printlogo


کد خبر: 262523تاریخ: 1402/2/19 00:00
اخبار

مسی و آلبا راهی الهلال می‌شوند؟
رسانه‌های عربستانی از توافق باشگاه الهلال با لیونل مسی و جوردی آلبا خبر دادند. به نظر می‌رسد بحث حضور لیونل مسی در الهلال عربستان کاملا جدی است. مسی با پیشنهاد نجومی از الهلال مواجه شده و با توجه به اینکه بازیکن آزاد است و قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن چند هفته دیگر به پایان می‌رسد، قصد دارد راهی لیگ عربستان شود. صفحه «منبر الهلال» به نقل از برنامه El Chiringuito اسپانیا اعلام کرد مسی با الهلال به توافق نهایی دست یافته و راهی این تیم خواهد شد. این برنامه ورزشی همچنین اعلام کرد جوردی آلبا هم راهی الهلال می‌شود تا بار دیگر با مسی همبازی شود. آلبا جایگاه خود را در ترکیب اصلی بارسلونا از دست داده و در فصل جاری کمتر فرصت بازی به او رسیده است و بعید است که در جمع آبی‌و‌اناری‌ها باقی بماند. روزنامه الشرق‌الاوسط نوشت الهلال بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا و شکست برابر نماینده ژاپن در فینال این رقابت‌ها قصد دارد رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی خود را اخراج و بازیکنان خارجی سرشناسی را جذب کند. ال‌چیرینگیتوی اسپانیا علاوه بر مسی و آلبا، از سرخیو بوسکتس نیز به عنوان دیگر بازیکنی که با الهلال به توافق رسیده است، نام برد.
***
2 ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند
تیم فوتسال پالما توانست با غلبه برابر اسپورتینگ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. تیم فوتسال پالمای اسپانیا که ۲ بازیکن ملی‌پوش ایرانی یعنی حسین طیبی و مسلم اولادقباد را در اختیار دارد، در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اسپورتینگ پرتغال رفت و توانست با شکست این تیم بر قله اروپا بایستد. در نیمه نخست این بازی، پالما با یک گل پیش افتاد اما در نیمه دوم تیم پرتغالی بازی را به تساوی کشاند تا کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشد. حسین‌ طیبی پشت نخستین ضربه پنالتی پالما قرار گرفت و آن را گل کرد اما نخستین پنالتی اسپورتینگ خراب شد تا همین باعث شود تیم اسپانیایی با پیروزی ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی قهرمان اروپا شود. مسلم اولادقباد دیگر بازیکن ایرانی پالما در این دیدار به میدان نرفت. طیبی پس از 2 نایب قهرمانی در این رقابت‌ها بالاخره به آرزویش رسید و قهرمان اروپا شد.
***
نمایندگان قلعه‌نویی عازم بیشکک شدند
مربی و مدیر تیم ‌ملی فوتبال کشورمان عازم بیشکک شدند. به گزارش فارس، نخستین دوره تورنمنت کافا در رده بزرگسالان قرار است در روزهای ۲۰ تا ۳۰ خرداد به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار شود و البته ازبکستان میزبان مراحل رده‌بندی و فینال مسابقات است. تیم ملی فوتبال کشورمان طبق برنامه اعلام شده باید روزهای ۲۳ و ۲۶ خرداد به ترتیب به مصاف افغانستان و قرقیزستان میزبان برود. البته حضور شاگردان امیر قلعه‌نویی در تورنمنت هنوز مشخص نیست و این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد. طبق تصمیم سرمربی تیم ‌ملی، حمید مطهری، مربی و مهدی خراطی (مدیر اجرایی تیم ملی) عازم قرقیزستان شدند تا شرایط و امکانات این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند. حضور تیم‌ملی در تورنمنت کافا بستگی به این دارد که مطهری و خراطی امکاناتی مثل زمین تمرین، ورزشگاه محل برگزاری مسابقات و البته هتلینگ بیشکک را تایید کرده و در نهایت کادرفنی از لحاظ کیفی در این باره به جمع‌بندی مثبتی برسد.
***
آزادی رئیس پیشین یک فدراسیون ورزشی با قرار وثیقه چند صد میلیاردی
رئیس پیشین یکی از فدراسیون‌های ورزشی با قرار وثیقه چند صد میلیارد تومانی آزاد شد. به گزارش تسنیم، این رئیس سابق که مدتی پیش بر سر برگزاری انتخابات با وزارت ورزش و جوانان دچار اختلاف و چالش جدی شده بود،  در دادسرای عمومی و انقلاب حضور یافت. جعل، استفاده از سند مجعول، تحصیل مال از طریق نامشروع و گزارش خلاف واقع از جمله اتهامات او است. این فرد با سپردن وثیقه‌ چند صد میلیارد تومانی آزاد شد. رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.
***
پیراهن خاص ناپولی که سازمان لیگ ایتالیا اجازه پوشیدنش را نداد
سازمان لیگ فوتبال ایتالیا به درخواست باشگاه ناپولی برای استفاده از یک پیراهن ویژه در نخستین بازی‌اش پس از فتح سری آ نه گفت. تیم فوتبال ناپولی با توجه به مسجل شدن قهرمانی‌اش در سری آ قصد داشت برای بازی یکشنبه برابر فیورنتینا که نخستین بازی خانگی‌اش پس از کسب اسکودتو بود، از یک پیراهن ویژه استفاده کند. این پیراهن‌ها برای هر یک از بازیکنان تیم به صورت سفارشی تهیه شده بود و روی آنها تصاویری از حالات مختلف صاحب پیراهن چاپ شده بود.در واقع پیش از بازی زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه پیراهن ناپولی برای بازی مقابل فیورنتینا متفاوت از پیراهن خانگی و اصلی‌اش خواهد بود، شنیده می‌شد اما تا بعد از بازی این موضوع تنها در حد یک شایعه به نظر می‌رسید که البته خود باشگاه آن را تأیید کرد. گویا مدیران تیم شهر ناپل از سازمان لیگ ایتالیا خواسته بودند با این پیراهن برابر میهمان فلورانسی به میدان بروند که با درخواست آنها مخالفت می‌شود و به همین دلیل هم آنها در جشن قهرمانی‌ پس از بازی این پیراهن‌ها را به تن می‌کنند. باشگاه ناپولی مانند فصل گذشته، بدون استفاده از البسه ورزشی تولید شرکت‌های شناخته شده به میدان رفت. در واقع پیراهن‌هایی با شاگردان لوچانو اسپالتی در بازی‌های این فصل به تن ‌کردند، تولید خود باشگاه است و به همین دلیل هم ناپولی در طول فصل جاری توانست با پیراهن‌هایی به چندین طرح مختلف برای مناسبت‌های خاصی مانند کریسمس، هالووین و  ... بازی کند.

Page Generated in 0/0061 sec