printlogo


کد خبر: 262667تاریخ: 1402/2/23 00:00
شب فروزان ترابی در استادیوم آزادی؛ پرسپولیس با پیروزی پرگل مقابل گل‌گهر به یک قدمی جام رسید
به نام مهدی

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر با پیروزی پرگل مدعیان اصلی قهرمانی همراه شد تا حالا این نتایج  هفته آخر باشد که قهرمان را تعیین می‌کند. دیروز پرسپولیس با هت‌تریک و درخشش فوق‌ستاره‌اش «مهدی ترابی» با نتیجه 4 بر صفر از سد گل‌گهر گذشت و در اصفهان سپاهان با 5 گل از روی پیکان رد شد تا این ۲ تیم برای قهرمانی، کارشان به هفته آخر بکشد. پرسپولیس هفته سی‌ام میهمان نساجی در قائمشهر است و سپاهان در کرمان میهمان مس این شهر است که خطر سقوط را بیخ گوشش احساس می‌کند. استقلال هم در رفسنجان دست به کار بزرگی زد و موفق شد مس این شهر را ۲ بر یک ببرد اما با توجه به فاصله امتیازی، کار آبی‌ها برای قهرمانی دیگر به پایان رسید و باید آنها همه توان خود را روی جام حذفی بگذارند. شکست در داربی، دلیل اصلی از دست رفتن جام برای شاگردان ساپینتو محسوب می‌شود. 
* آتش‌بازی با ترابی
تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار همان‌طور که پیش‌تر شرحش رفت، در پایان با برتری ۴ بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر به پایان رسید. مهدی ترابی ۳ بار و سعید صادقی یک بار برای قرمزها گلزنی کردند. نخستین گل قرمزها به این صورت به ثمر رسید؛ مهدی ترابی ابتدا توپ را روی دروازه فرستاد، وحید امیری توپ را با سینه کنترل کرد و به صادقی پاس به عقب داد، این بازیکن دروازه را هدف گرفت و در برگشت بعد از دفع فروزان، مهدی ترابی بود که روی ریباند قفل دروازه فروزان را شکست. دقیقه ۳۳  ترابی هافبک خوش‌نقش پرسپولیس پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و موفق شد با یک شوت دیدنی محسن فروزان را مغلوب کند. توپ در آستانه ورود به دروازه روی زمین خورد و وارد دروازه شد. دقیقه ۴۵ ارسال بلند با اثرگذاری امیری همراه شد و توپ به عیسی آل‌کثیر رسید. او پاس به بیرون را به سعید صادقی فرستاد و این بازیکن بعد از یک حرکت فریب، توپ را به سمت دروازه شلیک کرد تا فروزان از زاویه بسته گل بعدی را بخورد. اما برسیم به زیباترین گل بازی که شاید بتوان آن را یکی از زیباترین گل‌های تاکتیکی و همچنین فردی (از حیث نوع ضربه) لیگ بیست‌ودوم دانست. دقیقه ۴۹ پاس پشت پای عیسی آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او توپ را به مهدی ترابی سپرد. ترابی پس از اینکه از خروج فروزان مطلع شد، ضربه چیپ خود را زد تا این توپ به شکلی دیدنی وارد دروازه شود. بعد این 4 گل ۲ تیم موقعیت‌هایی را به دست آوردند اما دیگر هیچ توپی از روی خط دروازه‌ها رد نشد تا با این پیروزی پرگل حالا قرمزها در یک قدمی صید جام قرار گیرند. البته کار آنها چندان ساده نیست چون باید در خانه نساجی به مصاف این تیم بروند. البته سپاهان هم همزمان با مس کرمان بازی دارد که مسی‌ها برای سقوط نکردن همه توان خود را به کار خواهند گرفت. آنقدر این ۲ بازی غیر قابل پیش‌بینی است که هیچ‌کس نمی‌تواند از الان پرسپولیس را فاتح لیگ و کار سپاهان را تمام شده بداند. این فصل پر از شگفتی بوده و شاید یک شگفتی دیگر از سوی نساجی کافی باشد تا زردهای نصف جهان قهرمان لیگ شوند. اگرچه با توجه به روحیه بالای پرسپولیس، کارشناس‌ها و ناظران اعتقاد به ساده بودن کار قرمزها برای فتح جام دارند اما این فوتبال است و پیش‌بینی در آن سخت و شاید تنبیه‌کننده.
* نفت مسجدسلیمان سقوط کرد
تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد. شاگردان ابراهیم اشکش در یک بازی حساس به مصاف آلومینیوم اراک رفتند. نفتی‌ها در پایان این بازی به تساوی بدون گل رضایت دادند و با توجه به این نتیجه، سقوط این تیم یک هفته مانده به پایان مسابقات به لیگ یک مسجل شد. نفت مسجدسلیمان با ۱۷ امتیاز به کار خود در لیگ برتر پایان داد. همچنین جدال بین ۲ تیم نفت آبادان و مس کرمان برای بقا به هفته پایانی کشیده شد.

Page Generated in 0/0049 sec