printlogo


کد خبر: 262586تاریخ: 1402/2/20 00:00
اخبار

تخصیص ارز خدماتی به صورت حواله در مرکز مبادله
معاون بازار مرکز مبادله ایران دیروز اظهار داشت: از روز گذشته کارسازی تامین ارز به صورت حواله در تالار ارز خدمات مهیا شد؛ چالشی که از گذشته با آن مواجه بودیم و نیاز واقعی بود که در مجموعه ارزهای خدماتی داشتیم.
مسعود توکلی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی 2 ماموریت اساسی درباره ارزهای خدماتی به مرکز مبادله ابلاغ کرد، افزود: این ۲ مأموریت پوشش حداکثری و تسریع در فرآیند تامین ارز ماموریت‌های مرکز مبادله ارز است.
توکلی بیان‌داشت: در جهت تسهیل نیازهای ارزی در حجم‌های بالا همچون تقاضای شرکت‌ها و تقاضای بخش حقوقی که در تالار ارز خدماتی یک تا ۱۰ میلیون دلار را به صورت اسکناس تامین می‌کردیم، همه به صورت حواله تامین خواهد شد.
وی گفت: متقاضیان دریافت ارز خدماتی سرفصل‌های مصوب بانک مرکزی، از این پس می‌توانند علاوه بر دریافت اسکناس، به صورت حواله ارزی نیز نیاز خود را در تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران تامین کنند.
توکلی افزود: در گام نخست، امکان صدور حواله ارزی برای حجم‌های بالا فراهم شده است و در آینده برای تقاضاهای خرد نیز فعال می‌شود که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
* ثبات قیمت‌ها در مرکز مبادله
همچنین دیروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر دلار آمریکا بدون تغییر قیمت نسبت به روز پیش از آن ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. بر پایه داد و ستد بازار مبادله ارز و طلای ایران در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، قیمت هر اسکناس دلار دیروز به ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و قیمت حواله دلار به ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان رسید.
همچنین بهای هر اسکناس یورو ۴۶ هزار و ۶۲۰ تومان و بهای حواله یورو ۴۲ هزار و ۳۸۲ تومان و هر اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان و هر حواله درهم ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان کشف شد.
***
نگرانی نیمی از آمریکایی‌ها درباره امنیت سپرده‌های‌شان
بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه گالوپ، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها نگران امنیت سپرده‌های خود در بانک‌های این کشور هستند.
بنا به گزارشی از وبگاه کوین‌تلگراف، این نظرسنجی که ماه آوریل در سراسر آمریکا انجام شد و حداقل هزار نفر در آن شرکت کردند، نشان داد ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان «نگران» و تقریباً ۲۰ درصد از آنها «بسیار نگران» پول خود در بانک‌ها هستند. توجه به این نکته ضروری است که این نظرسنجی پس از فروپاشی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر و قبل از ورشکستگی بانک فِرست‌ریپابلیک در اواخر ماه آوریل انجام شد.
تحلیلگران گالوپ به این نتیجه رسیدند که سطح نگرانی مردم در حال حاضر با نگرانی آنها در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی برابری می‌کند.
***
جابه‌جایی موعد تحویل خودرو برای 100 هزار نفر به 1402
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با اشاره به اتمام بررسی‌ها در طرح جابه‌جایی محصولات و امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه گفت: ۱۰۰ هزار نفر از مجموع متقاضیان در این طرح، امسال خودروی خود را تحویل می‌گیرند. پنجم اردیبهشت امسال سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنان سال ۱۴۰۳ اعلام شده بود، باز شد.
با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل خودروی شرکت ایران‌خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای این افراد سال آینده تعیین شود، برای این دسته از متقاضیان امکانی فراهم شد تا با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند. بر این اساس، متقاضی می‌توانست برای تغییر محصول اقدام و اولویت دیگری را انتخاب کند؛ به این ترتیب و با توجه به امکان فراهم شده، خریدار 5 محصول را بر اساس اولویت در سامانه یکپارچه خودرو انتخاب ‌کرد و سپس به صورت خودکار هر کدام از خودروهایی را که امسال ظرفیت و امکان تحویل داشته باشد، دریافت خواهد کرد. بر پایه این گزارش، بررسی‌ها در این زمینه روز دوشنبه هفته جاری به اتمام رسید و در سامانه یادشده اطلاع‌رسانی شد.
مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در این زمینه اظهار داشت: تعداد ۲۰۸ هزار نفر در این طرح و جابه‌جایی خودروها شرکت کرده بودند که از بین آنان ۱۰۰ هزار نفر که 5 اولویت خود را اعلام کرده بودند، تا پایان امسال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.
وی افزود: ۱۰۸ هزار نفر دیگر افرادی بودند که همه 5 اولویت را در سامانه تعیین نکرده بودند و به ‌طور مشخص افرادی هستند که خواستار دریافت خودروهای تارا و رانا بودند اما با توجه به محدودیت تیراژ این خودروها امسال آنها را دریافت نخواهند کرد؛ در حالی که اگر 3 گزینه دیگر و سایر خودروسازان را انتخاب می‌کردند، به ‌طور قطع امسال خودرویی دریافت می‌کردند.
تقدسی خاطرنشان‌کرد: با توجه به جابه‌جایی انجام‌شده، این ۱۰۸ هزار نفر باقیمانده خودروهای‌شان را یک فصل زودتر دریافت خواهند کرد. وی همچنین با اشاره به طرح جوانی جمعیت تصریح‌ کرد: با توجه به اتمام بررسی افراد حاضر در این طرح، نتایج آن به همراه اولویت‌های تخصیص خودرو اطلاع‌رسانی خواهد شد و به‌ طور مشخص افراد می‌توانند زمان و فصل دریافت خودروهای خود را مشاهده کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec