printlogo


کد خبر: 262452تاریخ: 1402/2/17 00:00
اخبار

جزئیات ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو
متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از چهارشنبه هفته جاری (۲۰ اردیبهشت) می‌توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.
مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از چهارشنبه هفته جاری (۲۰ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و تا روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت. پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدودشده به عنوان پیش‌نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (اولیه خودروسازان، نخستین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد. در مرحله سوم، ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد به انجام خواهد رسید. بر پایه این گزارش، اولویت‌بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در هفدهم خرداد به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد ماه اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت‌احوال، ناجی و...) به انجام خواهد رسید. همچنین در دهم تیر ۱۴۰۲ پایش 5 اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در ۱۵ تیر امکان ثبت‌نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان‌بندی اعلامی انجام خواهد شد.
***
صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد 2 برابر شده است و این به ‌معنای آن است که امکانات، تاسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک به ‌طور کامل در اختیار صادرات است.
محسن خجسته‌مهر در نشست تخصصی با عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیران و رؤسای این مجموعه در جزیره خارک عنوان کرد: اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های پایانه‌های نفتی ایران ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد اعتبارات بر اساس مصوبات شرکت ملی نفت ایران مربوط به دولت سیزدهم است. نگاه ما به پایانه‌ها نگاه بلندمدت است و جزیره خارک از نظر جغرافیایی میان پایانه‌های دنیا برترین به شمار می‌آید و باید در بالاترین سطح استانداردهای جهانی اداره شود.
وی افزود: ارتقای سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، تعمیرات اساسی مخازن، به‌روزرسانی سیستم‌های اندازه‌گیری نفت (میترینگ)، احداث مخازن جدید با ظرفیت ۴ میلیون بشکه در خارک، ۱۰ میلیون بشکه در جاسک و ۵۰۰ هزار بشکه در تهران و ارتقا و نوسازی سیستم‌های موجود از جمله اقدام‌ها برای توسعه پایانه‌های نفتی ایران است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نقش کارکنان در بهره‌وری سازمان اشاره و تصریح کرد: کارکنان به‌ عنوان مهم‌ترین دارایی، نقشی اساسی در تعالی سازمان دارند و پشتوانه محکم نظام، دولت و صنعت هستند و این وظیفه ما را در جبران خدمات کارکنان سنگین‌تر می‌کند.
خجسته‌مهر تاکید کرد: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد، 2 برابر شده است. این به‌ معنای آن است که امکانات، تاسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک به ‌طور کامل در اختیار صادرات است و از طرفی شرکت میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل صادراتی توانمندی دارد و یک ناوگان کامل است.
وی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری‌های نو اداره شود، چه از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، باید هرچه سریع‌تر برنامه ۵ ساله را تدوین کند، زیرا همه تخصیص اعتبارات بر مبنای برنامه توسعه‌ای خواهد بود.
***
وزارت جهاد کشاورزی حامی تولید باشد
حسین شیرزاد از کارشناسان حوزه کشاورزی با تاکید بر اینکه دولت نقش رگولاتوری دارد، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی باید تنظیم‌گر باشد و با مکانیسم‌هایی که در اختیار دارد نظارت کند تا محصولات زیر قیمت توافق‌شده و با ضرر معامله نشود. وی افزود: از یک سو باید نگاه حمایتی به کشاورز داشت و از سوی دیگر تولید نباید با زیان همراه باشد. وی افزود: در راستای حمایت از کشاورز نیز کف قیمت محصول تعیین شده و دولت اجازه نمی‌دهد کالایی زیر قیمت به فروش برسد. اگر طرف قرارداد کشاورز بخواهد محصولی را کمتر از قیمت کف خریداری کند در اینجا دولت مداخله می‌کند. وی درباره چگونگی این مداخله عنوان کرد: دولت با خرید ۳ تا ۴ درصد محصول سعی در تنظیم بازار کرده تا محصولی با زیان و زیر قیمت تمام‌شده معامله نشود. برای مثال در بخش دامداری ۳ تا ۴ درصد شیر را خریداری می‌کند تا قیمت در بازار متعادل شود اما نباید بازیگر این بازار باشد.

Page Generated in 0/0056 sec