printlogo


کد خبر: 262421تاریخ: 1402/2/17 00:00
اخبار

سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران یکپارچه می‌شوند
مریم پیرکاری، مدیرعامل موسسه تصویر شهر و هادی اسماعیلی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز با هدف بهبود و تقویت جریان توزیع آثار سینمای انقلاب اسلامی، تفاهمنامه‌ای را با موضوع هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های سینمایی امضا کردند. اجرای این تفاهمنامه از ابتدای اردیبهشت ماه 1402 و به مدت ۲ سال آغاز خواهد شد. 
براساس این تفاهمنامه ظرفیت سالن‌داری طرفین در حوزه سینماداری یکپارچه می‌شود و طرفین متعهد می‌شوند تمام ظرفیت‌های خود در حوزه سینماداری از قبیل سالن‌ها، دفاتر پخش، تجهیزات سخت‌افزاری، تبلیغات و کمپین، ظرفیت‌های تبلیغات محیطی، ارتباطات سازمانی، آمار و اطلاعات ارزیابی فروش را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
در این راستا با تشکیل شورایی 5 نفره متشکل از هر ۲ طرف، تصمیم‌گیری‌ها پیرامون اجرای تفاهمنامه و برنامه توزیع آثار سینمایی در سینماهای تحت پوشش این ۲ موسسه به شکل یکپارچه صورت خواهد گرفت. موسسه بهمن سبز وابسته به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با در اختیار داشتن 176 پرده نمایش، بیش از 30 درصد ظرفیت‌های سینمای ایران را در اختیار دارد. 
سالن‌های نمایش مجموعه بهمن سبز در 58 سینما از 21 استان کشور در قالبی یکپارچه تحت عنوان «زنجیره سینمایی مهر» در حال فعالیت هستند. موسسه تصویر شهر نیز 20 سالن سینمایی در 4 پردیس سینمایی در پایتخت را در اختیار دارد. امضای تفاهمنامه میان موسسه بهمن سبز بازوی سینماداری حوزه هنری انقلاب اسلامی و موسسه تصویر شهر که بازوی سینمایی شهرداری تهران محسوب می‌شوند، فضا و ظرفیت‌های تازه‌ای را در بخش توزیع آثار سینمایی در بازار اکران سینمای ایران شکل خواهد داد.
***
نمایش بزرگ جهان بانو دوباره روی صحنه می‌رود
اجرای فصل دوم نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» از امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در بوستان ولایت آغاز می‌شود. این نمایش به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا هر شب ساعت ۱۹:۳۰ میزبان علاقه‌مندان است. «جهان بانو» نمایشی است با محوریت بانوان مطرح و جریان‌ساز تاریخ که در خلاصه داستان آن آمده است: «جهان بانو، جهان بانوان است، بانوان آسمانی، از ازل تا حال. جهان بانو داستانی ‌است نه تنها برای زنان، که درباره‌ زنان برای شناخت ایشان...».
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت این نمایش  به سامانه مراجعه کنند. «جهان بانو» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس روی صحنه می‌رود. 
سایر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه‌کننده: علی اسماعیلی؛ کارگردان: حسن بزرا؛ جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی؛ مجری طرح: نادر قنبری؛ طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدر؛ مدیر تولید: داوود طامهری؛ طراح صدا: عرفان حسن‌زاده؛ طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمد؛ مجری صدا: علی بیرنگ؛ مدیر تدارکات: تورج سلیمانی؛ طراح گریم: هاشم جوری.
***
تصویربرداری «سوران» با نقش‌آفرینی زنده‌یاد محمودی تمام شد
 همزمان با پایان تصویربرداری سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، بازیگران اصلی پروژه معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، تصویربرداری سریال «سوران» تازه‌ترین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره، به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده که از اواخر شهریورماه ۱۴۰۱ در سکوت خبری انجام شده است، به پایان رسید.
این سریال که اقتباسی از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزارراغب است، قصه عشق، مبارزه و میهن‌دوستی مردم کردستان را روایت می‌کند. همزمان با انتشار نخستین خبر از این پروژه، بازیگران اصلی سریال معرفی شدند. 
بدین ترتیب مهدی نصرتی ایفاگر «سوران» است و حسام محمودی فرید، توماج دانش‌بهزادی، علیرضا جعفری، مریم کاظمی، احمد جعفری، احمد صدفی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی و آسو پاشاپور سایر بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.
زنده‌یاد حسام محمودی‌فرید به تازگی نقش‌آفرینی خود را در این سریال به پایان رسانده بود. «سوران» پس از سریال «کاتب اعظم» که اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» بود، دومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره محسوب می‌شود که خلاصه داستان و اخبار تکمیلی آن بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0052 sec