printlogo


کد خبر: 262436تاریخ: 1402/2/17 00:00
چرایی تساوی استقلال در روزی که همه منتظر برد مقابل نفت آبادان بودند
ساپینتو و آرامشی که از تیمش گرفت

سرمربی استقلال در پایان نشست مطبوعاتی طولانی‌اش، ناگاه سمت و سوی حرف‌هایش را متوجه عبدالله ویسی، سرمربی نفت آبادان کرد و با عبارتی نه ‌چندان مودبانه به او دستور سکوت و بستن دهانش را داد. البته او تلاش می‌کرد این کلمات را با توصیفاتی که به عنوان یک ستاره جهان فوتبال از خود می‌کرد، رنگ و لعاب دهد اما بعد از تساوی ناامیدکننده استقلال مقابل نفت آبادان، شاید به هیچ‌وجه جای این صحبت‌ها نبود. ساپینتو مردی است که بابت ایستادن پای تیمش و عبور از موانع سخت مدیریتی و مالی و نمایش‌های رو به جلو و تهاجمی استقلال تحسین شده است اما در عین حال او هرگز نتوانسته از جاری شدن توفان ذهنی همیشگی بر زبان تندش جلوگیری کند و حالا پس از صحبت‌های بی‌سابقه در نشست مطبوعاتی بازی پیکان، در دیدار مقابل نفت آبادان هم حرف‌های توهین‌آمیز بیشتری را به خود منتسب کرد؛ موضوعی که در شرایط فعلی و از دست رفتن تقریبی قهرمانی لیگ برتر تشویق‌های همیشگی را هم ندارد! در واقع یک ساپینتوی برنده می‌تواند به سبک و سیاق خود جنگ‌های روانی و تن به تن با مربیان و دیگران را پیش ببرد اما در شرایط امروز این حرف‌ها توجه مثبت چندانی را برنمی‌انگیزد. کما اینکه وقتی این سرمربی در ابتدای نیم فصل دوم در کمتر از 10 روز در جریان ۲ بازی استقلال با کادرهای حریف دچار تنش شد، هواداران این تیم هم بشدت از او حمایت کردند و البته برنده بودن استقلال در این بازی‌ها هم باعث شد سایر ارکان فوتبال ایران هم سهمی کمتر از ابتدای فصل درباره نقش این مربی پرشور پرتغالی در درگیری‌ها برای او قائل باشند. البته نمی‌توان در این بین تمام تقصیر را متوجه مرد پرتغالی دانست، بویژه که حداقل درباره آخری، سرپرست حریف به وضوح از آمادگی ذهنی قبلی برای رقم خوردن چنین اتفاقاتی پرده برداشت اما واضح است ساپینتو به واسطه همان تفاوت‌هایی که در نشست خبری در مقایسه بین خود و سایر مربیان شاغل در ایران از آن صحبت به میان آورده بود، اصطلاحا باید تاب‌آوری بیشتری داشته باشد. تجربه او در رقابت‌های بین‌المللی و سطوحی که به عنوان بازیکن و مربی پشت سر گذاشته، همان‌طور که یک سوژه مناسب برای اتخاذ نوعی از تهدید در قبال دیگران توسط ساپینتو است، به همان میزان توقعات را از خود او بالاتر می‌برد و انتظارات از کاپیتان سابق اسپورتینگ و ستاره تیم‌ملی پرتغال را در سطح متناسب با آن پیشینه قرار می‌دهد. درست است عبدالله ویسی به هیچ وجه اعتبار و شهرت همتای پرتغالی خود روی نیمکت استقلال را ندارد اما عملکردش در مسابقه روز جمعه در قیاس با ساپینتو بهتر بود؛ مربی‌ای که هنوز جز ۲ بازی در لیگ، احتمالا ۲ بازی بسیار حساس دیگر در جام حذفی پیش رو دارد و اینجا جایی است که باید اعتبار خود را پس بگیرد اگرنه صحبت درباره گذشته و حضور در جام‌جهانی و برخورداری از ملیت پرتغالی آن چیزی نیست که به تنهایی برای کسب مقبولیت در بین هواداران استقلال کافی باشد.
* منصور رشیدی: اگر اشتباهات داوری نبود، استقلال با اختلاف صدرنشین بود
منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال با اشاره به اتفاقات بازی این تیم با صنعت نفت آبادان و درگیری ساپینتو با کادرفنی و بازیکنان حریف  می‌گوید رفتار ساپینتو  درست نبود و نباید به بازیکن حریف تذکر می‌داد. وی در طول فصل بارها محروم شده است و همین باعث شد استقلال ضرر کند. منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال درباره تساوی آبی‌پوشان مقابل نفت آبادان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر اظهار کرد: متاسفانه استقلال فوتبال بی‌برنامه‌ای را مقابل نفت آبادان انجام داد و نتوانست بازی همیشگی خودش را ارائه دهد. وی ادامه داد: استقلال در نیمه دوم احساسی بازی کرد ولی در مقابل تیم نفت آبادان بسیار با برنامه بود و به نتیجه دلخواهش رسید. به اعتقاد من استقلال در هفته‌هایی که باید با تمرکز بیشتری در زمین ظاهر شود، در حال امتیاز از دست دادن است. پیشکسوت استقلال درباره عملکرد ساپینتو در این دیدار نیز گفت: رفتار ساپینتو درست نبود و نباید به بازیکن حریف تذکر می‌داد. وی در طول فصل بارها محروم شده است و همین باعث شد استقلال ضرر کند. ساپینتو باید جلوی احساسات خودش را بگیرد، بویژه در هفته‌های آخر که حضور مربیان در کنار زمین مهم است.
رشیدی درباره اینکه آیا استقلال با این نتیجه از کورس قهرمانی عقب‌ افتاده است؟ تصریح کرد: هنوز ۲ بازی تا پایان لیگ باقی مانده است و احتمال هر اتفاقی وجود دارد. البته شانس استقلال برای قهرمانی کمتر شده است. پیشکسوت استقلال درباره عملکرد حسینی در این دیدار هم بیان داشت: حسینی عملکرد خوبی نداشت. وی در چند صحنه خروج‌های بدی داشت و به اعتقاد من به عنوان کاپیتان استقلال باید بهتر از این در زمین ظاهر شود. وی درباره برگزاری دیدار پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: این اتفاقات در فوتبال ایران طبیعی است و باید به آن عادت کنیم. به نظرم وقتی اکثر تیم‌ها به تصمیمات مسؤولان سازمان لیگ معترض هستند، باید به نظر آنها احترام گذاشت و تصمیمات بهتری گرفت. رشیدی در پایان به اشتباهات داوری علیه استقلال اشاره کرد و گفت: این فصل متاسفانه اشتباهات داوری علیه استقلال بود و این تیم بازی‌های زیادی را به خاطر این موضوع از دست داد. به اعتقاد من اگر داوری‌ها بدون اشتباه بود، الان استقلال با اختلاف صدرنشین لیگ بود.
***
کارشناسی صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال - صنعت نفت آبادان  
کارشناس داوری فوتبال کشورمان نظر خود را درباره 3 صحنه مشکوک دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان اعلام کرد. ابراهیم میرزابیگی درباره قضاوت کوپال ناظمی در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: این بازی 2 صحنه حساس داشت؛ دقیقه 19 مهدی قائدی داخل محوطه جریمه سرنگون شد و بازیکن صنعت نفت با پای چپ قائدی را می‌زند و پنالتی بود که داور به اشتباه تصمیم به ادامه بازی گرفت. وی ادامه داد: دقیقه 43 بازیکن صنعت نفت روی بازیکن استقلال خطای پنالتی انجام داد و این‌ بار ناظمی بدرستی اعلام پنالتی کرد. کارشناس داوری کشورمان عنوان کرد: یکی دیگر از صحنه‌های مشکوک این بازی گل صنعت نفت بود. در این صحنه دوربین روی خط آفساید نیست و نمی‌توانیم با قاطعیت نظر بدهیم اما احتمال اینکه آفساید باشد بسیار زیاد است.

Page Generated in 0/0049 sec