printlogo


کد خبر: 262627تاریخ: 1402/2/21 00:00
اخبار

رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد تا پایان اردیبهشت‌ماه کل رتبه‌بندی معلمان به پایان خواهد رسید و اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات خواهد بود. رضامراد صحرایی در حاشیه نشست روز گذشته هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت‌ماه کل رتبه‌بندی معلمان به پایان خواهد رسید. جمعیتی بلاتکلیف بودند و تعدادی نیز به رتبه‌های خود اعتراض داشتند. برای اعتراض تا ۱۱ اردیبهشت فرصت بود که اعتراضات ثبت شد. اکنون اولویت اول اتمام رتبه‌بندی است و اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات است. وی در ادامه اظهار کرد: اولویت بعدی نیز اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی است که قول بنده به معلمان عزیز بود. در اصلاح آیین‌نامه تنها نهاد تعیین‌کننده ما نیستیم. طبق قانون هر سال شهریورماه رتبه‌بندی خواهیم داشت. صحرایی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استخدام‌ها چه زمانی انجام خواهد شد و چقدر می‌تواند کمبود معلمان را جبران کند؟ بیان کرد: اکنون آمار دقیقی از کمبود معلم نداریم، چراکه در حال ایجاد تغییراتی در نحوه ساماندهی هستیم که امیدواریم نیازمان کمتر از آنچه باشد که پیش‌بینی  می‌شود. از لحاظ کمبود معلم آمارها نگران‌کننده است. باید نحوه ساماندهی اصلاح شود. برخی کارها را از جهت مدیریتی می‌توان انجام داد تا نیاز منطقی‌تر شود. ما حدود ۲۸ هزار نفر استخدام کردیم. حدود ۲۷ هزار نفر هم از طریق آزمون استخدامی در راه داریم. امیدواریم با این ۲ جذب نیرو بتوانیم سال تحصیلی جاری را با حداقل مشکل پشت سر بگذاریم.
***
«محمد» بیشترین نامگذاری نوزادان در برلین
بر اساس گزارش منابع آلمانی، نام «محمد» بیشترین تعداد نامگذاری را در میان نوزادان متولد‌شده آلمانی در شهر برلین طی سال 2022 به خود اختصاص داده و نگرانی مقامات آلمانی از روند اسلامی شدن این کشور را افزایش داده است. به گزارش فارس، نام «محمد» بیشترین تعداد نامگذاری را در میان کودکان مذکر در پایتخت آلمان به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش روزنامه «تاگس اشپیگل»، نام محمد توانسته است پیشتاز تعداد نامگذاری را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که پیش از این نام‌هایی نظیر نوحا (نوح) و آدام (آدم) بیشترین تعداد نامگذاری را در میان کودکان مذکر آلمانی در برلین داشتند. پیشتازی نام محمد در میان نوزادان در سال‌های اخیر در شهر برلین، باعث مناقشه‌ها و بحث‌های زیادی در داخل آلمان شده است. افزایش شدید تعداد نامگذاری نوزادان به نام پیامبر اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله، این نگرانی را درباره اسلامی شدن آلمان در آینده ایجاد کرده است و این هراس حتی پس از موج اخیر مهاجرت‌ها به آلمان که از سال 2015 آغاز شده، تشدید شده است. بر اساس گزارش نشریه آلمانی، این موضوع تنها به نوزادان پسر مربوط بوده و این در حالی است که نام «صوفیا» بیشترین نامگذاری را در میان نوزادان کودک دختر در برلین داشته و پس از آن نام‌هایی نظیر «امیلیا» و «ایما» قرار دارند. قابل ذکر است بر اساس گزارش سازمان‌های آلمانی، نام «نوحا» همچنان بیشترین تعداد نامگذاری در میان نوزادان در تمام آلمان را به خود اختصاص داده است. سال 2021، نام محمد جایگاه سوم را در بین اسامی پسر در شهر برلین داشت، این در حالی است که این نام در سال 2022 به صدر رسیده است.
***
تولد بیش از یک میلیون نوزاد در سال گذشته
طبق اعلام سازمان ثبت احوال، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد در سال ۱۴۰۱ در کل کشور متولد شدند. سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد در کشور متولد شده است که از این تعداد ۵۵۵ هزار و ۸۵۵ نوزاد پسر و ۵۱۹ هزار و ۴۳۶ نوزاد دختر بودند. در سال گذشته بیشترین آمار ولادت ثبت شده مربوط به استان‌های تهران با ۱۳۷ هزار و ۸۴۲ مورد، خراسان رضوی با ۱۰۱ هزار و ۷۴۴ تولد و سیستان‌و‌بلوچستان با ۸۹ هزار و ۹۳۴ مورد تولد نوزاد و کمترین تعداد تولد‌ها هم مربوط به استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد با ۹ هزار و ۹۰۸ مورد، ایلام با ۷ هزار و ۴۲۶ تولد و سمنان با ۶ هزار و ۹۱۶ مورد تولد بوده است.
***
قبض «آب» مددجویان تا سقف الگوی مصرف «رایگان» است
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: بر اساس تصویب هیات وزیران و با اصلاح آیین‌نامه اجرایی، قبض آب مددجویان کمیته امداد تا سقف الگوی مصرف رایگان است. حسین خدرویسی با اعلام این خبر افزود: به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، قبض آب مددجویان تا سقف الگوی مصرف رایگان است. وی ادامه داد: بر این اساس قبض آب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود. 
***
حضور همراه اول در نمایشگاه کتاب با ترکیبی از شرکت‌های خلاق
همراه اول در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «آینده خواندنی‌ است» برگزار می‌شود، از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ میزبان تمام بازدیدکنندگان در مصلای تهران است. این شرکت به‌عنوان لکوموتیو مسیر حرکتی ایران دیجیتال، در این رویداد ضمن ارائه سیمکارت نوجوان با تخفیف ویژه ۵۰ درصدی، «خانواده درسا» به‌عنوان مجموعه‌ دارنده راهکاری جامع در زمینه حفظ و حراست از کودکان در فضای مجازی و همچنین «زیست‌بوم انارستان» را نیز به همراه دارد. گروه «شاد» و همچنین تعدادی از شرکت‌های استارتاپی موجود در سبد حمایتی شرکت حرکت اول نظیر آچاره، نت‌باکس و دیدیمون نیز در این نمایشگاه حضور دارند. سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلای تهران برگزار می‌شود و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان است.

Page Generated in 0/0054 sec