مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران درباره دستگاههای جدید فروش بلیت الکترونیک در مترو گفت: از ۱۰ روز آینده نصب آنها آغاز میشود؛ شاید کمی زمان ببرد تا فرهنگ استفاده از این امکان در بین مردم جا بیفتد. تمام کارهای سختافزاری سیستم توسط فاوا انجام شده و ما هم خریدهایش را انجام دادیم. مسعود درستی در نشست خبری گفت: بعضی ایستگاهها پله مناسبی ندارد و اگر به جمعبندی هزینهها برسیم، کار تعویض را پیش میگیریم ولی هنوز قطعی نشده است. همچنین ایستگاه محمدیه پله برقی دارد ولی در کانالهای ارتباطی خطوط این پلهها نصب نشده و این موضوع به هلدینگ مترو مربوط است و به نظر میرسد در ۶ ماه اول برنامهای برای این ایستگاهها در نظر گرفته باشند. وی با بیان اینکه ۸۷ آسانسور به دلیل عدم استاندارد در خطوط مترو کار نمیکند، گفت: برآوردی از اینکه چند درصد خرابی پلهبرقیها به دلیل تعویض روغن بیوقت و دیرهنگام مترو است نداریم ولی از این به بعد سعی میکنیم در بلندمدت برای این پلهها فکر کنیم و در نیمه اول سال جاری اورهال اساسی انجام بدهیم. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با اشاره به گستردگی این ناوگان گفت: روزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حرکت مترو داریم که ۵۴ هزار کیلومتر در طول روز میشود، کل مرزهای آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران ۹ هزار کیلومتر است و ما ۶ برابر مرزهای کشورمان تردد قطار داریم. طبیعتا تجهیزات ما امروز نو نیست و ممکن است خرابی پیش بیاید. وی تاکید کرد: شهردار تهران به تنهایی انعقاد قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را به جاهای خوبی رسانده است. همچنین بیش از ۸۰ درصد اعتبار ۱۰۵ قطار ملی به نقطه خوبی رسیده است که در چند ماه آینده به سرانجام میرسد. همچنین علاوه بر ۶۳۰ واگن اشاره شده، در دیگر قراردادها مجموعا ۹۰۰ واگن به ما اضافه میشود. ما اکنون 1000 واگن در حال گردش داریم و به عبارتی اگر این 2 قرارداد به ما اضافه شود، ظرفیت ما را 2 برابر میکند. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران درباره ساماندهی دستفروشان با بیان اینکه رضایت مردم برای ما اولویت اول است، افزود: مشکلی که وجود دارد این است که یک اقبال شدیدی به دستفروشهای مترو دیده میشود. این موضوع شاید به تنهایی توسط شرکت بهرهبرداری قابلیت ساماندهی نداشته باشد. به هر حال دستفروشی که برای مسافر مزاحمت ایجاد میکند مسؤولیتش با ما است، همچنین نظر مدیریت شهری مبنی بر ساماندهی دستفروشان است نه جمع کردنشان.