printlogo


کد خبر: 262559تاریخ: 1402/2/20 00:00
اخبار

طرح مسکن سینماگران عملیاتی می‌شود
رئیس سازمان سینمایی از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمد خزاعی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه و معیشت سینماگران در سال ۱۴۰۲ گفت: پیگیری مسکن سینماگران از جمله اولویت‌های سازمان سینمایی در سال جدید است. رئیس سازمان سینمایی، اجرایی شدن این توافق را اقدامی مهم در خانه‌دار شدن بخش قابل ‌توجهی از سینماگران نیازمند معرفی کرد و ادامه داد: در سال‌جاری از همه ظرفیت‌های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان‌های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد. وی با بیان اینکه مکاتبات لازم با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط انجام است، عنوان کرد: رویکرد سازمان سینمایی در سال جدید متمرکز بر رونق تولید، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینما خواهد بود و یکی از اهداف ما پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است که امیدوارم با مساعی، همراهی و هم‌افزایی سینماگران و صنوف سینمایی این موضوع شکل اجرایی‌تری پیدا کند.
***
رئیس رسانه ملی:
 3 ساختار برای تولید گونه‌های جدید نمایشی ایجاد کرده‌ایم
رئیس سازمان صداوسیما گفت: در تولید و ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده است و سیما فیلم کماکان متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی از جمله سریال‌های الف ویژه و دیگر سریال‌ها است. ساختارهای جدید نیز برای اضافه شدن گونه‌های جدید نمایشی است که یا تاکنون وجود نداشته یا کم به آنها توجه شده بود. به گزارش «وطن امروز»، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه اختتامیه جشنواره مستند رادیویی پژواک در رابطه با امکان پخش آثار شبکه نمایش خانگی در تلویزیون گفت: برخی طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده کاملاً با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق است. آنچه ذائقه فرهنگی و سالم جامعه به آن نیاز دارد، دوستان‌مان در ساترا طرح‌های اینچنینی را تشویق می‌کنند و هم به حوزه‌های مختلف سیما معرفی شود. اگر حتی امکان داشته باشد مشارکت در تولید آنها برای تبلیغ و ترویجش وجود دارد. 
رئیس سازمان صداوسیما درباره روند برنامه‌سازی و سریال‌سازی صداوسیما نیز گفت: در ساختار صداوسیما 3 ساختار جدید ایجاد کرده‌ایم؛ مرکز سیمرغ، مرکز فیلمنامه و مرکزی برای برنامه‌های کوتاه، یا در جایی 2 شبکه را کم کردیم. برای رسیدن به تحولی که داریم هر ساختار و سازوکاری که نیاز باشد تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود. 
***
«غریب» از امروز اکران آنلاین می‌شود
فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا از امروز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) اکران آنلاین خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، این فیلم به روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصربه‌فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته ‌است که در سال ۱۳۵۸ با آغاز ناآرامی‌ها در کردستان توسط احزاب کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف امام (ره) مأموریت می‌یابد تا به‌عنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند. 
بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، حسام محمودی، مهران احمدی و فرهاد قائمیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا از امروز به صورت اختصاصی در پلتفرم فیلیمو اکران خواهد شد. 
این فیلم در چهل‌ویکمین دوره از جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف از جمله طراحی صحنه، چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه میدانی موفق به دریافت سیمرغ شد. همچنین سیمرغ بهترین نقش اول زن جشنواره نیز به بازیگر این فیلم اختصاص یافت. 
جایزه ویژه هیات داوران در بخش مقاومت بین‌الملل و بهترین فیلم از نگاه ملی نیز به غریب تعلق گرفت. «غریب» در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت نیز به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
***
یمن در سال‌های اخیر به نماد مقاومت تبدیل شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یمن در سال‌های اخیر به نماد مقاومت تبدیل شده و ملت یمن نشان داده چطور ایمان می‌تواند سنگر مهمی در برابر دشواری‌ها باشد. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، در دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران با بیان اینکه مردم یمن در طول تاریخ اسلام به عنوان عناصر برجسته فرهنگی و شجاع از سوی ایرانیان شناخته می‌شوند، گفت: یمن در سال‌های اخیر به نماد مقاومت و مجاهدت تبدیل شده و ملت یمن نشان داده که چطور ایمان و عمل صالح می‌تواند سنگر مهمی در برابر دشواری‌ها باشند و با دست خالی در راه خدا مجاهدت کرد. 
وی با اشاره به اینکه برای روایت مقاومت دلیرانه یمن در کنار مردم این کشور ایستاده‌ایم، گفت: امیدواریم با به ثمر نشستن نتایج مقاومت ملت یمن و برقراری کامل آرامش در این کشور شاهد از سرگرفتن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم. 
همچنین ابراهیم الدیلمی، سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران در این دیدار به اشتیاق یمن برای ایجاد بستر‌های مناسب در راستای گسترش روابط فرهنگی و هنری فی‌مابین اشاره کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر یمن مشتاقانه به دنبال کسب تجربیات گرانبهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری هستند که با ارتقای تعاملات فرهنگی میان 2 کشور می‌توان به این مهم دست یافت.

Page Generated in 0/0052 sec