printlogo


کد خبر: 262684تاریخ: 1402/2/23 00:00
اخبار

اعلام زمان ورود «اولین دسته» سوخوهای ۳۵ به ایران
وب‌سایت انگلیسی‌زبان خبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی اختصاصی اعلام کرد نیروی هوایی ارتش در هفته‌های پیش رو نخستین دسته از جنگنده‌های سوخو ۳۵ را دریافت خواهد کرد. سوخو ‌۳۵ اس، جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال ۲۰۰۷ ساخته شده و تاکنون ده‌ها پرواز آزمایشی انجام داده است. این جنگنده نسل ۴++ محسوب می‌شود که از قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیک پیشرفته برخوردار است. این جنگنده‌ها که می‌توانند 8 هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک‌های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت‌افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند. ایران مدت‌هاست به یکی از قدرت‌های پهپادی تبدیل شده و شاهد مثالش نیز صدور پهپادهای ایرانی به روسیه و همچنین تاسیس کارخانه ساخت پهپاد در برخی کشورهای منطقه است. گفتنی است خرید جنگنده پیشرفته سوخو35 از روسیه می‌تواند توان نظامی نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با تهدیدات را بیش از پیش افزایش دهد. تعاملات نظامی و تسلیحاتی ایران و روسیه در مدت اخیر افزایش یافته و این می‌تواند خبر بدی برای آمریکا و غرب باشد.
***
قدردانی فرانسه از اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی
وزیر خارجه فرانسه از اقدام انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند. حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه با یادآوری روابط ریشه‌دار فرهنگی و تاریخی میان ۲ کشور، از واقع‌بینانه شدن رویکرد فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان گامی مثبت یاد کرد. وزیر امور خارجه ضمن اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در موضوع استقلال راهبردی این کشور، تلاش عملی برای تحقق این راهبرد را گام موثری در جهان در حال تحول کنونی دانست. امیرعبداللهیان ضمن محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در سفرم به لبنان دریافتم که مقاومت فلسطین برای دفاع از حقوق ملت فلسطین مصمم و آماده بوده و قطعا تحولات فلسطین به نفع حاکمان جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی نیست. وی درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه پاسداران نقش بی‌بدیلی در پاسداری از امنیت ملی و مقابله با تروریسم تکفیری در منطقه دارد. سپاه پاسداران به عنوان حافظ امنیت کشور خط قرمز ما است. کاترین کلونا، ‌ وزیر خارجه فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: ما دیدار و گفت‌وگوی سازنده‌ای اخیرا در پکن داشتیم. 
در این تماس تلفنی کاترین کلونا از اقدام انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.
***
شمخانی: امروز با افول فزاینده نظام سلطه مواجهیم 
دبیر شورای عالی امنیت ملی پنجشنبه هفته گذشته در دومین روز همایش هندسه نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: ما در شرایط چرخش تاریخ قرار داریم، پس تغییر در نظم جهانی بسیار مهم است. علی شمخانی با طرح این سوال که هدف از طرح موضوع نظم جدید جهانی چیست؟ تصریح کرد: نظم نوین جهانی و پرداختن به آن، موضوعات جدیدی بر سر راه ما قرار می‌دهد و ما را با ابعاد مختلف حرکت ملت‌ها در عصر جدید آشنا می‌کند که آگاهی از این موضوع باعث می‌شود در سیاست‌های کلی و کلان بازنگری کنیم. وی ادامه داد: نظم جدید جهانی برای ما هم می‌تواند یک فرصت بسیار بزرگ و درخشان باشد و هم می‌تواند حتی تهدیدی باشد و سقوط هر کشوری را رقم بزند. فرصت یا تهدید بودن نظم نوین جهانی بستگی به نوع رفتار و آمادگی ما برای این تحولات دارد، ما باید خود را آماده کرده و تاب‌آوری خود را برای تحولات جهانی بالا ببریم. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات جهانی بیان کرد: وقتی از تحولات جهانی و نظم نوین جهانی صحبت می‌کنیم که برخی از آن به عنوان تحولات بنیان‌کن یاد می‌کنند آیا منطقه و کشور خود را تحت تاثیر این تحولات دیده‌ایم؟ اینکه خود را استثنا بدانیم تصور ما غیرعلمی و غیرکارشناسی است. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه نظم جدید جهانی خارج از نظم عادلانه و نظم الهی باشد، نظمی برای به قدرت رسیدن نظام‌های سلطه‌گر جهانی است. شرایط موجود می‌تواند به نفع محور مقاومت باشد اما ما نباید دکترین مقاومت را به دکترین سلطه تبدیل کنیم و هر گونه تغییر در دکترین مقاومت می‌تواند منجر به آسیب شود.
***
مخبر: راه نقش‌آفرینی مردم در طرح‌های کلان باید هموار شود
محمد مخبر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: قدرت اقتصادی کشور باید با این طرح‌ها به‌روزرسانی شود و افزایش یابد و بر اساس آن، تعاملات بلندمدت با شرکای بزرگ اقتصادی طراحی شود که در حال پیگیری آن هستیم. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نیز در جهت تقویت بنیه اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید به صورت جدی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
 مخبر از مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشور به عنوان یک ضرورت یاد کرد و اظهار داشت: اجرای طرح‌ها باید با مشارکت و محوریت مردم انجام شود به‌گونه‌ای که هم در سرمایه‌گذاری و هم در مدیریت، مردم نقش‌آفرین باشند. راه نقش‌آفرینی مردم در طرح‌های کلان باید هموار شود.

Page Generated in 0/0054 sec