printlogo


کد خبر: 262434تاریخ: 1402/2/17 00:00
اخبار

بیانیه فدراسیون کشتی: لابی برای تیم ‌ملی بدون «انتخابی» ممنوع!
فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه‌ای بر چرخه انتخابی تیم ‌ملی تاکید کرد و یادآور شد اجازه حضور کشتی‌گیران را خارج از این چرخه نخواهد داد. سایت فدراسیون کشتی نوشت: «در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که نحوه انتخاب ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، جهانی و بازی‌های المپیک سلیقه‌ای و خارج از یک آیین‌نامه و ضوابط مدون و مکتوب بود و این موضوع باعث شده بود انگیزه میان کشتی‌گیران از بین رفته و در حق نفرات شایسته پوشیدن دوبنده تیم ‌ملی اجحاف شود. بر این اساس از بدو ورود مدیریت جدید به فدراسیون کشتی، موضوع قانونمند شدن نفرات برای ملی‌پوش شدن در دستور کار قرار گرفت و در ادامه چرخه تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات جهانی، المپیک و قاره‌ای تدوین شد و هر سال با رفع نواقص آن نسبت به کامل‌تر شدن چرخه انتخابی تیم‌های ملی گام برداشته شد. با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی چرخه انتخابی تیم ‌ملی و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام تختی، گاهی شاهد رایزنی از سوی برخی کشتی‌گیرانی که به این چرخه پایبند نبوده و در آن شرکت نکرده‌اند برای گرفتن سهمیه در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام بین‌المللی تختی هستیم و در این راستا این کشتی‌گیران پای وساطت افراد ذی‌نفوذ در جاهای مختلف را به میان آورده‌اند. قطعا فدراسیون کشتی و کادر فنی برای عدم اجحاف به حق سایر کشتی‌گیران  با پایبندی به اصل عدالت‌محوری، برای اینکه چرخه انتخابی تیم ‌ملی انگیزه‌ای برای حضور تمام کشتی‌گیران کشور برای کسب دوبنده تیم ‌ملی از طریق مبارزه و شایسته‌سالاری، همچنین یک میراث ماندگار برای کشتی کشور در سال‌های آینده باشد، اجازه حضور کشتی‌گیران را خارج از چرخه انتخابی نخواهد داد. شایان ذکر است چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روی سایت فدراسیون در بخش آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از ۷ ماه پیش قابل مشاهده است و جامعه کشتی برای رفع هرگونه ابهام می‌توانند به متن این چرخه رجوع کنند».
***
مربی سابق سپاهان سرمربی تیم ‌ملی فوتسال بحرین شد
مربی برزیلی و سابق تیم فوتبال سپاهان به عنوان سرمربی جدید تیم ‌ملی فوتسال بحرین انتخاب شد.
«رافائل فوگاگیرو» مربی بدنساز تیم فوتبال سپاهان در زمان سرمربیگری عبدالله ویسی بود که یک فصل هم در تیم گیتی‌پسند در لیگ برتر فوتسال ایران فعالیت کرد. او سپس به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رفت و مربیگری در فوتسال را ادامه داد. با اعلام فدراسیون فوتبال بحرین، فوگاگیرو به عنوان سرمربی جدید تیم ‌ملی فوتسال این کشور انتخاب شد. بحرین چند ماه دیگر باید در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در منطقه غرب قاره شرکت کند.
***
دختر مربی پیشین تیم ‌ملی والیبال کشته شد
دختر مربی پیشین تیم ‌ملی والیبال در حادثه تیراندازی در صربستان کشته شد. به گزارش تسنیم، وزیر کشور صربستان، روز چهارشنبه اعلام کرد بر اثر تیراندازی نوجوانی 14 ساله به‌ سمت دانش‌آموزان در مدرسه ابتدایی «ولادیسلاو ریبنیکار»، 8 دانش‌آموز و یک نگهبان کشته و معلم کلاس و 6 دانش‌آموز دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند. در بین کشته‌شدگان این تراژدی، نام دختر دراگان کوبیلیسکی،‌ مربی پیشین تیم ‌ملی والیبال ایران نیز دیده می‌شود. کوبیلیسکی، دستیار ایگور کولاکوویچ در تیم ‌ملی ایران بود.کولاکوویچ از سال 2017 تا 2020 سرمربی ایران بود و کوبیلیسکی در این سال‌ها در کنار وی در کشورمان حضور داشت.
***
اتهام تبانی در دیداری که بازیکن ایرانی ۲ گل زد
فدراسیون فوتبال قطر خواستار تحقیق در دیدار المریخیه و السیلیه شد که در آن مهرداد محمدی ستاره بازی بود و ۲ گل به ثمر رساند. به گزارش الوطن، در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست‌ویکم لیگ ستارگان قطر، ۲ تیم المریخیه و السیلیه به مصاف هم رفتند. در این بازی السیلیه قعرنشین با درخشش مهرداد محمدی بازیکن ایرانی خود، با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست پیدا کرد. فدراسیون فوتبال قطر مشکوک به تبانی در این بازی شده است، چرا که بازیکنان المریخیه در دقایق پایانی بازی به طرز مشکوکی بازی می‌کردند و همین باعث شد السیلیه گل سوم را به راحتی به ثمر رساند. فدراسیون فوتبال قطر خواستار تحقیق و بررسی دقیق این بازی شده است. السیلیه با وجود پیروزی در این بازی با ۱۶ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی باقی ماند اما اختلاف این تیم با تیم‌های رده دهم و یازدهم تنها به یک امتیاز کاهش پیدا کرد تا شانس زیادی برای ماندن در لیگ داشته باشد. مهرداد محمدی بازیکن ایرانی السیلیه عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشته و موفق به زدن ۸ گل شده است.
***
نخستین خرید تابستانی بارسلونا
طبق اعلام روزنامه اسپورت اسپانیا، بارسلونا با مدافع بیلبائو به توافق نهایی دست پیدا کرده است و این بازیکن نخستین خرید تیم ژاوی در تابستان خواهد بود. به گزارش اسپورت، بارسلونا هنوز فصل جاری به پایان نرسیده است به دنبال جذب بازیکنان جدید و تقویت تیم برای فصل بعد است. آبی‌و‌اناری‌ها در گام نخست یک مدافع جذب کردند. اینیگو مارتینس مدافع باتجربه بیلبائو با بارسلونا به توافق نهایی رسید و نخستین خرید تیم لقب گرفت. طبق اعلام روزنامه اسپورت، مارتینس در تست پزشکی بارسلونا شرکت و با تیم قرارداد ۲ ساله امضا کرده است. قرارداد این بازیکن با بیلبائو به پایان رسید و  او به صورت آزاد راهی آبی‌و‌اناری‌ها خواهد شد و همان حقوقی را که در بیلبائو دریافت می‌کرد در بارسلونا هم دریافت خواهد کرد. بارسلونا در فصل جاری رقابت‌های لالیگا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد، این در حالی است که تنها ۵ هفته تا پایان لیگ باقی مانده است.

Page Generated in 0/0060 sec