printlogo


کد خبر: 262591تاریخ: 1402/2/20 00:00
سخنگوی دستگاه قضا با انتقاد از حمایت غربی‌ها از حبیب اسیود، وابستگی سرکرده گروه تروریستی حرکه‌النضال به سرویس‌های بیگانه را محرز دانست
رد پای وابستگی تروریست

گروه سیاسی: این هفته حبیب اسیود، سرکرده گروهک‌ تروریستی حرکه‌النضال به جرم اقدامات تروریستی و شهادت تعدادی از مردم ایران به دار مجازات آویخته شد. همین موضوع باعث شد برخی کشورهای غربی بدون اشاره به اقدامات ضدانسانی اسیود، به حمایت از او بپردازند. از همین رو سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود، به ارتباط اسیود با سرویس‌های جاسوسی غربی اشاره کرد.
مسعود ستایشی روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای حکم حبیب فرج‌الله چعب اظهار کرد: حبیب اسیود یکی از مشهورترین و بی‌پرواترین جنایتکارانی بود که از کشتن مردم بیگناه و بی‌دفاع کشورمان هیچگونه ابا و پروایی نداشت. او طبق اظهارات خودش حتی قبل از بازداشت به انجام این قتل‌ها افتخار می‌کرده است. اگر او که مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غربی قرار داشت، توسط سربازان گمنام امام زمان بازداشت نمی‌شد، همچنان مشغول ادامه جنایت‌های خود و اجرای برنامه‌های دولت‌های غربی در به خاک و خون کشیدن مردم کشورمان بود. ستایشی بیان کرد: در پرونده وی ردپای سرویس‌های غربی، صهیونیستی و آمریکایی کاملا هویداست. آنها با هدایت‌های مالی، سیاسی، امنیتی و تسلیحاتی و اطلاعاتی خود چنین افرادی را تربیت کرده و به جان ملت می‌اندازند. همین مربیان در پشت تریبون‌ها و صفحه جراید و نشریات و شبکه‌های رسانه‌ای به اصطلاح خود جنتلمن شده و دم از پایمال شدن حقوق انسان می‌زنند. سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: با توجه به اتهامات نامبرده و آشکار بودن مستندات و احراز جنایتکاری او در سردستگی گروهک تروریستی، پس از بازداشت او روال قانونی و روند دادرسی عادلانه قوه‌قضائیه بر وی تعطیل نشد و این حرکت استمرار یافت. وی پس از انجام تحقیقات همانند همه متهمان دادگاه‌های صالحه از همه قواعد آیین دادرسی و حقوق بازداشت‌شدگان از جمله حق دفاع قانونی و داشتن وکیل و سایر موارد برخوردار بود و سرانجام پس از طی مراحل متکثر قانونی، حکم وی بنا بر مستندات صادر و حکم قانونی به مرحله اجرا درآمد.
* حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف
سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به این سوال که قوه‌قضائیه چه حمایتی از آمران به معروف انجام می‌دهد؟ اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب ۲۳ فروردین ۹۴ مجلس مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قوه‌قضائیه خود را موظف به اجرای قوانین در این خصوص می‌داند؛ البته در چارچوب مقرراتی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قوه‌قضائیه ارتباط دارد. وی گفت: ماده ۷ قانون مزبور اعلام کرده مجازات اشخاصی که اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف کنند، قابلیت تخفیف و تعلیق ندارد و صدور حکم آنان نیز قابل تعویق نیست. این سلسله عناوین در قانون مجازات اسلامی به عنوان تاسیسات جدید می‌درخشد. در ماده ۹ این قانون آمده اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در مقابل اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانعی ایجاد کنند. سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: ایجاد هرگونه مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده باشد، علاوه بر مجازات در نظر گرفته شده موجب محکومیت به حبس تعزیری و جزای نقدی می‌شود. بر اساس ماده ۱۱ آن، قوه‌قضائیه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این موضوع، شعب ویژه‌ای تشکیل دهد و طبق تبصره‌ای در همین ماده قانونی، آمران و ناهیان از منکر مورد حمایت قوه‌قضائیه هستند. ستایشی یادآور شد: در تهران ناحیه ۳۸ دادسرای تهران ویژه رسیدگی به جرائم اخلاقی به این مهم پرداخته و کسانی که به افراد مورد هدف تعرضی داشته باشند، در چارچوب قانون مطابق موازین قانونی در صورت احراز جرم با آنها برخورد می‌شود و هیچ تخفیف و امتیازی به آنها داده نمی‌شود.
* دستگیری ۵ نفر در پرونده شهید الداغی
ستایشی در ارتباط با جزئیات پرونده شهید حمیدرضا الداغی نیز گفت: با تحقیقات انجام شده ۵ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند که ذکر نام نمی‌کنم و حسب مورد متضمن قرار‌های بازداشت موقت و تامین وثیقه بر اساس اتهامات شامل مصرف مسکر، اخلال در نظم عمومی، مشارکت در قتل عمد، شرکت در فراری دادن متهم به قتل و سایر موارد شده‌اند و آنهایی که در قتل مشارکت داشتند، بازداشت هستند.

Page Generated in 0/0057 sec