printlogo


کد خبر: 262705تاریخ: 1402/2/24 00:00
«قهرمان» مسابقه‌ای که توانسته مخاطب را با رسانه ملی همراه کند
استعداد تلویزیونی
محمدحسین سعادتی، تهیه‌کننده «قهرمان» در گفت‌وگو با «وطن امروز»: برنامه‌ساز ایده‌های بسیاری دارد ولی رسانه ملی باید به جوانان اعتماد کند

محمد‌علی میرزایی: «قهرمان» مسابقه‌ای تلویزیونی به تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگردانی محمد پیوندی است. این برنامه با محوریت مهارتی در گروه اجتماعی شبکه سوم سیما تهیه و تولید شده است و رقابت بین نیرو، سرعت عمل و استقامت شرکت‌‌کنندگان از نکات اصلی و مهم آن محسوب می‌شود. در واقع رقابت‌کنندگان با چنین شاخصه‌‌هایی باید برای حضور در مسابقه آماده شوند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. مهم‌ترین چالش این مسابقه در ابتدای پخش قیاس آن با «عصر جدید» بود. در «قهرمان» شرکت‌کنندگان آن ورزشکاران بدنساز با هیکل‌های خاص نیستند، بلکه مردم عادی، آتش‌نشانان، سنگ‌‌نوردان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در این مسابقه شرکت می‌کنند. حضور ورزشکاران در کنار خانواده‌های‌شان، فضایی انسانی و مهربانانه به کار بخشیده و از نکات قابل توجه برنامه به شمار می‌رود.
«قهرمان» به گفته عوامل اصلی  هم‌‌اکنون به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و در هر مرحله سعی شده اشکالات مرحله قبل حذف و روند مسابقه حرفه‌ای‌‌تر و عادلانه‌تر شود. 
محمد‌حسین سعادتی، تهیه‌کننده برنامه در گفت‌وگو با «وطن امروز»، با اشاره به جزئیات این برنامه می‌گوید: این برنامه‌ای است که در تمام کشورهای جهان ساخته و پخش می‌شود، در حال حاضر حدود 30 کشور دنیا این مدل برنامه را ضبط و پخش می‌کنند. مبدأ هم کشور ژاپن بوده که حدود 20 سال پیش آغاز کرد. ما هم طبق تفاهمی که با یکی از شرکت‌های خصوصی در کیش انجام دادیم قرار بود تمام مراحل ضبط و پخش این برنامه در کیش انجام شود اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها مهیا نبود و آن شرکت هم به تعهدات خود عمل نکرده بود، در نهایت بعد از مذاکره با دوستان شبکه 3 سیما به جمع‌بندی و توافق رسیدیم که کار را آغاز کنیم.
وی در ادامه افزود: برخی‌ خواستند مسابقه این مدلی را تولید کنند ولی متاسفانه موفق به ساخت آن نشدند. به نظرم یک تیم جوان و جسور که اعضای آن انگیزه زیادی دارند، می‌توانند از عهده این مدل کارها بربیایند؛ جوانانی که به دنبال رویارویی با چالش و تجربه‌های جذاب باشند. یکی از اهداف ما در ساخت برنامه این بود که از ریتم بالایی برخوردار و موارد طنز و شوخی هم وجود داشته باشد که بتواند مخاطب عام را هم جذب کند. در فرم و محتوا سعی کردیم از تجربیات برنامه‌های موفق دیگر استفاده کنیم و تیم اتاق فکر ما از 2 سال قبل از تولید برنامه آغاز به‌کار کرد. نخستین مرحله کار این اتاق فکر این بود که ذائقه مخاطبان ایرانی را بررسی کند و بعد ذائقه جامعه مخاطب ما را بررسی و شروع به ساخت یک میکانیزم کردند. انتخاب یوسف تیموری به عنوان مجری حاصل این اتاق فکر به سرپرستی آقای پیوندی بود، به این دلیل که این آدم بار طنز و کمدی دارد و قطعا حضور این شخصیت برای برنامه لازم بود. حضور ایمان قیاسی هم نظر خود بنده بود. به این دلیل که می‌خواستیم پارادوکسی خوب از ترکیب این 2 مجری داشته باشیم، چرا که به این دلیل تناقض شخصیت‌ها در کنار یکدیگر برای مخاطب جذاب است.
تهیه‌کننده «قهرمان» یادآور شد: برنامه‌ساز برای اینکه بتواند حال مردم را خوب کند، ایده‌های بسیاری دارد ولی رسانه ملی باید به جوانان اعتماد و آنها را باور کند و تا اندازه‌ای صداوسیما با اتکا به جوانان از ساختار قدیمی خارج شود. در برنامه «قهرمان» میانگین سنی عوامل اصلی برنامه  بین 22 تا 23 سال بود و بنده در 25 سالگی تهیه‌کننده این برنامه شدم. رسانه ملی در حال حاضر نیاز به تیم‌های برنامه‌ساز جوان و ساختارشکن دارد. ما ایده‌های فراوانی داریم؛ اما مهم همکاری و تعامل مدیران رسانه ملی برای تولید برنامه‌های خوب است. بازخوردهایی که تاکنون داشتیم نشان می‌دهد خوشبختانه استقبال خوبی شده بود. «قهرمان» برنامه‌ای متعلق به همه مردم ایران است.«قهرمان» می‌تواند در نوع خود جدی گرفته شود به این دلیل که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند یک جریان‌سازی بزرگی در حوزه ورزش ایجاد ‌کند. به طور مثال طی فراخوانی که دادیم نزدیک به 40 هزار نفر از عزیزان برای حضور در برنامه پیامک ارسال کردند. در فصل‌های بعدی سعی می‌کنیم قوی‌تر ظاهر شویم و تمایل داریم در شهرهای مختلف کشور مستقر شویم و از آنجا استعدادیابی کنیم.

Page Generated in 0/0062 sec