printlogo


کد خبر: 262340تاریخ: 1402/2/14 00:00
فرزاد کوهیان، سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
تمام تمرکز ما روی بازی با کاله است

زهره فلاح‌زاده: تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان از آن دست تیم‌هاست که با سرمربی بومی خود در سال‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده است‌. در واقع هر چه ذوب‌آهن در فوتبال نتایج ضعیفی به دست آورده و نتوانسته حتی جزو تیم‌های بالانشین جدول لیگ برتر باشد، تیم بسکتبال این باشگاه نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده است. فصل قبل بود که ذوب‌آهن تحت هدایت فرزاد کوهیان در فینال لیگ برتر بسکتبال ایران مقابل تیم متمول شهرداری گرگان شکست را پذیرا شد و به مقام نایب‌قهرمانی رسید. در این فصل هم تیم کوهیان در مسابقات سوپرجام بسکتبال غرب آسیا از سد تیم خوب نفت عراق عبور کرد اما در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها باز هم به شهرداری گرگان برخورد کرد و با شکست، به دیدار رده‌بندی رفت، اما ذوب‌آهنی‌ها در این فصل از لیگ برتر هم عملکرد خوبی داشتند و به نیمه‌نهایی این مسابقات رسیدند. ذوبی‌ها با عبور از تیم ‌مس کرمان به این مرحله و تیم کاله آمل رسیدند. در بازی اول که روز دوشنبه برگزار شد، تیم فرزاد کوهیان نیمه اول را با اختلاف ۲۱ امتیاز از حریف آملی خود عقب بود و هر بیننده‌ای که این مسابقه را دنبال می‌کرد، گمان می‌کرد امتیازات قابل جبران نیست و کاله برنده از زمین خارج می‌شود اما در نیمه دوم ورق برگشت و تیم کوهیان با بازی خوبی که انجام داد، توانست نه تنها امتیازات عقب افتاده را جبران کند، بلکه در نهایت با نتیجه ۷۱ بر ۶۶ به پیروزی دست یافت. دیدار دوم این رویارویی روز جمعه ساعت ۱۶ به میزبانی ذوب‌آهن در اصفهان برگزار می‌شود. این بازی‌ها به صورت ۲ از ۳ بازی است و تیمی که به ۲ برد برسد راهی فینال لیگ برتر خواهد شد. «وطن امروز» درباره این دیدار و بررسی عملکرد تیم بسکتبال ذوب‌آهن با فرزاد کوهیان، سرمربی این تیم گفت‌وگو کرد. 
***
* درباره بازی با کاله صحبت کنیم؛ بازی چطور بود؟
بازی با کاله بسیار سخت بود، بویژه اینکه در خانه حریف بازی می‌کردیم‌. بازی را بد شروع کردیم ولی در ادامه خوب تمام شد.
* نیمه اول با اختلاف ۲۱ امتیاز از حریف عقب افتادید؛ چه اتفاقی افتاد که این امتیازات جبران شد و برنده مسابقه شدید؟
بچه‌ها نیمه دوم تلاش مضاعفی انجام دادند و مدیریت بهتری داشتند. با توجه به اینکه شوت‌های ما در این نیمه موفق‌آمیز بود، توانستیم نتیجه بازی را مال خود کنیم.
* فکر می‌کنید همچون فصل گذشته به فینال لیگ برتر صعود کنید؟
فعلا تمام تمرکز ما روی بازی جمعه با کاله است.
* هدف ذوب‌آهن قهرمانی در لیگ‌ برتر است؟
این سوال را باید باشگاه پاسخ دهد. ما تلاش خود را خواهیم کرد.
* تیم شما در رده‌بندی سوپر‌لیگ بسکتبال غرب آسیا باید به مصاف تیم بیروت کلاب در لبنان برود؛‌ روی این تیم ‌شناختی دارید؟
بله! با این تیم قبلا بازی کرده‌ایم ولی بازیکنان خارجی‌شان را عوض‌ کرده‌اند. به نظر می‌رسد که  یک‌ بازیکن‌ با سابقه هم از «ان‌بی‌ای» اضافه کرده باشند. در کل بازی سختی با تیم بیروت داریم.
* منتظر کسب مقام سوم از تیم ذوب‌آهن در این رقابت‌ها باشیم؟
فعلا تمرکز ما روی بازی جمعه است..
* سطح مسابقات لیگ برتر چطور است؟
سطح مسابقات خوب است اما لیگ ما به یک‌ برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد.
* فرزاد کوهیان، مربی خیلی آرامی کنار زمین است؛ چطور می‌توانید در اوج حساسیت اینقدر آرام و صبور باشید؟
نمی‌‌دانم! فقط سعی می‌کنم تصمیمات مناسبی حین مسابقه بگیرم.

Page Generated in 0/0066 sec