printlogo


کد خبر: 262463تاریخ: 1402/2/17 00:00
حکم اعدام «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال صبح دیروز اجرا شد
مرگ، عاقبت تروریست

گروه سیاسی: حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکه‌النضال» صبح روز گذشته به اجرا درآمد. «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه‌النضال»، چندین عملیات تروریستی را در ایران طراحی و اجرا و از این طریق مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ایرانی را قربانی کرده بود.
حسب محتویات و مستندات موجود در پرونده‌ اسیود و اقاریری که داشته، گروهک تروریستی تحت حمایت او عملیات‌های تروریستی متعددی را علیه مردم ایران ترتیب داد که یکی از آنها حمله به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ است. این اقدام تروریستی منجر به شهادت ۲۵ نفر از جمله یک کودک و مجروح شدن ۲۴۹ نفر دیگر از هموطنان‌مان شد. گروهک حرکه النضال به سرکردگی «چعب» اقدامات تروریستی خونبار دیگری نیز علیه امنیت مردم ایران انجام داده که از جمله آنها بمب‌گذاری در اماکن دولتی و سرقت مسلحانه است.
اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکه النضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشور‌های منطقه بر عهده گرفت. در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک به سرکردگی حبیب اسیود، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید و مجروح شده‌اند.
بنا بر گزارش رسانه قوه قضائیه، بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب‌گذاری در منطقه جنوب غرب ایران بویژه استان خوزستان، تلاش برای ناامن‌سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جداسازی آن از ایران بود. بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (سازمان برنامه و بودجه) خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز – آبادان - ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز و حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در اهواز از جنایات گروهک تروریست حرکه‌النضال است. بمب‌گذاری در بانک سامان اهواز در سال ۸۴، حمله مسلحانه به تاسیسات پمپاژ آب در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸ و ترور یکی از شهروندان در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸ با به رگبار بستن وی و به آتش کشیدن خودروی شخصی‌اش از دیگر اقدامات تروریستی‌ای است که گروهک تروریستی حرکه‌النضال به سرکردگی چعب مرتکب آنها شده است.
چعب آخرین نفر از سردستگان این گروه باغی بود که با هوشیاری نیرو‌های حافظ امنیت مردم ایران در آبان سال 99 پس از خروج از سوئد با شگرد‌های اطلاعاتی دستگیر شد. وی سال‌ها در کشور سوئد مستقر بود و از امکانات و تسهیلات دولت و دستگاه امنیتی این کشور بهره‌‍‌مند می‌شد. اسیود با صراحت در دادگاه بر حضور آزادانه و طراحی برای عملیات‌های تروریستی علیه ایران، در این کشور و سایر کشور‌های غربی تاکید کرد. او طی مدتی که در کشور سوئد زندگی می‌کرد تحت حمایت چتر امنیتی سرویس جاسوسی این کشور (ساپو) قرار داشت. وی در تحقیقات قانونی در مراحل رسیدگی به پرونده‌اش در توضیح ارتباطات خود با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی، به ارتباط با شخصیت‌های برجسته در سرویس اطلاعاتی موساد و سازمان سیا اقرار کرده و از ارتباط نزدیک با آنها پرده برداشته بود. بر اساس اقاریر چعب، متهم درباره چت‌هایش با خانمی به نام منال مسلمی (تبعه بلژیک) که از وی کشف شده، اقرار کرده منال مسلمی تمام ارتباط‌ها را با رژیم صهیونیستی ترتیب می‌داده است. شخصی به نام امیرا که فردی صهیونیست ساکن آمریکا و اسرائیل است، به عنوان وکیل، کار‌های به اصطلاح حقوق بشری گروهک تروریستی حرکه‌النضال را انجام می‌داد. حبیب اسیود همچنین به ارتباط خود از سال ۲۰۰۹ میلادی و دیدار با ۲ نفر از افراد سازمان جاسوسی آمریکا اقرار کرد.
بر اساس اقاریر متهم، وی برای شکل‌گیری فرقه تکفیری در خوزستان اقدامات متعددی انجام داده بود و عناصر گروهک حرکه‌النضال از سال ۷۵ به دنبال جذب مردم منطقه به فرقه‌های تکفیری بوده‌اند. متهم در دادگاه صراحتا اقرار کرد ترویج تکفیری‌گری ناشی از تصمیم اتاق فکر آنها در یکی از کشور‌های منطقه بوده است. اسیود همچنین به ارتباط خود و گروهک تروریستی تحت امرش با داعش نیز اقرار و آن را تشریح کرد.
* ناراحتی سوئد از اعدام تروریست تحت حمایتش
در پی اعدام حبیب اسیود، وزارت خارجه سوئد سرپرست سفارت ایران در این کشور را در اعتراض به این اعدام احضار کرد. وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای که روی وبسایت دولت این کشور منتشر شد، در حمایت از این تروریست اعلام کرد محکومیت این اقدام و اعتراض خود را به سفیر ایران منتقل کرده است. سوئد در ادامه اعلام کرد همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپایی استفاده از مجازات اعدام را تحت هر شرایطی محکوم می‌کند. 
دولت سوئد در حالی با ادعای حقوق بشری به حمایت از تروریست تحت تابعیت این کشور برخاسته است که حمید نوری، شهروند ایرانی را با اتهامات بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین به حبس ابد محکوم کرده است و بدترین شکنجه‌های روحی را نسبت به او اعمال می‌کند و این شهروند ایرانی را از حقوق اولیه خود نیز محروم کرده و پاسخگوی اعمال ضدبشری خود نیست. البته این نخستین بار نیست که یک دولت غربی از تروریست یا جاسوس تحت تابعیت خود حمایت می‌کند.
در همین رابطه می‌توان به ماجرای جاسوسی علیرضا اکبری اشاره کرد که دی سال گذشته اعدام شد. او که دارای تابعیت انگلیسی بود، به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی انگلیس از سوی سربازان گمنام امام زمان بازداشت و سپس دادگاهی شد. طبق گزارش اخیر روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، ارائه اطلاعات محرمانه از تاسیسات هسته‌ای فردو به سرویس‌های جاسوسی بیگانه تنها یکی از اقدامات اکبری بود. با اعدام اکبری و حتی زمان صدور حکم اعدام او، دولت‌های غربی بویژه انگلیس ضمن تکذیب جاسوس بودن اکبری، به حمایت از این ابرجاسوس پرداختند اما روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش اخیر خود در ارتباط با اکبری، با اشاره به خدمات او به دشمنان ایران، به صراحت جاسوسی اکبری برای انگلیس را تایید کرد.

Page Generated in 0/0061 sec