printlogo


کد خبر: 262683تاریخ: 1402/2/23 00:00
اخبار

خاندوزی:
روابط اقتصادی تهران و ریاض برد- برد و به نفع کشورهای منطقه است
وزیر امور اقتصادی و دارایی، گسترش روابط اقتصادی ایران و عربستان را یک ارتباط برد - برد ارزیابی کرد و گفت: منافع آن علاوه بر ۲ کشور به همه کشورهای منطقه هم خواهد رسید. سیداحسان خاندوزی که برای حضور در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی به جده سفر کرده است در حاشیه این اجلاس اعلام کرد: سیاست رئیس‌جمهور ایران بر تقویت روابط با کشورهای همسایه استوار است. وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دستاوردهای بسیار خوبی طی یک سال‌ونیم گذشته داشته‌ایم و انتظار داریم شاهد افزایش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی، تجارت و سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای همسایه باشیم. خاندوزی خاطرنشان کرد: توافقی که با وساطت کشورهای دوست میان ایران و عربستان شکل گرفته فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان ۲ کشور را افزایش خواهد داد. سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اعتقاد داریم توسعه روابط اقتصادی و تعاملات ایران و عربستان، یک ارتباط برد - برد است که منافع آن علاوه بر ۲ کشور به همه کشورهای منطقه هم خواهد رسید.
***
هماهنگی تمام دستگاه‌های تهران برای ساماندهی خانه‌های خالی
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه شورای مسکن، برای ساماندهی خانه‌های خالی و عرضه آنها به بازار مسکن در استان تهران خبر داد.
 روح‌الله اکبری افزود: موضوع جلسه بر ساماندهی بازار مسکن و تعیین تکلیف خانه‌های خالی متمرکز بود، همچنین از دیگر موضوعاتی مورد بررسی در جلسه شورای مسکن استان تهران، روند اجرای تصمیمات ششمین جلسه شورای عالی مسکن مبنی بر ارزیابی ۱۰ استانی که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آنها کند است، بود که در این باره گزارشی از سوی کارگروه ویژه متشکل از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور ارائه شد. دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده به دستگاه‌ها فرصت ۱۰ روزه داده شد تا دستگاه‌هایی که در این باره به برخی وظایف عمل نکرده‌اند در نشستی مشترک به ارائه موانع و رفع آنها اقدام کرده و گزارشی در این باره ارائه کنند. اکبری با بیان اینکه حدود ۱۲,5 درصد اجرای طرح نهضت ملی مسکن یعنی معادل ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران اجرا خواهد شد، تصریح کرد: به همین منظور ضرورت دارد در این استان مهم کشور اجرای طرح سرعت لازم را بگیرد که در این باره تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان گزارشی از وضعیت موجود ارائه کردند. وی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه را ساماندهی بازار اجاره عنوان و تاکید کرد: ساماندهی بنگاه‌های معاملات مسکن فاقد مجوز و ضرورت اخذ مجوز از این بنگاه‌ها بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و در این باره گزارشی ارائه شد، همچنین با تشکیل کمپین بنگاه امین و منصف تصمیم بر این است تا با معرفی آنها کارکردشان برای دیگران به عنوان الگو شناخته شود.
***
سالانه ۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر می‌شود
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود و امیدواریم با رویکرد حمایتی صدور محصولات کشاورزی افزایش یابد.
سیدمحمد آقامیری در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های مهم حوزه تجارت است، گفت: با افزایش ضریب نفوذ دانش‌بنیان‌ها در حوزه کشاورزی از تولید تا مصرف، صادرات این بخش روزبه‌روز رشد چشمگیری داشته و این رشد ادامه دارد.
وی بر توسعه روابط تجاری بین کشورها و همچنین حمایت جدی از بخش خصوصی و تسهیلگری برای صادرات محصولات کشاورزی کشور تاکید کرد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره صادرات محصولات کشاورزی کشور گفت: به طور متوسط سالانه حدود ۵ میلیارد دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود که این رقم حائز اهمیت است و امیدواریم با برطرف کردن برخی مشکلات در مسیر صادرات، صدور محصولات کشاورزی کشور را به اقصی‌نقاط جهان بویژه کشورهای همسایه و کشورهای هدف افزایش دهیم.
به گفته وی، برخی محصولات کشاورزی کشور همچون پسته، زعفران در محصولات زراعی و کیوی در محصولات باغی و... در تولید، توزیع و صادرات صاحب برند هستند که باید در حوزه صادرات مورد توجه بیشتر قرار گیرند.
***
‌جایگاه‌های سوخت فعلا مشمول پرداخت کارمزد بانکی نیستند
بانک ‌مرکزی در هر مرحله از اجرای مدل جدید کارمزد شبکه پرداخت، شرایط صنوف مختلف را بررسی و مشخص خواهد کرد و دریافت کارمزد از پذیرندگان در فاز اول درباره جایگاه‌های سوخت اساسا مطرح نبوده است. محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت گفت: خوشبختانه بانک‌مرکزی در تدوین طرح جدید کارمزد شبکه پرداخت، بسیار منعطف عمل کرده و با مرحله‌ای کردن اجرای طرح فرصت و امکان بررسی شرایط صنوف مختلف را فراهم کرده است. وی افزود: همان‌طور که در ابلاغیه بانک مرکزی تصریح شده نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها فعلا از شمول مشارکت در پرداخت کارمزد معاف هستند، البته پیگیری‌های ما از مسؤولان بانک مرکزی حاکی از آن است که برخی اصناف دیگر از جمله جایگاه‌داران سوخت نیز مشمول ابلاغیه جدید نیستند و بانک مرکزی شرایط هر صنف را به صورت مجزا بررسی و مشخص می‌کند.
مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت تاکید کرد: البته بانک ملت تمهیدات لازم درباره صنف جایگاه‌داران سوخت را در نظر داشته و تدابیر ویژه‌ای برای این صنف اندیشیده و جای هیچ نگرانی در این خصوص برای این رسته کسب و کاری وجود ندارد.

Page Generated in 0/0063 sec