printlogo


کد خبر: 262665تاریخ: 1402/2/23 00:00
اخبار

ترکیه، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا ماند
اتحادیه فوتبال اروپا شایعه تغییر ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا را تکذیب کرد. پیش‌تر نشریات انگلیسی از احتمال تغییر استادیوم میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا خبر داده بودند. فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار است 10 ژوئن در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه برگزار شود اما نشریه دیلی‌میل در این باره مدعی شد: اتحادیه اروپایی در حال بررسی انتقال بازی فینال از استانبول به لیسبون پرتغال است. بیم ناآرامی‌ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه وجود دارد زیرا دور دوم انتخابات 28 این ماه برگزار می‌شود. یوفا درخواستی غیررسمی به فدراسیون پرتغال ارائه کرد تا از آمادگی ورزشگاه دالوز که میزبان فینال در نسخه‌های 2014 و 2020 بود مطلع شود اما اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای این شایعه را تکذیب کرد و نوشت: یوفا اطمینان دارد فینال لیگ قهرمانان اروپا طبق برنامه در 10 ژوئن در استانبول برگزار خواهد شد و مذاکرات با نهادهای سیاسی، دولت‌ها یا فدراسیون‌های ملی دیگر را در این باره رد کرد.
***
باخت تلخ شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی فینال سوپرلیگ غرب آسیا، مقابل الریاضی لبنان شکست خورد. به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان از ساعت ۱۸ پنجشنبه گذشته (21 اردیبهشت)، در نخستین بازی سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا، در سالن آزادی تهران به مصاف الریاضی لبنان رفت که با نتیجه ۸۷ - ۷۹ برابر حریف قدرتمندش شکست خورد. بازی دوم فینال چهارشنبه به میزبانی الریاضی لبنان در بیروت برگزار خواهد شد. شهرداری گرگان کار بسیار سختی برای کسب پیروزی و کشاندن سری به بازی سوم (پایانی) دارد. در صورت باخت دوباره شهرداری گرگان، الریاضی لبنان قهرمان این دوره از مسابقات خواهد شد.
***
مدال برنز یک‌ضرب به کرمی رسید
۲ ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران عناوین پنجم و ششم مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دادند. در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که در کره‌جنوبی جریان دارد، روز گذشته مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم روی تخته رفت و با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرم در یک‌ضرب موفق به کسب جایگاه سوم و مدال برنز شد. کرمی در یک‌ضرب نتوانست وزنه‌های ۱۷۴ و ۱۷۷ را مهار کند و ۳ چراغ قرمز دریافت کرد. وی در دو ضرب ششم و در مجموع پنجم شد. در این وزن وزنه‌بردار ۱۹ ساله عراقی با مهار وزنه بالا رکورد روسلان نورالدینوف نامدار را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت. امیر عزیزی، دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز در مجموع حرکت یک‌ضرب و دو ضرب عنوان ششم را به خود اختصاص داد.
***
پولادگر: مصاحبه‌ام درباره حذف استقلال قدیمی بود!
معاون قهرمانی وزارت ورزش مصاحبه منتشر شده از خود درباره حذف قطعی استقلال را قدیمی عنوان کرد.
اخیرا گفت‌وگویی از محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش با خانه ملت منتشر شد که پولادگر در آن، در اظهار نظری
متفاوت از صحبت‌های روز چهارشنبه وزیر ورزش، حذف استقلال را از آسیا قطعی عنوان کرد و این تناقض صحبت‌های او و سجادی به محل ابهامی بزرگ تبدیل شد اما صبح  دیروز پولادگر در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری برنا، این مصاحبه را قدیمی‌تر از صحبت وزیر دانست و گفت: باید عرض کنم این مصاحبه روز دوشنبه و پس از حضور ما در جلسه همان روز در کمیسیون فرهنگی مجلس انجام شده بود اما این گفت‌وگو ۳ روز بعد منتشر شد. وی افزود: صحبت‌های من به لحاظ زمانی قبل‌تر از گفت‌وگوی وزیر محترم ورزش و جوانان انجام شده بود. در واقع من دوشنبه صحبت کرده بودم و ایشان روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران مصاحبه کرده بودند.
***
بچه غول بهترین بازیکن فصل انگلیس شد
ستاره نروژی منچسترسیتی به عنوان بهترین بازیکن فصل انگلیس انتخاب شد. ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر انگلیس در حال شکستن تمام رکوردهای تاریخ این رقابت‌هاست. هالند در این فصل بیش از 50 گل برای سیتی در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده و به نخستین بازیکن تاریخ انگلیس تبدیل شد که در یک فصل بیش از 50 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. هالند مزد درخشش خود را گرفت و از سوی انجمن فوتبال‌نویسان بریتانیا به عنوان بهترین بازیکن فصل 23-2022 لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. ستاره سیتی با 35 گل‌ زده بهترین گلزن لیگ جزیره است و با نفر دوم یعنی هری کین 9 گل اختلاف دارد.

Page Generated in 0/0068 sec