printlogo


کد خبر: 262703تاریخ: 1402/2/24 00:00
اخبار

«هفت خان اسفندیار» میزبان اهالی فرهنگ و ادب خواهد شد
به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی، نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» میزبان اهالی فرهنگ، ادب و رسانه خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی و رهبری ارکستر بردیا کیارس امروز 24 اردیبهشت‌ میزبان سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و اهالی فرهنگ و ادب و رسانه خواهد بود.
«هفت خان اسفندیار» یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که حکایت سفر پرماجرای اسفندیار رویین‌تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان، زلفیه دولت‌زاده (وزیر فرهنگ تاجیکستان)، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، تاجبخش فنائیان، محمد اصفهانی، اسماعیل آذر، رسول خادم، کیومرث مرادی، امیرحسین فتحی، الهام پاوه‌نژاد، منوچهر هادی، منیژه محامدی، محمد حمیدی‌مقدم، حسین مسافرآستانه، مرجانه گلچین، مسعود کرامتی، محسن هاشمی‌رفسنجانی، سیداحمد خمینی، شهرام حقیقت‌دوست، فرزانه کابلی، سوگل طهماسبی، مسعود آب‌پرور، سیما فردوسی، طهمورث پورناظری، مصطفی راغب، المیرا شریفی‌مقدم، حسن سلطانی، مهدی فرجی، مسعود فروتن، سیروس میمنت، اصغر هاشمی، فرزین محدث، مجید مشیری، مازیار لرستانی، علی صالحی، عرفان طهماسبی، شهرزاد کمال‌زاده، محمود مقامی، علیرضا آرا، رحمان سیفی‌آزاد و مهرداد رایانی‌مخصوص تعدادی از افرادی هستند که تاکنون به تماشای نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» نشسته‌اند.
نمایش موزیکال «هفت‌خان اسفندیار» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج از هفته اول اردیبهشت سال جاری با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش موزیکال به سایت ایران ‌کنسرت مراجعه کنند.
***
ساعت پخش منظم براى آثار مستند در شبکه‌ها
محسن برمهانی، معاون سیما با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب شهر مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «وطن امروز»، معاون سیما در این جلسه گفت: تولید مستند برای ما مهم بوده و از سوی رئیس رسانه ملی نیز از ما مطالبه شده است. بنا داریم ساعت پخش منظمى براى آثار مستند در شبکه‌ها ایجاد کنیم.
وى افزود: ما در صداوسیما نیاز به اصلاح رویه‌هایى داریم. اداره کل فیلمنامه و مرکز سیمرغ تلاش دارند سازوکارهایى چابک براى ارتباط با کار اولى‌ها و استعدادهاى جدید تعریف کنند و به کار گیرند.
سلیم غفوری، قائم‌مقام معاونت سیما نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: ما قبول داریم بالاخره افراد باید نخستین تجربه خودشان را تولید کنند و الا امکان ورود استعدادهای جدید فراهم نمی‌شود. موفقیت کار اول موجب می‌شود برای کارهای بعدی فضا باز شود و حتی سازمان پیشنهاد کار بعدی را بدهد. در این دیدار اعضای جبهه فرهنگی انقلاب درباره موضوعات مختلفی صحبت کردند و به نقد برخى رویکردها پرداختند و برخی مدیران تلویزیون به برخى نکات پاسخ دادند.
***
وزیر ارشاد: 
ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ در کارگروه کاغذ، بحث ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران  درباره سرانه مطالعه گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم، به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور 33 دقیقه مطرح شده که همین عدد را ۲ مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.
وی ادامه داد:‌ اگر کتب ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قبولی می‌شود. ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به کشور‌های پیرامون و حتی برخی کشور‌های پیشرفته، مشکلی نداریم اما سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند این اعداد خیلی بیش از این باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت از کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: در کارگروه کاغذ، بحث ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم. ان‌شاءالله نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می‌کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملا و با قوت پیش ببریم. وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: طبق عدد‌هایی که وجود دارد، میزان حضور و فروش 50 تا 60 درصد بیشتر از سال قبل است.

Page Generated in 0/0049 sec