printlogo


کد خبر: 262611تاریخ: 1402/2/21 00:00
اخبار

سجادی: استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند 
وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال و پرسپولیس هنوز حذف نشده‌اند و در حال مذاکره هستند و حداقل 2 هفته، بلکه بیشتر وقت داریم. به گزارش فارس، حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: امسال به امید خدا در اخباری که داریم، به دلیل جایگاه ارزشمند و تاریخی چوگان در بین رشته‌های ورزشی، برنامه‌ریزی شده بین وزارت ورزش و فدراسیون چوگان، برای نخستین بار لیگ چوگان در 23 هفته از ابتدای سال آغاز شود. وی ادامه داد: بازی‌های پایانی این لیگ در دهه فجر خواهد بود. قرعه‌کشی و مقدمات اولیه آن از هفته اول خرداد انجام خواهد شد. رشته‌ چوگان از رشته‌های اصیلی است که در دنیا هم جدی گرفته می‌شود. تنوع خوبی هم دارد؛ چوگان سالنی و چوگان ساحلی.  
وزیر ورزش همچنین درباره ۲ باشگاه مطرح پایتخت گفت: استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند؛ در حال مذاکره هستند و حداقل 2 هفته بلکه بیشتر وقت داریم. بدهی‌های ما پرداخت شده و فدراسیون فوتبال نیز اهتمام ویژه‌ای را در این باره پی گرفته است. تاج و همکاران نیز همچنان امیدوار هستند. وی ادامه داد: من همیشه امیدوار بودم، خصلت ورزشی من بدین شکل بوده که امیدوار می‌ماندم و از خط پایان عبور می‌کردم. اگر ناامید بودم، به خط پایان نمی‌رسیدم و برای همین هنوز امیدوارم. فدراسیون فوتبال تلاش خود را می‌کند مگر اینکه خدایی ناکرده، کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی بگیرد، مثل اینکه دیر بارگذاری شده است. البته AFC مهلت داد که وقت دارید از حق قانونی خود دفاع کنید. هم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و هم فدراسیون مستندات لازم را دارند.
***
دبیر فدراسیون بسکتبال:
انتخاب سرمربی تیم‌ملی تا پایان هفته نهایی می‌شود
دبیر فدراسیون بسکتبال می‌گوید: انتخاب سرمربی تیم‌ ملی بزرگسالان تا یکی دو روز آینده و تا آخر هفته نهایی خواهد شد. محسن معزی‌فر درباره اینکه انتخاب سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال به کجا رسید، اظهار داشت: با هاکان دمیر که یک رسانه ترکیه‌ای نام او را مطرح کرد مذاکرات مفصلی داشتیم و تا 90 درصد هم پیش رفته‌ایم. در کنار آن مربیانی از ایتالیا و یونان و مهمد بچیروویچ، سرمربی سابق تیم‌ ملی هم جزو گزینه‌های ما هستند. وی درباره اینکه وضعیت ارمغانی به کجا رسید، گفت: شب گذشته جواد داوری، رئیس فدراسیون با او صحبت کرد و پیشنهادهای دیگر برای همکاری به وی داد و او هم در حال بررسی آنهاست. دبیر فدراسیون بسکتبال درباره اینکه چه زمانی انتخاب سرمربی نهایی می‌شود، عنوان کرد: تا یکی دو روز آینده یکی از گزینه‌ها نهایی و اعلام خواهد شد.تیم ملی بسکتبال کشورمان اسفندماه گذشته با هدایت سعید ارمغانی به جام‌جهانی صعود کرد. ایران در گروه G مسابقات با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل عاج هم‌گروه است و به میزبانی اندونزی بازی خواهد کرد.
***
بانوان ایران از رسیدن به فینال بازماندند
بانوان ملی‌پوش تیراندازی کشورمان از صعود به مرحله بعدی رقابت‌های تپانچه ۱۰ متر بانوان، بازماندند. در نخستین روز جام‌جهانی تیراندازی در باکو و در تپانچه ۱۰متر بانوان ملی‌پوشان کشورمان در مرحله گروهی به مصاف حریفان خود رفتند. در پایان رقابت‌های مرحله گروهی هانیه رستمیان با امتیاز ۵۷۷ در جایگاه سیزدهم، زینب طوماری با ۵۷۱ در جایگاه سی‌وپنجم و گلنوش سبقت‌الهی با ۵۶۷ امتیاز در جایگاه پنجاه‌وسوم قرار گرفتند و از صعود به فینال بازماندند.
***
شکایت سانتاکلارا از استقلال به CAS
باشگاه سانتاکلارای پرتغال با اعتراض به رأی صادر شده از سوی فیفا، از باشگاه استقلال به دادگاه ورزشی CAS شکایت کرد. باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دلیل پرداخت نشدن حق انتقال محمد محبی از سوی تیم فوتبال استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود. در زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده، اعلام شد از ۲۴۰ هزار یورو مبلغ ۹۰ هزار یورو انتقال داده شد ولی ۱۴۰ هزار یوروی باقیمانده بلوکه شده است. فیفا نیز در واکنش به شکایت باشگاه سانتاکلارا اعلام کرد مدارک استقلال برای انتقال پول درست است و تنها باید مبلغ ۱۴۰ هزار یورو تعیین‌تکلیف شود. فیفا از استقلال درخواست کرد مبلغ ۱۴۰ هزار یورو را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کند. در همین زمینه باشگاه سانتاکلارا حکم فیفا را نپذیرفت و از استقلال به دیوان حکمیت ورزش (CAS) شکایت کرد.
***
جنجال‌آفرینی پدر هالند در ورزشگاه رئال‌مادرید
پدر ارلینگ هالند که برای دیدن بازی منچسترسیتی و رئال‌مادرید راهی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شده بود با هواداران رئال درگیری لفظی پیدا کرد. به گزارش insider Real، جدال رفت 2 تیم رئال‌مادرید و منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی یک - یک به پایان رسید. پدر ارلینگ هالند که برای تماشای این بازی راهی برنابئو شده بود، با هواداران رئال‌مادرید درگیری لفظی پیدا کرد. وی به طرف آنها غذا پرتاب کرد و این باعث شد تا از جایگاه ویژه ورزشگاه اخراج شود. ارلینگ هالند در این بازی شب آرامی را تجربه کرد و نتوانست دروازه رئال را باز کند.

Page Generated in 0/0053 sec