printlogo


کد خبر: 262361تاریخ: 1402/2/14 00:00
اخبار

 وزیر اطلاعات نسبت به سوءاستفاده دشمن از آسیب‌های اجتماعی هشدار داد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب روز گذشته درباره امنیت مرزها گفت: به طور طبیعی با توجه به مرزهای طولانی، شرایط کشورهای همسایه و همچنین فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در جهت منافع خودشان، با برخی مسائل امنیتی در مرزها مواجه هستیم. 
وزیر اطلاعات افزود: با توجه به حضور فعال مجموعه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و وزارت اطلاعات و ادارات کل اطلاعات استان‌ها و وجود قرارگاه‌های فعال و موثر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح، ما اثرگذاری از این مسائل امنیتی در کشور نمی‌بینیم. حجت‌الاسلام خطیب خاطرنشان کرد: اگر احیانا دشمن بتواند در این زمینه بهره‌ای ببرد، قطعا از شرایط و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کشور سوء‌استفاده می‌کند. به حوادثی هم مانند آنچه در سراوان رخ داد باید نگاه ایذایی داشت.
***
آیت‌الله جنتی:
حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها از ملزومات رشد تولید است
دبیر شورای نگهبان روز گذشته در جلسه این شورا با گرامیداشت روز معلم و تبریک به معلمان کشورمان، گفت: دیروز سالروز شهادت شهید مطهری (ره) بود که به نام روز معلم انتخاب شده که حقیقتا انتخاب درستی است، چرا که ایشان، شهید راه آگاهی‌بخشی بود و شغل معلمی هم تبلور آگاهی‌بخشی است. 
آیت‌الله جنتی آثار به جا مانده از استاد شهید مرتضی مطهری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در اهمیت این آثار همین بس که حضرت امام خمینی (ره) همگان را به حفظ آنها سفارش کرده و فرموده است: «من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می‏‌کنم که کتاب‌‏های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود». آیت‌الله جنتی از رسانه‌ و سازمان‌های فرهنگی خواست تا برای آشنایی بیشتر جوانان با آثار استاد شهید مطهری برنامه‌ریزی کنند.
دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، این هفته را به همه کارگران و تولیدکنندگان کشور تبریک گفت و اظهار کرد: در هفته کار و کارگر به سر می‌بریم؛ در معارف اسلامی کار و کارگر دارای جایگاهی بسیار والا هستند. وی تصریح کرد: در اسلام از کار به عنوان عبادت یاد‌شده و کارگر را شهید زنده برشمرده‌اند که بوسه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بر دستان کارگر افتخاری ابدی است که نصیب این قشر باارزش شده و یک فرهنگ‌سازی ماندگار است. 
آیت‌الله جنتی تأکید کرد: رشد تولید جز با همه‌گیر شدن فرهنگ تلاش محقق نخواهد شد و حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها یکی از ملزومات این امر مهم است. دبیر شورای نگهبان در پایان گفت: اگر در هر جامعه‌ای تلاش به ارزش تبدیل و از افراد پرتلاش قدردانی شود و روش‌هایی مانند دلالی نکوهش شود، قطعا آن جامعه مسیر پیشرفت و تعالی را طی خواهد کرد.
***
فرمانده نیروی پدافندی ارتش:
تحرکات پرنده‌های بیگانه را فراتر از مرزها رصد می‌کنیم
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، صبح دیروز(13 اردیبهشت‌) از SOC؛ گروه پدافند هوایی اهواز و سایت‌های راداری و موشکی تابعه بازدید کرد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این بازدید گزارش‌های کشف و شناسایی رادارها و مطابقت آن با گزارش SOC و نیز کنترل آن با شبکه یکپارچه پدافند هوایی را مورد ارزیابی قرار داد.
امیرعلیرضا صباحی‌فرد در جمع فرماندهان و کارکنان گروه پدافند هوایی اهواز گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن سامانه سلاح‌های راداری و موشکی بومی و به‌روز توانسته است تمام تحرکات پرنده‌های بیگانگان را فراتر از مرزهای هوایی کشورمان رصد و شناسایی کند. 
وی با تاکید بر اینکه کارنامه پدافند هوایی ارتش در تامین امنیت آسمان ایران درخشان است، اظهار کرد: کارآمدی سامانه‌های پدافندی و تجهیزات پیشرفته بومی، قدرت بازدارندگی و نیز تامین امنیت منافع ملی کشورمان را در عرصه جهانی بیش از پیش تقویت کرده است. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه معرفت جنگ در تمام جهات باید به نسل جوان معرفی شود خطاب به فرماندهان این یگان پدافندی، گفت: مقدمات و ملزومات برای هرچه بهتر اجرا شدن اردوهای معارف جنگ دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش مهیا شود.
***
وزیر کشور:
همه دستگاه‌ها وظایف‌شان را درباره حجاب انجام دهند
وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت در جمع خبرنگاران گفت: همه مسؤولان و کسانی که دست‌اندرکار امر حجاب هستند، کار را دنبال کنند. مردم ما مطالبات زیادی دارند، مرتب درخواست دارند، به هر حال یک موضوعی است که امروز در جامعه مطرح است، البته قبلا هم اشاره شده و الان هم تأکید می‌کنیم که عمده و قاطبه بانوان ما خودشان را متعهد می‌دانند و رعایت می‌کنند. احمد وحیدی افزود: همه این موضوع را به عنوان یک ارزش اسلامی و هم ارزش عرفی و هم یک قانون می‌دانند و تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند و تعدادشان هم بسیار کم است، البته این تعداد با توجه به توصیه‌هایی که شده و کارهایی که دارد انجام می‌شود، امیدواریم و انتظار داریم که آنها هم وضع بهتری پیدا کنند، بنابراین دستگاه‌ها و آنهایی که طبق قانون وظیفه دارند، اعم از قوه‌قضائیه و فراجا که مسؤولیت قانونی دارند، کارشان را انجام می‌دهند. 
وحیدی همچنین درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد گفت: ما تندروی از سوی ضابطان و دستگاه‌ها به هیچ وجه نداشتیم؛ آنها بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند که جای قدردانی و تشکر دارد. وزیر کشور افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر با احترام، تذکر لسانی که وظیفه عموم مردم است، انجام می‌دهند و همین مقدار کفایت می‌کند و باقی را باید دست ضابطان بگذاریم.

Page Generated in 0/0053 sec