printlogo


کد خبر: 262569تاریخ: 1402/2/20 00:00
اخبار

اسامی نامزدهای نهایی برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی اعلام شد
پس از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی، نفرات ثبت‌نام‌کننده مشخص شدند که در بین آنها چند چهره مطرح کشتی از جمله رئیس فعلی این فدراسیون حضور دارند. اسامی نفرات ثبت نام‌کننده به شرح زیر است:
علیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی، قهرمان جهان و المپیک)، عباس جدیدی (دارنده مدال‌های نقره المپیک، طلا و برنز جهان)، حمید یاری (رئیس سازمان لیگ و رئیس سابق هیات کشتی البرز)، مصطفی میرزایی (رئیس سابق و سرپرست هیات کشتی استان اصفهان)، علی‌اکبر جیرسرایی (رئیس کمیته پیشکسوتان)، جمشید خیرآبادی (رئیس هیات کشتی استان کردستان و مربی سابق تیم ملی)، عبدالله عزیزی (رئیس معزول هیات کشتی استان تهران)، حمید بنی‌تمیم (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان)، حمید سیفی (مدیرکل پیشین ورزش و جوانان همدان)، سعید کولیوند، بهمن صفری، آرین حاتمی‌غریبوند، حسن یاری‌نیا، مونا میرزایی و مریم ارم‌آبادی.
***
جنگ کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال به‌خاطر تیم امید بالا گرفت!
نایب رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به صحبت‌های مناف هاشمی واکنش نشان داد تا جنگ 2 متولی تیم فوتبال امید بالا بگیرد. مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات مناف هاشمی، دبیرکل کمیته المپیک ایران پیرامون تأخیر در انتخاب سرمربی تیم امید عنوان کرد: پیرو مباحث مطروحه، ما هم باید علت این تأخیر را از خود کمیته المپیک جویا شویم. به گزارش مهر این در حالی است که مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح دیروز سه‌شنبه  درباره انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید گفت: بعد از جلسه ستاد عالی بازی‌ها، جلسه‌ای را در کمیته ملی المپیک داشتیم که بسیار طولانی بود و توافقات خوبی صورت گرفت. قرار شد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز سرمربی امید مشخص شود. به‌رغم اینکه وقت کم است و برخی معتقدند دیر شده و شاید نتیجه نگیریم، برخی کارشناسان دیگر معتقدند با توجه به پشتوانه‌ای که در جوانان داریم، امید است تیم خوبی داشته باشیم. دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: قرار شد کاشانی، تاج و قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی به توافق برسند. این یک مساله فنی است و فدراسیون خودش باید تصمیم بگیرد اما تصمیم نگرفتند. خبر دارم جلساتی داشتند اما به جمع‌بندی نرسیدند. آقای وزیر هم در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تکلیف تیم امید را از ما مطالبه کرد. تا بیست‌وهفتم اردیبهشت باید ثبت‌نام نهایی را انجام دهیم و ما هنوز ثبت‌نام فوتبال را انجام نداده‌ایم؛ به خاطر مسائلی که وجود داشت و اراده‌ای که ندیده بودیم. وزیر و همکاران گفتند تا ۲۵ اردیبهشت مهلت دهیم. شخص وزیر ورود کرده تا درباره تیم امید به جمع‌بندی برسیم و باید منتظر جلسه شنبه ستاد عالی بازی‌ها باشیم.
***
یک نقره و 2 طلا برای ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران
ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم یک مدال نقره و یک طلا را به خود اختصاص داد و مدال طلای مجموع این دسته را هم از آن خود کرد. در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی کره‌جنوبی در جریان است، مسابقات دسته ۸۱ کیلوگرم پیگیری شد که طی آن حسین سلطانی به رقابت با حریفان خود پرداخت. سلطانی در حرکت یکضرب وزنه ۱۴۹ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم هم ۱۵۴ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم که برای کسب مدال طلا خیز برداشته بود، وزنه ۱۵۷ کیلوگرم را مهار نکرد تا در حرکت یکضرب مدال نقره را به خود اختصاص دهد و وزنه‌بردار قزاقستانی با مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرمی طلا بگیرد. سلطانی در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای دوضرب و مجموع شد.
***
رئیس فدراسیون فوتبال مسافر قطر شد
رئیس فدراسیون فوتبال برای حضور در اجلاس فیفا راهی قطر می‌شود. نشست فیفا درباره بررسی مسائل مرتبط با جام‌جهانی ۲۰۲۲ در حالی آغاز شده است که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی ایران به همراه میرشاد ماجدی در آنجا حضور دارند. همچنین مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز راهی دوحه شد تا درکارگاه‌های آموزشی مربوط شرکت کند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز آخرین مسافر دوحه است که بامداد چهارشنبه راهی قطر می‌شود تا بتواند جلساتی را با مسؤولان فیفا و AFC برگزار کند. در این جلسات بعید نیست بار دیگر نحوه انتقال پول‌های بلوکه‌شده فوتبال ایران به حساب فدراسیون نیز مطرح شود.تاج صبح  دیروز در حاشیه افتتاحیه دوره داوران مختص فوتبال بانوان گفت: چهارشنبه با هانی بالان، نایب رئیس کمیته داوران AFC و عضو کمیته داوران FIFA و همین‌طور کولینا رئیس کمیته داوران FIFA در قطر جلسه خواهم داشت و از آنها نیز دعوت کردیم تا به ایران سفر کنند.

Page Generated in 0/0058 sec