printlogo


کد خبر: 262442تاریخ: 1402/2/17 00:00
اخبار

شهادت مأمور مدافع نظم و امنیت در عملیات دستگیری قاتل فراری
مامور پلیس مدافع نظم و امنیت ستوان‌سوم «سعید ربیعی» در درگیری مسلحانه با قاتل فراری در اهواز به درجه رفیع شهادت نائل شد. جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه فرد قاتل و عامل تیراندازی در محله کیانپارس کشته شد، گفت: صبح دیروز شنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی تیراندازی منجر به قتل در بازار کاوه اهواز، بلافاصله محل اختفای قاتل در کیانپارس اهواز شناسایی و ماموران اعزام شدند. در جریان این عملیات، مدافع نظم و امنیت، ستوان‌سوم سعید ربیعی به درجه رفیع شهادت نائل شد.  سرهنگ  حجت‌الله سفیدپوست با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی با سلاح گرم اقدام به تیراندازی منجر به قتل و مجروحیت ۲ تن از شهروندان کرد، افزود: ماموران پلیس با رصد فنی و اطلاعاتی ساعاتی پس از وقوع این جنایت محل اختفای قاتل را در منطقه کیانپارس اهواز شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند. وی تصریح کرد: قاتل به محض مشاهده پلیس کورکورانه به سمت آنان تیراندازی کرد که ستوان‌سوم سعید ربیعی، بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به‌رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سرهنگ سفیدپوست عنوان داشت: در آتش متقابل ماموران پلیس، قاتل مسلح نیز به هلاکت رسید.
***
ساخت ۱۳ مرکز درمانی در ۳ استان محروم کشور
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا امروز ۱۶۰ مرکز درمانی - بهداشتی در مناطق محروم جامعه به بهره‌برداری رسانده است و امسال هم ۱۳ مرکز درمانی دیگر را افتتاح می‌کند. محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت از ابتدای تاسیس تا امروز ۱۶۰ بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت را در مناطق محروم و روستایی ۳ استان سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی بهره‌برداری کرده است. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل ۱۷۳ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا به امروز ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری رسیده و ۱۳ مرکز دیگر هم در دست اجراست. وی ادامه داد: یکی از بخش‌های حوزه سلامت مربوط به بخش‌های سرطان و مراکز ناباوری است که با تجهیز بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی(عج) شاهد توسعه چشمگیر جذب گردشگر خواهیم بود. ترکمانه اضافه کرد: بیمارستان برکت از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در کشور به شمار می‌رود. مدیرعامل بنیاد برکت افزود: همچنین ساخت و تکمیل ۲۰ بیمارستان با ظرفیت هزار و ۶۰۰ تختخواب و ساخت بیمارستان برکت با ظرفیت هزار تختخوابی انجام شد. وی یادآور شد: سال گذشته قرارداد ۲۸۰ مرکز بهداشت منعقد شده و تعداد مراکز تکمیل شده ۲۳۰ واحد بوده که شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس است. ترکمانه خاطرنشان کرد: مناطق روستایی تحت پوشش هم ۶۵۰ نقطه بوده است که امسال مناطق تحت پوشش خود را در حوزه درمانی و بهداشتی افزایش خواهد داد.
***
برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار دبیر
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش از صدور مجوز استخدام ۲۸ هزار دبیر دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مربیان پرورشی و برگزاری یک آزمون استخدامی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: فرصت خوبی برای علاقه‌مندان تعلیم و تربیت فراهم شده است که وارد این فرآیند شوند. رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به اینکه اخیرا یک آزمون استخدامی در اردیبهشت‌ماه برای جذب آموزگار برگزار کردیم، اظهار کرد: قرار است ۲۸ هزار و ۲۰۰ آموزگار جدید پس از پذیرش در آزمون استخدامی وارد سیستم آموزش‌و‌پرورش شوند. وی افزود: بیش از ۵۳۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده بودند. آزمون، نوع سوالات و محتوا تفاوت‌هایی با آزمون‌های گذشته داشت و متحول شده بود و در ادامه هم ارزیابی‌ها متفاوت خواهد بود. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در ادامه مسیر یک آزمون دیگر هم برای استخدام دبیران دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مربیان پرورشی برگزار خواهیم کرد، گفت: میزان مجوزهای دریافتی قابل توجه است و فرصت خوبی برای علاقه‌مندان تعلیم و تربیت است که وارد این فرآیند شوند. 
***
ورود ۲۰۰ اتوبوس تا شهریور به تهران
معاون شهردار تهران گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه دست‌کم ۲۰۰ اتوبوس جدید وارد ناوگان شود. روند ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال پیگیری خواهد شد. جلال بهرامی، اظهار داشت: وضعیت ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز با تهاتر املاک بزودی مشخص خواهد شد؛ این ۲۰۰۰ دستگاه تعهد ما به شورا برای امسال است. همچنین، در حالی که تنها ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس در بودجه پیش‌بینی شده است، برای خرید این ۲۰۰۰ دستگاه به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم. وی افزود: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تا پایان شهریورماه با همکاری شهاب‌خودرو اورهال خواهد شد. تلاش خواهیم کرد ۳۰۰ دستگاه دیگر از اتوبوس‌های تهران نیز با توان شرکت‌های داخلی، در ۶ ماهه نخست سال‌جاری اورهال شوند. 

Page Generated in 0/0080 sec