printlogo


کد خبر: 262658تاریخ: 1402/2/23 00:00
سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد
فروش ۱۱ میلیاردی در بخش مجازی نمایشگاه کتاب

قائم مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز پنجشنبه در نخستین نشست خبری خود گفت: ما شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب زیر بارش باران بودیم که با همراهی ناشران در محل کوشک کتاب برگزار شد. رمضانی افزود: در ساعات اولیه بازگشایی نمایشگاه فعالیت بخش‌های مختلف آغاز شد، از جمله این محل‌ها کوشک کتاب بود که برای فرهنگی‌تر شدن نمایشگاه در بطن آن قرار گرفته است. با وجود اعلام قبلی رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بازگشایی نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح شاهد حضور زودهنگام مردم بودیم.
وی افزود: توصیه می‌کنم مردم حضورشان را در نمایشگاه کتاب توزیع کنند و در ساعات مختلف با استفاده از وسایل نقلیه به نمایشگاه مراجعه کنند. از همه دستگاه‌های کمک‌کننده به نمایشگاه، مجموعه مصلی، شرکت پست و بانک ملی هم تشکر می‌کنم.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: همان‌طور که می‌بینید نمایشگاه با طراحی متفاوت تلاش می‌کند محیط آرام‌تر و امن‌تری برای خانواده‌ها و ناشران فراهم کند؛ در این راستا عرض راهروها میان غرفه‌ها که به دلیل کرونا بیشتر شده بود، همچنان باقی مانده است.
وی درباره آمار فروش نمایشگاه کتاب در تاریخ ۲۱ اردیبهشت و در بخش مجازی گفت: آمار فروش تا ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه) نشان می‌دهد ناشران و کتابفروشان حاضر در سامانه مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب فروختند که این عدد سال گذشته نزدیک ۴ میلیارد تومان بوده است.
رمضانی افزود: سهم ناشران بیش از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و کتابفروشان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان که نشان‌دهنده سهم ۲ برابری ناشران در است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در بخش مجازی ۹۴ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب به فروش رسیده است، گفت: این عدد سال گذشته در همین روز ۵۰ هزار مورد بود.
قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود: مجموع بسته‌های پستی تا امروز ۲۷ هزار بسته بوده که ۷ هزار مورد آن تحویل پست شده است و از ناشران و کتابفروشان درخواست می‌کنم سریع‌تر بسته‌های خود را ارسال کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم حضور برخی ناشران در نمایشگاه کتاب گفت: وزارت فرهنگ بستر حضور را برای همه تولیدکنندگان فراهم کرده است و شاید ۴ تا ۵ درصد ناشران در این رویداد حضور نداشتند که طبعاً خودشان را از دیدار با مردم محروم کردند و چه بسا بی‌احترامی به مخاطب باشد اما ناشران بخش حضوری در تلاش برای عرضه آثار خود هستند، چرا که مساله فقط فروش کتاب نیست و بحث دیدار و اجتماع سالانه در این رویداد مهم است.
رمضانی درباره میزان آمار ثبت‌نام دانشجویان و طلاب در نمایشگاه کتاب افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت بن ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش ساعت کاری نمایشگاه در روزهای آخر هفته گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه یک ساعت به ساعت کاری نمایشگاه اضافه می‌شود و ساعت پایان کار نمایشگاه از ۸ شب به ۹ شب تغییر می‌کند.

Page Generated in 0/0620 sec