printlogo


کد خبر: 262526تاریخ: 1402/2/19 00:00
سهراب انتظاری، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با «وطن امروز» از احتمال بالای قهرمانی قرمز‌ها گفت
آنها شایسته قهرمانی‌اند

زهره فلاح‌زاده: پس از آنکه تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به عنوان میهمان اما با استقبال پرشور هوادارانش مقابل پیکان بازی کرد، حواشی زیادی دامنگیر این باشگاه شد؛ حواشی‌ای از قبیل مساله میزبانی در این دیدار تا پنالتی بحث‌برانگیزی که برای سرخ‌ها گرفته شد.‌ پرسپولیسی‌ها با گل مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی در این مسابقه به برتری دست یافتند و به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر بازگشتند. با توجه به اینکه استقلال در این هفته مقابل صنعت ‌نفت ‌آبادان به تساوی رسید و از کورس قهرمانی جا ماند، حالا قهرمان این فصل از بین 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال مشخص خواهد شد. «وطن امروز» در رابطه با دیدار جنجالی پیکان - پرسپولیس با سهراب انتظاری، پیشکسوت سرخ‌ها گفت وگو کرد.
***
* ابتدا درباره دیدار پیکان - پرسپولیس صحبت کنیم.
به نظر من از آنجا که پرسپولیس نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی برای برگشت به صدر جدول لیگ داشت، از ابتدا خیلی خوب و هجومی بازی کرد. از آن طرف هم تیم پیکان به حداقل امتیاز احتیاج داشت و چون در خطر سقوط هم بود، بازی تدافعی ارائه داد. تیم پیکان جوانان خیلی خوبی دارد و در این مسابقه چشم به ضدحمله داشت که البته نباید تلاش آنها را نادیده گرفت اما پرسپولیسی‌ها هم با تجربه بازی کردند و توانستند ۳ امتیاز این بازی را کسب کنند.
پیکانی‌ها خیلی خوب توانستند مهاجمان پرسپولیس را در این مسابقه از کار بیندازند. تیم پرسپولیس نتوانست موقعیت زیادی روی دروازه حریف ایجاد کند و طبیعی است تیمی که از سیستم تدافعی استفاده می‌کند و به فکر ضدحمله است و با 9-8 بازیکن نزدیک ۱۸ قدم تجمع می‌کند، در این شرایط موقعیت کمتری برای مهاجمان حریف به وجود می‌آید. استرس روی هر ۲ تیم زیاد بود، پرسپولیس نیاز به ۳ امتیاز داشت و پیکان حداقل یک امتیاز. من فکر می‌کنم تنها راهی که پرسپولیس می‌توانست مقابل تیم با شرایط تدافعی پیکان به گل برسد، استفاده از کناره‌ها بود. همین اتفاق هم در دقایق پایانی بازی افتاد و پرسپولیس از کناره‌ها حمله کرد که منجر به اعلام پنالتی برای پرسپولیس از سوی داور شد. ناگفته نماند روز خوب مدافعان پیکان هم بود و همان‌طور که شما گفتید، روز خیلی خوبی برای مهاجمان پرسپولیس نبود.
* در مورد خطای پنالتی که اعلام شد، بحث‌های زیادی شکل گرفت؛ به نظر شما قضاوت داور درست بود؟
به نظر من وقتی عالیشاه سانتر کرد تا پریرا به توپ برسد، مدافع پیکان او را شارژ کرد و قطعا داور به درستی سوت زد و پنالتی صددرصد درست بود.
* صحبت از پریرا شد؛ نظرتان درباره این بازیکن چیست؟ توانسته انتظارات را برآورده کند؟
خیلی بازیکن پرتلاشی است و هر دقیقه بازی که وارد زمین می‌شود، خیلی زحمت می‌کشد اما آنطور که باید و شاید نتوانسته خودش را با شرایط تیم وفق بدهد و انتظاراتی را که هواداران از یک مهاجم خارجی داشتند، نتوانسته برآورده کند.
* درباره میزبان شدن پرسپولیس در این مسابقه هم حرف و حدیث زیادی پیش آمد که سازمان لیگ در هفته‌های پایانی نباید این اتفاق را رقم می‌زد؛ نظر شما در این رابطه چیست؟
برنامه‌ای بود که فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال تنظیم کردند و به نظر من پرسپولیس مجاب به بازی در این دیدار بود، حالا چه در ورزشگاه آزادی، چه ورزشگاه دستگردی و... .
* قهرمان لیگ از بین 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال معرفی خواهد شد. به نظر شما کدام تیم شایسته قهرمانی است؟
با تمام احترامی که برای سپاهان و استقلال قائل هستم اما تیم پرسپولیس شایسته قهرمانی است.

Page Generated in 0/0056 sec