printlogo


کد خبر: 262639تاریخ: 1402/2/21 00:00
اخبار

تأکید رئیس‌جمهور بر مقابله با هرگونه تبعیض و روابط ناسالم اداری
سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» تأکید کرد: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولید‌کننده و همچنین مصرف‌کننده اجحاف نشود. 
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت «مبارزه با فساد» و مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری»، نظارت و پیشگیری را مؤثرترین و مهم‌ترین عامل مقابله با مفاسد دانست و تصریح کرد: مقابله با فساد زمانی مؤثر است که مردم در عمل احساس کنند دولت مردمی به تمام قوانین و ضوابط پایبند بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از قدرت و منابعی که در اختیار دارد، سوءاستفاده کند. رئیسی «صداقت» را از عناصر مهم حکمرانی دانست و با تأکید بر صادق‌الوعد بودن دولت و لزوم پیگیری به‌موقع کارها گفت: مردم از دولتمردان انتظار دارند علاوه بر صدق نیت، در گفتار و عمل هم صادق باشند و هرجا امکان انجام کاری را نداشتند، صادقانه علل آن را با مردم در میان بگذارند. 
رئیس‌جمهور «حمایت از نخبگان» در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از نخبگان مختص و منحصر به یک دستگاه نیست و همه ارکان دولت و حاکمیت باید در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و بر اساس نیاز کشور به نخبگان توجه داشته باشند.
***
وزیر کشور:
همه باید برای افزایش مشارکت در انتخابات امسال تلاش کنند
وزیر کشور در گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اظهار داشت: همه باید با هم تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چشمگیر باشد. احمد وحیدی با اشاره به شکست دشمنان در جنگ ترکیبی سنگین، همه‌جانبه و برنامه‌ریزی شده سال گذشته و تمرکز کنونی آنان برای کاهش حضور مردم در انتخابات گفت: مردم باید احساس کنند دولت همواره و در همه صحنه‌ها در کنار آنان است، به خواسته‌های آنان توجه دارد و چنین نگاهی مهم و تعیین‌کننده است. وحیدی تصریح کرد: تلاش دشمنان بر این محور تمرکز دارد که نگذارند پیشرفت‌های بزرگ دولت با وجود تحریم‌ها و برخی مشکلات به جا مانده از سال‌های گذشته در اذهان مردم بخوبی به تصویر کشیده شود. وی با اشاره به اینکه اقدامات بزرگ در دولت سیزدهم انجام شده و دستاوردهای زیادی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود نگذارند مردم متوجه این حجم از فعالیت‌ها و اقدامات کم‌سابقه دولت سیزدهم در زمینه‌های گوناگونی چون نفت، گاز و آب شوند. وزیر کشور با تاکید بر اینکه اقدامات دولت باید در رسانه‌ها بخوبی تبیین شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم 2 مساله مهم است و تلاش‌های دولت هم معطوف به آنهاست. وحیدی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای، سیاسی و بین‌الملل و بهبود وضعیت سیاسی در داخل کشور با وجود توطئه‌ها و جنگ ترکیبی دشمن خاطرنشان کرد: اکنون یک همسویی بین بخش‌های مختلف در کشور ایجاد شده است و به همین خاطر کشور از ماجراجویی‌های دشمنان سربلند بیرون آمده است.
***
نامه ایران به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره اظهارات تهدید‌آمیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد. سعید ایروانی در بخشی از این نامه توجه شورای امنیت را به نقض دیگری از مقررات حقوق بین‌الملل توسط ایالات متحده آمریکا علیه ایران جلب کرد و گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات اخیر خود در مؤسسه واشنگتن در تاریخ 4 مه ‌2023 تلویحاً جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از زور علیه تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای آن از طریق  حمایت آمریکا از به اصطلاح به رسمیت شناختن آزادی عمل رژیم اسرائیل تهدید کرد. بدون شک، این اظهارات غیرمسؤولانه، تحریک‌آمیز و جنگ‌طلبانه، قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد، بویژه بند 4 ماده 2 را نقض می‌کند. 
وی ادامه داد: علاوه بر این، چنین اظهاراتی نه تنها دلالت بر همدستی ایالات متحده در هرگونه اقدامات تروریستی یا تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله علیه تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز آن دارد، بلکه پذیرش مسؤولیت از سوی آمریکا به دلیل نقش آن در کمک، تسهیل و حمایت از عملیات تروریستی و خرابکارانه اسرائیل علیه مقامات، دانشمندان، مردم و تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است. بنابراین مطابق حقوق بین‌الملل، آمریکا مسؤول عواقب چنین اقدامات خلاف بین‌المللی است. 
ایروانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است دستیابی به فناوری هسته‌ای منحصراً برای اهداف صلح‌آمیز است و هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود. این ادعا که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، تحریف واقعیت و تلاش مذبوحانه‌ دیگری از سوی آمریکا برای پیشبرد منافع سیاسی این کشور است. آمریکا باید تبلیغ ادعاهای نادرست و اطلاعات دروغ درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کند. 
نماینده ایران در این نامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به هرگونه اشتباه محاسباتی یا اقدامات ماجراجویانه احتمالی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود، حق ذاتی و مشروع خود را طبق حقوق بین‌الملل برای اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از شهروندان، منافع، تاسیسات و حاکمیت خود در برابر هرگونه تجاوز، از جمله هر گونه اقدامات تروریستی، نظامی یا خرابکارانه محفوظ می‌دارد.

Page Generated in 0/0058 sec