printlogo


کد خبر: 262577تاریخ: 1402/2/20 00:00
اخبار

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور تأکید کرد
لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها در تحقق شعار سال
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: شهرداری‌های کشور به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جامعه می‌توانند از طریق مردمی کردن اقتصاد، نقش موثری در تحقق شعار سال ایفا کنند. محمد مخبر دیروز در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، کمی بودن و ارائه راهبرد اجرایی برای تحقق را ۲ ویژگی مهم انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و از شهرداران کلانشهرها خواست در زمینه مهار تورم و رشد تولید پیشنهادات اجرایی خود را ارائه دهند. 
وی همچنین با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در جامعه می‌تواند زمینه اختلال در بازارهای مختلف را مهیا کند، خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد، تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم کنند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود. 
وی همچنین اظهار داشت: شهرداران کلانشهرهای کشور می‌توانند با ارتقای خدمات، نقش اثرگذاری در رضایتمندی عمومی داشته باشند و با شناسایی و رفع مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و حل معضلات شهری، موجبات رضایت جامعه فراهم کنند. بنابراین دولت تمام تلاش خود را برای رفع موانع اجرایی پیش روی خدمات‌رسانی به مردم توسط شهرداری‌ها انجام می‌دهد. 
وی تامین و به روز‌رسانی تجهیزات، ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و ماشین‌آلات شهرداری‌ها را امری ضروری برشمرد و از شهرداران کلانشهرها خواست ضمن تعامل مناسب با وزارت کشور، امکانات مورد نیاز را از تولیدات داخلی تهیه کنند و چنانچه ظرفیت لازم برای تامین داخلی وجود نداشت، از دیگر مسیرها برای تامین نیازمندی‌های خود اقدام کنند. برنامه‌ریزی برای تامین واگن‌های مترو، اتوبوس‌های برقی، تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده، نحوه پرداخت مطالبات شهرداری‌ها و بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.
***
جلسه ویژه شورای شهر برای افتتاح فاز اول بزرگراه بروجردی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد فاز اول پروژه بزرگراه شهید بروجردی با ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. محمد آخوندی دیروز پیش از آغاز جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو بازدید هفته گذشته، جلسه‌ای با  حضور عوامل موثر در پروژه شهید بروجردی داشتیم که مسائل و موانع از جمله معارضان بررسی و مقرر شد تا پایان اردیبهشت معارضان برای فاز اول رفع شود. وی با بیان اینکه با رفع معارضان، این پروژه سرعت خوبی می‌گیرد و بین ۲ تا ۳ ماه آینده قطعه اول به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: ۵ تا ۶ هکتار نیز برای فضای سبز در این پروژه پیش‌بینی شده که این فضا نیز قبل از افتتاح پروژه در نظر گرفته شده است. همچنین قرار شد تمام موارد به موقع انجام شود و یک ماه آینده جلسه بعدی تکرار خواهد شد تا شاهد اجرای فاز اول باشیم. 
آخوندی با تاکید بر اینکه این پروژه ۱۵ معارض دارد و  علاوه‌ بر این، یکی از معارضان مربوط به یک شرکت دولتی بود که در جلسه امروز برای رفع آن به توافق رسیدیم، گفت: این پروژه پیشرفت ۹۴ درصدی دارد و فاز اول طرح ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که تخصیص نقدینگی انجام شده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت معارض برطرف شود و طرح به نتیجه برسد، چرا که طرح ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر معارضان برطرف شود تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
***
راه‌اندازی مراکز ارائه خدمات با هدف حمایت از مادران و کودکان
به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مراکز «مثبت پنج» با هدف حمایت از خانواده‌ها در کشور راه‌اندازی می‌شوند. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از راه‌اندازی مراکز مثبت پنج خبر داد و گفت: این مراکز با هدف حمایت از خانواده و بویژه مادر و کودک در مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شوند. حمیدرضا علیان‌زادگان تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای ماموریت حمایتی خود در حوزه جمعیت و خانواده، با برنامه‌ریزی ویژه قصد دارد با راه‌اندازی مراکز کالا و خدمات مادر و کودک مثبت پنج گامی بلند در حمایت از خانواده‌های پرجمعیت بویژه مادران و کودکان بردارد. 
وی ادامه داد: در این مراکز نیازمندی‌های پزشکی، بهداشتی، مشاوره، سلامت، تغذیه و اقلام مصرفی و خدمات مورد نیاز مادر و کودک با تخفیفات ویژه به جامعه هدف ارائه می‌شود یا به مراکز طرف قرارداد که این خدمات را با تخفیف ارائه می‌کنند راهنمایی خواهند شد. علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای 3 فرزند و بیشتر به عنوان مخاطبان اصلی مراکز مثبت پنج در نظر گرفته شده‌اند و بیشترین تخفیف‌ها برای آنها لحاظ می‌شود اما همه خانواده‌ها با هر تعداد فرزند می‌توانند از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، مراکز مثبت پنج در فاز اول در ۹ مرکز استان راه‌اندازی می‌شوند و سپس در مراکز همه استان‌های کشور افتتاح خواهند شد. وی اظهار کرد: نخستین مرکز مثبت پنج در تیرماه سال جاری در یکی از مراکز استان‌های کشور افتتاح می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec