او بعد از حذف تیم از لیگ قهرمانان اروپا بسیار بالا گرفته است. با شرایطی که مسی دارد بسیار بعید است قراردادش با تیم پاریسی تمدید شود و از لیگ عربستان به عنوان یکی از مشتریان جدی او یاد می‌شود.
***
روایت اینفانتینو از حسرت ایران در جام‌جهانی قطر
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سخنرانی خود در کنگره اخیر کافا به جام‌جهانی 2022 قطر و حضور تیم ‌ملی ایران در این مسابقات اشاراتی داشت. هشتمین کنگره کافا دیروز در حالی در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در آن حضور داشتند. جیانی اینفانتینو،  رئیس فیفا در سخنرانی خود در این اجلاس عنوان کرد: جام‌جهانی قطر، تجربه مهم و استثنایی برای فوتبال قاره آسیا بود. فکر می‌کنم تیم‌های آسیایی تا مدت‌ها می‌توانند از تجارب فنی مربوط به این مسابقات بهره‌مند شوند. وی افزود: من اکثر بازی‌ها را از نزدیک تماشا کردم. تیم ‌ملی ایران هم مثل 2 دوره گذشته جام‌جهانی در این مسابقات حاضر بود و بازیکنان این تیم برای رسیدن به موفقیت جنگیدند. هر چند فقط یک گل برای صعود کم آوردند اما تلاش تیم ‌ملی ایران قابل تقدیر بود. تیم ملی ایران برای صعود به دور دوم جام‌جهانی قطر به یک تساوی برابر آمریکا نیاز داشت اما در نهایت با شکست یک بر صفر برابر این تیم از راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات بازماند تا حسرت ایران برای حضور در این مرحله ادامه داشته باشد.
***
واکنش آنچلوتی به شکست رئال برابر سوسیداد
سرمربی رئال‌مادرید از شکست برابر رئال سوسیداد ابراز ناراحتی کرد با این حال گفت رئال می‌تواند این شکست را پشت سر گذارد و بار دیگر اوج گیرد. به گزارش مارکا، رئال‌مادرید هفتمین شکست خود را  در فصل جاری لالیگا متحمل شد. رئال که این هفته در لالیگا به مصاف رئال سوسیداد رفت با دو گل شکست خورد تا اختلاف این تیم با بارسلونای صدرنشین به ۱۴ امتیاز افزایش یابد.
کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: این راه مناسبی برای دیدار با سوسیداد نبود. شکست باعث می‌شود روحیه تیم پایین بیاید و به همین خاطر ما ناراحت هستیم اما رئال‌مادرید یک ویژگی و امتیاز خاص دارد و آن اینکه در هر لحظه‌ای می‌تواند از شکست عبور کند و دوباره اوج گیرد. او ادامه داد: من نگاهی مثبت به این بازی دارم بویژه در نیمه نخست که بازی بسیار خوبی را برابر یک حریف سرسخت به نمایش گذاشتیم. در نیمه دوم یک گل به حریف هدیه دادیم و بعد از اخراج کارواخال کاملا عقب نشستیم. در دقایق پایانی باز هم دروازه ما باز شد و در نهایت شکست خوردیم. خوشبختانه در دیدار فینال جام حذفی برابر اوساسونا همه بازیکنان به استثنای مندی را در اختیار داریم. آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: او تمرین می‌کند و خوشبختانه بهبود یافته است اما درباره او ریسک نمی‌کنیم. البته باید بگویم که وضعیتش بهتر شده است. باید اعتراف کنم در بازی‌های اخیر لالیگا سطح کیفی ما پایین آمد. دو بازی حساس برابر اوساسونا و منچستر‌سیتی پیش‌رو داریم و باید دید آیا می‌توانیم فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم یا نه.
***
حکم موقت ابطال انتخابات دوچرخه‌سواری لغو شد
دیوان عدالت اداری حکم موقت ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را لغو کرد. به گزارش ایسنا، محمد صانعی، کاندیدای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری با شکایت از وزارت ورزش خواستار صدور دستور موقت مبنی بر ابطال انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری شده بود. دیوان عدالت اداری نیز در حکمی دستور موقت ابطال انتخابات را صادر کرد اما روز چهارشنبه پس از پیگیری واحد حقوقی وزارت ورزش و جوانان، این حکم دستور موقت ابطال انتخابات لغو شد. مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش  و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: دستور  موقت صادره از دیوان عدالت اداری لغو شد. پرونده در حال رسیدگی است تا مستندات نهایی خود را ارائه دهیم و تعیین‌تکلیف شود. او درباره ادامه فعالیت رسول اسدی به عنوان رئیس فدراسیون تصریح کرد: هیچ مانع قانونی برای ادامه فعالیت ندارد تا رسیدگی و تعیین‌تکلیف نهایی از سوی دیوان عدالت اداری انجام شود.

Page Generated in 0/0059 sec