printlogo


کد خبر: 262674تاریخ: 1402/2/23 00:00
اخبار

کیفرخواست متهمان پرونده شهادت الداغی صادر شد
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست پرونده شهادت حمیدرضا الداغی خبر داد. غلامعلی صادقی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی پس از وقوع واقعه شهادت این شهید بزرگوار در هشتم اردیبهشت‌ماه در شهرستان سبزوار گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه پرونده‌ای در حوزه قضایی سبزوار تشکیل و اقدامات لازم به صورت ویژه زیر نظر دادستان شهرستان آغاز شد و پس از گذشت ۱۰ ساعت از زمان وقوع، ضاربان دستگیر شدند و تحقیقات ادامه یافت. وی با تأکید بر جدیت دستگاه قضایی در زمینه اجرای عدالت و قانون گفت: دستگاه قضایی خود را متعهد به حمایت از مجریان قانون و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌داند و بر همین اساس پرونده این شهید بزرگوار نیز به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار مورد رسیدگی قرار گرفت و با گذشت ۱۳ روز کار فشرده قضایی کیفرخواست متهمان پرونده صادر و بلافاصله برای ادامه رسیدگی و طی مراحل قضایی به مرجع صالحه ارسال شد. مطابق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار، متهم ردیف اول این پرونده متهم است به: مباشرت در ارتکاب قتل عمدی، شهید حمیدرضا الداغی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم‌ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام. همچنین مطابق کیفرخواست صادره؛ متهم ردیف دوم متهم است به: معاونت در قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأ عام و اخلال در نظم و آسایش عمومی. طبق کیفرخواست صادره، اشد مجازات برای متهمان این پرونده درخواست شده است.
***
کمک حجاج برای تأمین جهیزیه نیازمندان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برنامه‌های این نهاد برای حمایت از مددجویان در دهه ولایت را تشریح کرد. حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در دهه ولایت (از عید قربان تا عید غدیر) همچون سال گذشته نذورات عید قربان و اطعام علوی اجرا می‌شود. وی افزود: طرح اطعام علوی با توجه به شرایط هر استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا خارج از مناسبات مذهبی، کمیته امداد در راستای توزیع اطعام و بسته‌های غذایی میان نیازمندان نیز فعالیتی در نظر دارد؟ بیان کرد: حوزه اطعام عرصه مردمی و خیر است و در این زمینه کمیته امداد وظیفه راهبری را بر عهده دارد اما مراکز نیکوکاری بسته به شرایطی که اقتضا می‌کند، اطعام توزیع می‌کنند و در بخش‌هایی که نیاز باشد کمیته امداد هم کمک خواهد کرد. آسوده ادامه داد: در کنار این ۲ موضوع سعی می‌کنیم بحث اکرام ایتام را نیز مجددا در دهه ولایت پیگیری کنیم. وی همچنین به همکاری مشترک کمیته امداد و مجموعه‌های زیرنظر مقام معظم رهبری برای ایام دهه ولایت اشاره کرد و توضیح داد: این اقدام در راستای تامین جهیزیه نیازمندان از طرف حجاج است تا در کنار سفر معنوی خود کمک کنند زوجین زندگی جدیدشان را آغاز کنند.
***
اتصال بیمارستان امام خمینی(ره) به مترو برای شرایط بحرانی
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اتصال بیمارستان امام خمینی(ره) به خط ۷ مترو برای امدادرسانی در شرایط بحرانی خبر داد. علی نصیری با اشاره به برگزاری جلسه کارگاهی با حضور شهردار منطقه ۶، مسؤولان شرکت مترو، نماینده دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده مجتمع درمانی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این جلسه لزوم دسترسی به حمل‌و‌نقل ریلی در شرایط بحرانی برای انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی و حساس مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد هنگام بهره‌برداری از خط ۷ مترو، برای انتقال مجروحان و مصدومان در زمان بحران مسیری هم برای بیمارستان امام خمینی ایجاد شود. وی ادامه داد: با احداث رمپ دسترسی خط ۷ مترو به داخل بیمارستان امام خمینی برای انتقال مجروحان و مصدومان از قطار به آمبولانس و از طریق آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) اقدام خواهد شد. نصیری با بیان اینکه مقرر شده طی سال جاری اعتبارات توسط شرکت مترو تامین شود، گفت: منابع مالی و نقدینگی نیز از طریق شهرداری منطقه ۶ تامین می‌شود.
***
اعزام زائران حج تمتع در قالب ۵۷۰ کاروان
رئیس سازمان حج و زیارت از آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان جهت شرکت در حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد. سیدعباس حسینی گفت: زائران حج تمتع امسال در قالب ۵۷۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. وی با بیان اینکه ۹۸ درصد معاینات پزشکی زائران انجام شده است، گفت: برای حمل‌و‌نقل در داخل شهر‌های مدینه و مکه، ۳۵۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده تا زائران را از محل اسکان به حرم‌ها و مزارات منتقل کنند. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال زائران به عربستان گفت: عملیات انتقال زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام خواهد شد و امسال فرودگاه‌های چابهار و قشم نیز به ایستگاه‌های پروازی انتقال حجاج افزوده شده است. وی افزود: در حج امسال تلاش شده هزینه‌های اسکان که ۶۰ درصد مجموع هزینه‌های زائران را تشکیل می‌دهد، مدیریت شود و به همین منظور در شهر‌های مکه و مدینه قرارداد با هتل‌ها منعقد شده است.  حسینی اظهار کرد: در برنامه غذایی حج امسال ذائقه زائران عزیز و شرایط سنی آنها و رعایت تنوع مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور از آشپز‌ها و سرآشپز‌های ایرانی استفاده خواهد شد. همچنین 4 آشپزخانه در شهر‌های مکه و مدینه برای طبخ غذا پیش‌بینی شده است.

Page Generated in 0/0148 sec