printlogo


کد خبر: 262513تاریخ: 1402/2/19 00:00
اخبار

همایش «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های  ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» برگزار می‌شود
ارزیابی تأثیر فضای مجازی بر ابعاد مختلف زندگی
دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، ساترا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نخستین همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» را برگزار می‌کند. 
دبیر اجرایی همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» گفت: این همایش در نظر دارد ضمن ارزیابی تاثیرات فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی، بر شیوه‌های بهینه استفاده از آن با بهره گرفتن از آرای نخبگان و اندیشمندان نائل شود. از همین‌رو دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نخستین همایش ملی در این زمینه را در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد کرد. محمدعلی رحیمی‌نژاد بیان کرد: تاکنون 3 جلسه تخصصی جهت پیشبرد اهداف همایش برگزار و ۱۱۲ چکیده نیز از سوی پژوهشگران به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی افزود: مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش شامل ایجاد انگیزش و رغبت در دانشجویان و اساتید گروه‌های علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و علوم سیاسی در راستای مشارکت در فعالیت‌های علمی - پژوهشی، کاربردی‌سازی نظریات علمی ارائه شده توسط اساتید جهت یاری‌رسانی علمی به دستگاه فرهنگی کشور، تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بهره‌گیری از نخبگان و دانشجویان ممتاز علوم انسانی در جهت برگزاری برنامه‌های جانبی علمی - پژوهشی همایش، از آورده‌های پژوهشی در این زمینه است.
***
احوالپرسی معاون سیما از محمد فیلی
محسن برمهانی، معاون سیما ضمن عیادت از محمد فیلی جویاى وضعیت سلامتى این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از انجام عمل جراحى در دوران نقاهت شد. 
معاون سیما ضمن مرور و تمجید همکاری‌ها و نقش‌آفرینی‌های ماندگار این هنرمند توانا در مجموعه‌های تلویزیونی خطاب به «محمد فیلی» گفت: مخاطبان رسانه ملى نقش‌آفرینى جنابعالى در سریال ماندگار «مختارنامه» را از یاد نخواهند برد. 
برمهانى افزود: ما در رسانه تکریم بزرگان و سرمایه‌هاى هنرى کشور را وظیفه‌مان مى‌دانیم.
فیلى نیز در این دیدار ضمن قدردانى از حضور محسن برمهانى گفت: فعالیت در تلویزیون را فرصت مغتنم مى‌دانم و همواره در خدمت رسانه هستم. بازیگر نقش شمر در مختارنامه همچنین به ذکر خاطره‌اى از سفرش به کربلا پس از پخش این مجموعه نمایشى و عنایات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عباس (ع) پرداخت.
حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما نیز در این عیادت معاون سیما را همراهى می‌کرد. فیلى در سریال «گیل‌دخت» نیز نقش‌آفرینى داشته که بازى او در قسمت‌هاى آتى این سریال روی آنتن مى‌رود.
***
خاطره‌ای که برای رضا رویگری زنده شد
رضا رویگری به تماشای نمایش «معرکه در معرکه» نشست. رضا رویگری، بازیگری که سال‌های دورتر روی صحنه تئاتر هم فعالیت چشمگیری داشت، یکشنبه ۱۷ اردیبهشت به تماشای نمایشی نشست که ۳۰ سال پیش خود در آن بازی کرده بود. 
نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داوود میرباقری به کارگردانی سیاوش تهمورث، این روزها در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایش نخستین‌بار ۳۰ سال پیش روی صحنه رفت؛ اجرایی که خاطره آن همچنان در ذهن تماشاگران آن دوره زنده است. در آن مقطع رویا تیموریان، سیروس گرجستانی، ماهایا پطروسیان، سیاوش تهمورث و رضا رویگری بازیگران نمایش بودند. 
رویگری که در آن اجرا نقش شاگرد را بازی می‌کرد، سال‌هاست از صحنه تئاتر دور مانده و حتی کمتر توان و فرصت تماشای آثار نمایشی را دارد. با این حال به تماشاخانه ایرانشهر رفت و به تماشای نمایشی نشست که ۳۰ سال پیش در آن بازی درخشانی ارائه کرده بود. در اجرای جدید، مجید رحمتی نقش شاگرد را بازی می‌کند. گفته می‌شود میرباقری به درخواست تهمورث، نمایشنامه «معرکه در معرکه» را نوشته است؛ نمایشی درباره مرام و مسلک پهلوان‌ها و لوطیان. تهمورث که حالا دوباره این نمایش را روی صحنه برده، همچنان در ستایشگر آن مرام و مسلک است که امروز دیگر چندان اثری از آن نیست.

Page Generated in 0/0058 sec