printlogo


کد خبر: 262351تاریخ: 1402/2/14 00:00
اخبار

سخنگوی شهرداری تهران: 
برای مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم
برخورد با دانه‌درشت‌ها در دستور کار شهرداری تهران
سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: برای مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم. عبدالمطهر محمدخانی پیرامون موضوع دستگیری یکی از کارمندان شهرداری تهران که در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، عنوان کرد: این  همان موضوعی است که شهردار تهران چندبار به آن اشاره کرد. دکتر زاکانی تاکید کرد که در راه مبارزه با فساد علاقه‌ای به علنی کردن این موارد ندارد و سعی می‌کند در عمل با فساد مبارزه و با آن برخورد کند. وی افزود: چندی قبل تخلفات مالی چند نفر از کارکنان شهرداری تهران با هوشیاری قابل تقدیر همکاران سازمان حراست شهرداری رصد و کشف شد و پس از جمع‌بندی نهایی و تکمیل گزارش، پرونده با دستور ویژه و تاکید شهردار محترم تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی برای برخورد لازم ارجاع شد. محمد‌خانی افزود: در این زمینه حداکثر هماهنگی و همراهی از سوی شهرداری تهران با دستگاه محترم قضایی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و ما دست همه نهادها در مبارزه با فساد را به گرمی می‌فشاریم. وی در ادامه بیان کرد: همانطور که پیش‌تر شهردار تهران تاکید کرده بود درباره مبارزه با فساد با هیچ کس تعارف ندارد و در این مسیر فرقی بین فساد انجام شده بین یک فرد یا یک مجموعه هم وجود ندارد. محمدخانی افزود: هدف‌گذاری‌مان در این دوره، کاهش این موارد و پیگیری جدی مبارزه با فساد است و به همین منظور این مبارزه را از خودمان شروع کردیم. مبارزه با فساد اما محدود به این موارد جزئی نخواهد شد و مبارزه با دانه‌درشت‌ها را در دستور کار داریم. وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: اولویت اول ما بازگشت اموال و امکانات شهر به نفع مردم و بیت‌المال است. به عنوان نمونه ارزش یکی از این پرونده‌های فسادی که در این مدت کشف شده، به اندازه نیمی از بودجه یک سال شهرداری تهران است.
***
سامانه «ایران جوان» بنیاد ۱۵ خرداد رونمایی شد
سامانه «ایران جوان» بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه‌‌قلو و بیشتر رونمایی شد. در مراسمی با حضور سیدمصطفی سیدهاشمی - معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  از سامانه «ایران جوان» رونمایی شد. سید مصطفی سیدهاشمی در تشریح جزئیات پویش ملی «ایران جوان» اظهار کرد: این پویش در راستای ماموریت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در موضوع جوانی جمعیت طراحی شده است و در قالب اهدای بسته‌های لبخند مادری به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند سوم و بیشتر، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه‌‌قلو و بالاتر، اعطای وام قرض‌الحسنه خرید کالا، کارت هدیه به همراه افتتاح حساب سپرده بلندمدت برای فرزندان زوج‌های دانشگاهی و... پیگیری می‌شود. وی تصریح کرد: پویش ملی «ایران جوان» که از اردیبهشت سال گذشته از سوی بنیاد ۱۵ خرداد آغاز شده است، در قالب رویدادهای مختلف ملی و استانی توسط این بنیاد پیگیری می‌شود. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این مراسم تاکید کرد: خانواده‌های دارای فرزند سه ‌قلو و بیشتر می‌توانند جهت استفاده از حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد به این سامانه به نشانی iranejavan.1542.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. حمیدرضا علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: همه مردم نیز می‌توانند با مراجعه به قسمت فراخوان این سامانه، اسامی پیشنهادی خود را جهت نام‌گذاری طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه‌ ‌قلو یا بیشتر ارائه کنند.
***
صدور و تحویل ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق به متقاضیان
سازمان ثبت احوال کشور از اتمام صدور و تحویل ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد. سازمان ثبت احوال کشور در راستای  وعده کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر صدور تمام کارت‌های ملی هموطنان تا پایان سال ۱۴۰۱ در حالی که از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰  با گذشت بیش از 2 سال به‌رغم ثبت‌نام و پرداخت هزینه برای صدور کارت‌های ملی توسط شهروندان تعداد ۱۰ میلیون کارت معوق مانده بود، در دوره جدید با استقرار دولت سیزدهم و پیگیری وزیر کشور و تغییر مدیریت در سازمان ثبت احوال کشور از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده خط تولید انبوه صدور کارت‌های هوشمند ملی مجدد راه‌اندازی شد و سال ۱۴۰۱ همه ۱۰ میلیون کارت معوق صادر و به متقاضیان تحویل داده شد. بر اساس گزارش پایگاه داده‌های سازمان ثبت احوال کشور، تا پایان سال گذشته تمام ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق صادر و تحویل متقاضیان شده است و از سوی دیگر برنامه‌ریزی لازم جهت کاهش مدت بین زمان درخواست کارت ملی و دریافت آن انجام شده و به طور جدی در حال پیگیری و اقدام است.
***
برگزاری جشنواره «گل‌وگلاب» در ۴ نقطه پایتخت
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران نوزدهمین جشنواره «گل‌وگلاب تهران» را با برنامه‌های متنوع از ۱۳ تا ۲۹ اردیبهشت در فرهنگسراهای اشراق، فردوس، بهمن و دریاچه شهدای خلیج‌ فارس (چیتگر) برگزار می‌کند. سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران نوزدهمین جشنواره «گل‌وگلاب تهران» را به منظور ترویج فرهنگ‌های سنتی ایران اسلامی، آشنایی با سبک زندگی اقوام و ایجاد نشاط اجتماعی در بخش‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌کند. این جشنواره با برپایی مراسم سنتی گلاب‌گیری، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استان‌ها، برنامه‌های میدانی از جمله موسیقی محلی، بازی و مسابقه ویژه نوجوانان و... میزبان شهروندان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این جشنواره از ۱۳ تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۲ به فرهنگسراهای اشراق، فردوس، بهمن و دریاچه شهدای خلیج‌ فارس (چیتگر) مراجعه کنند. بنا بر اعلام پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر، شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت farhangsara.ir مراجعه کنند، همچنین شماره ۱۸۳۷ پاسخگوی سوالات مخاطبان است.

Page Generated in 0/0056 sec