printlogo


کد خبر: 262660تاریخ: 1402/2/23 00:00
همزمان با نمایشگاه کتاب انجام می‌شود
«روایت کتاب» روی آنتن شبکه سیما

ویژه‌برنامه «روایت کتاب» به تهیه‌کنندگی مجید صحاف و سردبیری سمیه عظیمی‌ستوده محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح و تلویزیون اینترنتی کتاب با حضور مهدی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارت روایت فتح و محمدجعفر بگلو نویسنده با بررسی حوزه کتاب و کتابخوانی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به مناسبت برپایی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شبکه یک سیما میهمان‌خانه‌ها شد.
در این برنامه مهدی رمضانی با اشاره به لزوم تبیین دفاع‌مقدس برای نسل جدید گفت: ما اکنون با نسلی در ارتباط و مواجه هستیم که هیچ ذهنیت و تصویری از ۸ سال دفاع‌مقدس ندارد؛ نسلی که حتی از فتنه سال ۸۸ هم خاطره و تصوری ندارد چه رسد به ۸ سال دفاع مقدس. وی همچنین درباره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده پیرامون حوزه دفاع‌مقدس در مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: وقتی به مرکز اسناد انقلاب اسلامی رفتم پرونده‌های بازی وجود داشت، از جمله مجموعه‌ای با عنوان تقویم تاریخ دفاع‌مقدس که توسط نیروی زمینی ارتش گردآوری‌شده بود و این مجموعه برخلاف آثار مشابه دارای نظم خوبی بود به ‌طوری‌که جلدهای اول تا سومش آماده‌ شده بود. از این ‌دست کارهای خوب انجام شده بود که یکی از ناب‌ترین‌ها کار پیرامون شهید صیاد شیرازی بود که متأسفانه با شهادت ایشان ناتمام ماند. در ادامه برنامه مهدی محمدخانی، مدیرعامل انتشارات روایت فتح با اشاره به تغییر ذائقه مخاطبان طی ۲ دهه گذشته گفت: ذائقه مخاطبان از دهه 70 و روزهای تأسیس انتشارات روایت فتح تا امروز تفاوت‌های بسیاری کرده است. در آن سال‌ها مجموعه‌هایی چون یادگاران، روزگاران، مادران و مجموعه‌های دیگری حول خاطرات شهدا، اسرا و مادران شهدا بسیار مورد پسند بود و مخاطبان بسیاری داشت اما اکنون و با فاصله گرفتن از آن سال‌ها با نیازسنجی‌هایی که در روایت فتح شده به این موضوع رسیدیم که مخاطب امروزی به آثاری حول زندگینامه و مستند داستانی شهدا علاقه ویژه‌ای پیدا کرده است.
در ادامه برنامه و در بخش بررسی کتاب با حضور محمدجعفر بگلو کتاب «از تهران تا تیرانا» مورد خوانش و بررسی قرار گرفت. در این بخش محمدجعفر بگلو با اشاره به محتوا و علاقه شخصی و تخصصی خود به حوزه تاریخ انقلاب اسلامی گفت: از تهران تا تیرانا مربوط به خاطرات مسعود خدابنده، عضو جداشده از سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت مسعود و مریم رجوی است که با توجه به علاقه شخصی خود به حوزه تاریخ انقلاب اسلامی نگارش شد. این نویسنده همچنین پیرامون محتوای کتاب نیز اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید افراد عضو سازمان مجاهدین خلق طی نشست‌ها و جلساتی که برای‌شان گذاشته می‌شود، به ‌نوعی استحاله و شست‌وشوی مغزی می‌شوند تا جایی که روح و جسم‌شان متعلق به سازمان می‌شود. این افراد به ‌قدری تحت تأثیر قرار می‌گیرند که بسیار سخت از سازمان جدا می‌شوند و به ‌قدری در فضای گفتمانی قرار می‌گیرند که پس از جدایی، قدرت و توان یک تصمیم ساده را نیز ندارند و این رفتار سازمان با افراد و اعضایش است. در پایان قسمت اول برنامه، کتاب «فصل رسیدن» به قلم الهه آخرتی محصول انتشارات روایت فتح توسط حاضران در نمایشگاه کتاب تهران روخوانی شد.
برنامه «روایت کتاب» محصول مشترک بنیاد فرهنگی روایت فتح و شبکه تلویزیونی کتاب به تهیه‌کنندگی مجید صحاف و سردبیری سمیه عظیمی‌ستوده با نگاهی به آثار تولیدشده در حوزه ادبیات پایداری، مقاومت، انقلاب اسلامی و روایت پیشرفت، همه‌روزه در ایام برپایی نمایشگاه کتاب ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود. سایر عوامل این برنامه عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید محسن طلایی، تصویربردار علی کاظمی، تدوینگر و گرافیک آرش نقیبی و صدابردار و هماهنگی رضا دشتی.

Page Generated in 0/0054 sec