printlogo


کد خبر: 262531تاریخ: 1402/2/19 00:00
اخبار

پوشش بیمه‌ای 70 درصدی خدمات توانبخشی
مشاور سازمان بیمه سلامت ایران در امور توانبخشی گفت: افراد دارای معلولیت نشان‌دار شده در سامانه بیمه سلامت (تحت پوشش بهزیستی و دارای پوشش بیمه‌ای معتبر بیمه سلامت) می‌توانند در مراکز توانبخشی طرف قرارداد خدمات توانبخشی را دریافت کنند. عماد ملازاده گفت: طبق قانون، وزارت بهداشت موظف است پوشش بیمه‌ای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را تامین کند، همچنین علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی این افراد نیز تامین شود. وی تصریح کرد: از اواخر شهریور سال گذشته  نیز با تمدید تفاهمنامه مشترک میان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی، تعداد خدمات توانبخشی که قبلا تحت پوشش بیمه‌‌ای نبوده‌اند، از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمتی افزایش یافت (۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در حوزه بینایی‌سنجی، ۹ کد خدمتی در حوزه‌ شنوایی‌شناسی، ۶ کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی، ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی فنی و ۶ کد خدمتی توانبخشی قابل ارائه توسط پزشکان متخصص). ملازاده تاکید کرد: این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه‌دهنده خدمت ارائه می‌شود. 
***
شناسایی ۱۳۹ مبتلای جدید و ۷ جان‌باخته کرونایی
روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ نفر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۱۸۰ رسید. بر این اساس از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۷۴ نفر از آنها بستری شدند. تاکنون ۷ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  همچنین ۴۷۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۱۵ دوز رسید. 
***
ضرورت تشکیل کمیته همکاری‌ مشترک ایران و روسیه در حوزه فناوری
رئیس بنیاد ملی نخبگان در دیدار دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در حوزه علم و فناوری تشکیل کمیته عالی همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در حوزه فناوری و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را ضروری دانست. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در این دیدار اظهار کرد: بسیار علاقه داریم در حوزه‌های علمی و فناوری، با کشورهای دوست از جمله روسیه همکاری‌های پایدار داشته باشیم. وی گفت: قطعا در این مسیر از همکاری بین‌المللی با کشور روسیه استقبال می‌کنیم که می‌تواند زمینه‌ساز تقویت طرفین شود، همچنین برای پیگیری و اجرای پیشنهادات مطرح شده در این نشست ۲ گام مهم برداریم؛ نخست اینکه کمیته‌ای برای رگولاتوری و تنظیم‌گری محصولات فناوری و تسهیل تبادل محصولات بین ۲ کشور ایجاد شود. همچنین ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های فناوری و فعالیت‌های کوچک‌تر را ذیل این کارگروه مشترک می‌توان تعریف کرد که از جمله آن حفظ حقوق مالکانه مشترک فناوری مشترک بین ۲ کشور است. در ادامه این نشست فورسنکو، دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در حوزه علم و فناوری، استفاده از فناوری‌های روزآمد و تجربیات نوآورانه سایر کشورها را برای ارتقای سطح زندگی مردم و پیشرفت، یک اولویت راهبردی روسیه دانست و گفت: درباره حوزه‌های فناوری که اولویت جمهوری اسلامی است، در روسیه نیز برای توسعه آنها عزم و اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.
***
آغاز پویش اهدای خون در سراسر کشور
پویش مشترک «حمایت ماندگار» با همکاری سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر، همزمان با روز جهانی هلال‌احمر از دیروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت) آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پویش مشترک «حمایت ماندگار» با همکاری سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر، همزمان با روز جهانی این جمعیت از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا ۹ مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ادامه می‌یابد. در این پویش یکصد و یک هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر برای اهدای خون و کمک به نجات جان هموطنان خود، همچون همیشه پیشقدم می‌شوند. بنا بر این گزارش، این پویش می‌تواند با آغاز روز‌های گرم تابستان، نیاز مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های آن را تامین کند و همکاری و پشتیبانی این ۲ نهاد سلامت‌محور و خدمت‌رسان را بیش از پیش تجلی بخشد. طی این مدت تیم‌های سیار نیز در محل تجمع داوطلبان حضور می‌یابند و میزبان اهدا‌کنندگان خون خواهند بود. 
***
سرمایه‌گذاری همراه اول در حوزه‌های دانش‌بنیان
 همراه اول با حضور در دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس آخرین دستاوردهای فناورانه خود را در حوزه‌های جدید و پرطرفدار متاورس و انیمیشن به نمایش می‌گذارد. در این رویداد همراه اول با محوریت «مرکز تحقیق و توسعه» خود که علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید داخلی، در بومی‌سازی فناوری‌های نوظهور و کاربردی نیز پروژه‌های بسیاری دارد، حضور دارد. طی روزهای برگزاری اینوتکس، همراه اول در نشست‌های «Next Station»، «Stage» و «فروم حکمرانی» مشارکت دارد که برخی عناوین و مقولات نشست‌ها شامل «زندگی مجازی»، «نقش دوقلوهای دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم»، «نقش سازمان‌های نوآور در توسعه اکوسیستم نوآوری» و «حکمرانی دیجیتال در سرویس‌های همراه اول» است. همراه اول طی روزهای برگزاری این نمایشگاه که با اهدافی نظیر «سرمایه‌گذاری»، «مشارکت و همکاری» و «گفت‌وگو و شبکه‌سازی» برگزار می‌شود، در سالن شماره ۲ پارک فناوری پردیس میزبان بازدیدکنندگان است.

Page Generated in 0/0057 sec