printlogo


کد خبر: 262706تاریخ: 1402/2/24 00:00
در نشست رونمایی کتاب «بادهای سرکش هندوکش» مطرح شد
ابوحامد؛ نشانه‌های ظهور حقیقت در عالم

آیین رونمایی و معرفی کتاب «بادهای سرکش هندوکش» زندگینامه شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)، نخستین فرمانده یگان فاطمیون در سوریه، نوشته جواد ادهمی که توسط انتشارات خط مقدم چاپ شده، پیش از ظهر دیروز در چهارمین روز برپایی نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب برگزار شد. این نشست با حضور جواد افهمی نویسنده کتاب، محمدعلی آقامیرزایی مدیر دفتر تولید محتوای انتشارات خط مقدم، علی‌محمد مودب نویسنده و مدیرعامل موسسه شهرستان ادب با اجرای میثم رشیدی‌مهرآبادی در سالن گوشه نقد برگزار شد.
* ۳ ماه به سوریه سفر کردم 
جواد افهمی، نویسنده کتاب «بادهای سرکش هندوکش» در ابتدای نشست از چگونگی نگارش کتاب و تحقیق درباره شخصیت ابوحامد گفت: قبل از آنکه نوشتن این کتاب به من پیشنهاد شود یک ذهنیت مختصر نسبت به ابوحامد داشتم اما برای نوشتن آن تحقیق مفصل انجام دادم و اطلاعات بسیاری جمع‌آوری شد که برای به دست آوردن آنها ۳ ماه به سوریه سفر کردم.
وی ادامه داد: در مجموع ۲ سال برای نگارش این کتاب وقت گذاشتم و آنچه را نهایی شد ۲ بار تعدیل کردیم که در نتیجه بخش زیادی از صفحات کتاب حذف شد تا کتاب برای مخاطب خسته‌کننده نباشد اما این کتاب هم مثل هر کتاب دیگری بخشی از وجود من را به عنوان نویسنده در خود جای داده و تکه‌ای از وجودم در آن جا مانده! شاید این همان چیزی است که به کتاب روح می‌بخشد تا وقتی مخاطب آن را می‌خواند فکر نکند وقتش تلف شده است.
* تیپ فاطمیون کم‌ادعا و گمنام است
محمدعلی آقامیرزایی، مدیر دفتر تولید محتوای انتشارات خط مقدم با بیان اینکه برای ما مهم بود که یک نویسنده تراز، زندگی‌نامه «ابوحامد» را بنویسد، گفت: جواد افهمی برای آنکه به بچه‌های فاطمیون در حلب نزدیک باشد در یک اتاق بدون امکانات، ۳ ماه زندگی و تحقیقات خود را کامل کرد. نویسنده با چیره‌دستی و بسیار با دقت از تحقیقات خود در این اثر استفاده کرد و شم نویسندگی و داستانی بر مستندات قالب نشد. این کتاب روایت زندگی رزمندگانی مخلص است که از اعتقادات‌شان دفاع می‌کنند. تیپ فاطمیون کم ادعا و گمنامند.
* تیپ فاطمیون منتظر ظهور است
در ادامه این نشست، محمدعلی مودب مدیرعامل موسسه شهرستان ادب به تشکیل تیپ فاطمیون توسط ابوحامد اشاره کرد و گفت: جواد افهمی در تربت جام بزرگ شده و شناخت دقیق‌تری از اضلاع دیگر انسانی که در آنجا زیست می‌کند، دارد. دقیق‌ترین انتخاب برای نوشتن زندگی شهید توسلی، جواد افهمی بود. ایشان یک رزمنده جدی و با تجربه از جنگ است. من بر این باورم که تیپ فاطمیون بشدت آرمان‌خواه و منتظر ظهور هستند.
وی در این باره ادامه داد: به آقای افخمی تبریک می‌گویم که راجع به کسی کتاب نوشت که وجودش از نشانه‌های ظهور حقیقت در عالم است. معتقدم هر کتابی که آقای افهمی می‌نویسد باید بخوانیم. در دنیایی که شبکه‌های اجتماعی پچ‌پچ‌ها و اوهام و شایعه را ترویج می‌دهند و اساس ساختار شکل‌گیری آنها تفرقه است فردی چون جواد افهمی که آدم متنی است، یک نعمت محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec