printlogo


کد خبر: 262601تاریخ: 1402/2/21 00:00
اخبار

برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی «افشای حقوق بشر آمریکایی» 
دبیرخانه بین‌المللی «افشای حقوق بشر آمریکایی» فعالیت خود را در سال جاری جهت برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی و نشان مردمی «افشای حقوق بشر آمریکایی» آغاز کرد. به گزارش «وطن امروز»، اسماعیل آجرلو، دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر گفت: سال جاری و در راستای تبیین هرچه بهتر مفهوم حقوق بشر آمریکایی و مقابله با مصادیق نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات‌متحده آمریکا، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی و دومین دوره نشان مردمی افشای حقوق بشر آمریکایی توسط این دبیرخانه به شکل مردمی و با همت فعالان این عرصه به شکل ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. آجرلو افزود: فعالیت این دبیرخانه در ششمین دوره برگزاری جشنواره در 5 محور تعریف شده است: «محور اول؛ افشای حقوق بشر آمریکایی، تحریم‌ها و مقاومت اقتصادی»، «محور دوم؛ افشای حقوق بشر آمریکایی، مقاومت حقوقی و حمایت از آسیب‌دیدگان»، «محور سوم؛ افشای حقوق بشر آمریکایی، مقاومت فرهنگی و هنری و رسانه‌ای»، «محور چهارم؛ افشای حقوق بشر آمریکایی، مقاومت بین‌المللی و دیپلماسی عمومی» و «محور پنجم؛ افشای حقوق بشرآمریکایی، جوانان و فعالیت‌های مردم‌نهاد». دبیر جشنواره ادامه داد: فعالیت این دبیرخانه در قالب‌های از پیش گفته و با تشکیل کمیته‌های موضوعی- تخصصی و کمیته‌های اجرایی به انجام خواهد رسید و در مقاطع مهم تاریخی و موضوعی همچون روز افشای حقوق بشر آمریکایی (12 تیرماه)، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی (14 مردادماه)، همچنین سالروز کودتای آمریکایی (28 مردادماه)، برنامه‌های خود را به شکل فراخوان‌ و تولیدات فرهنگی و هنری، تولیدات رسانه‌ای، نشست‌های علمی و همایش‌های ترویجی به انجام خواهد رساند.
***
آخرین فیلم کیومرث پوراحمد مجوز نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «پرونده باز است» به تهیه‌کنندگی سیدعلی قائم‌مقامی و کارگردانی کیومرث پوراحمد موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز»، این فیلم در چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت و در آن پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری، پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره نوجوانی است که پیش از سن قانونی مرتکب قتل می‌شود و در آستانه اجرای حکم اعدام است.
***
برگزاری هفدهمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان
هفدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با حضور بیش از ۴۰۰ فعال حوزه کودک (حقیقی، خصوصی و دولتی) امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این برنامه شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان فعالان حوزه کودک و نوجوان است که در راستای اقدامات ملی و تخصصی آنها انجام می‌شود و حوزه هنری کودک و نوجوان میزبان این رویداد است. در این برنامه شرکت‌کنندگان مدعو به ارائه‌های تخصصی با محوریت تعلیم و تربیت، صادرات، تحولات حوزه کودک و نوجوان و توسعه فردی خواهند پرداخت. هفدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در حالی به میزبانی حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود که این بخش از حوزه هنری انقلاب اسلامی چند سالی است به صورت حرفه‌ای و تخصصی رویدادهای ویژه‌ای را به منظور رشد و ارتقای استعدادهای این گروه سنی دنبال می‌کند. در این دورهمی همچنین ارائه‌های تخصصی توسط برندهای ارزش‌آفرین و فضای آشنایی با ظرفیت‌های حوزه هنری کودک و نوجوان تدارک دیده شده است. این ‌برنامه با هدف تعامل تخصصی میان فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور (خصوصی و دولتی) در قالب تعاملات B2B و B2G، امروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود.
***
نشست‌های تخصصی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار اعلام شد
۳ نشست تخصصی و ۵ بخش در قالب نمایش‌های ویژه در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، در طول روزهای برگزاری این رویداد ۳ نشست تخصصی  سینمایی برگزار می‌شود که عبارتند از:
1- نشست تخصصی نقش صهیونیسم در هالیوود با حضور جان جیمز یوبل، نویسنده و فعال سیاسی از آمریکا
2- نشست تخصصی بررسی سینمای کشورهای اسلامی با حضور محمد ابوالجدایل، فیلمساز از سوریه
3- نشست تخصصی بررسی سینمای کشورهای جبهه مقاومت با حضور باسل خطیب، فیلمساز و رئیس موسسه عالی هنرهای سینمایی سوریه
تاریخ و زمان برگزاری نشست‌ها در اخبار بعدی اعلام می‌شود. بر پایه این گزارش همچنین اسامی قسمت‌های مختلف بخش نمایش‌های ویژه (چشم‌انداز) جشنواره اعلام شد که عبارتند از:
1- چشم‌انداز سینمای خراسان رضوی (با نگاهی به آثار فیلمسازان استان خراسان رضوی)
2- چشم‌انداز سینمای سرزمین‌های اسلامی (آثاری از آفریقا، خاورمیانه و آسیای میانه)
3- چشم‌انداز سینمای کشورهای حوزه مقاومت (آثاری از کشورهای لبنان، سوریه، یمن، عراق و فلسطین)
4- چشم‌انداز سینمای بوسنی (نمایش آثار فیلمسازان بوسنیایی)
5- نگاه هشتم (نمایش فیلم‌های مرتبط با موضوعات رضوی امام رضا(ع)).
مرحله نهایی نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار با دبیری فرهاد مختاری از 29 اردیبهشت تا سوم خردادماه امسال از سوی اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec