printlogo


کد خبر: 262714تاریخ: 1402/2/24 00:00
رژیم صهیونیستی پس از ثبت جدیدترین جنایات کودک‌کشی، به بمباران منازل رو آورده است
قاتل زندگی

گروه بین‌الملل: در پنجمین روز جنگ غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح شنبه مناطقی در شرق نوار غزه را بمباران کردند که مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شهرک‌های همجوار غزه را هدف موشک و راکت قرار داد.
در تجاوز جدید رژیم صهیونیستی محله الزیتون هدف بمباران قرار گرفت. توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطق شرقی خان‌یونس در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی که همچنان عمداً به بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد، از ابتدای این تجاوزات در روز سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت تاکنون 20 واحد مسکونی فلسطینیان را ویران کرده است.
سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد در تازه‌ترین حملات به نوار غزه ۲ مقر فرماندهان جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته است. تصاویر منتشر شده از غزه نشان می‌دهد رژیم اسرائیل در تقابل فعلی با جهاد اسلامی از بمب‌هایی با قدرت تخریب و انفجار بالا استفاده می‌کند تا بیشترین تلفات را گرفته و بیشترین خرابی را به بار آورد و با این روش، هزینه زیاد روی دست فلسطینیان گذاشته و موجب نارضایتی عمومی شود.
در پاسخ به تجاوز ارتش صهیونیستی و همزمان با این حملات در نوار غزه، منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند بعد از گذشت چندین ساعت آرامش، بار دیگر صدای آژیر در شهرهای صهیونیست‌نشین نزدیک غزه به صدا درآمد. گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه صبح و عصر دیروز در پاسخ به حمله هوایی جنگنده‌های رژیم اسرائیل، چندین موشک و راکت را همزمان به سمت شهرک‌های همجوار نوار غزه شلیک کردند. 
رسانه‌های عبری از فرود یک فروند موشک در شهرک عسقلان واقع در شمال غزه خبر دادند. منابع عبری اذعان کردند شهر اشغالی عسقلان به سبب ادامه حملات موشکی تلافی‌جویانه مقاومت به شهر ارواح تبدیل شده است. از سوی دیگر مناطق مختلف کرانه باختری از جمله اردوگاه شعفاط و شهرک العیساویه در قدس اشغالی شاهد رویارویی جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست است. در شهرک‌های «سدیروت» و سایر شهرک‌های همجوار نوار غزه نیز آژیر ممتد هشدار شلیک موشک به صدا درآمد. منابع عبری از زخمی شدن ۴ صهیونیست در حملات موشکی تلافی‌جویانه مقاومت به شهرک‌های اطراف نوار غزه خبر دادند. منابع عبری همچنین از زخمی شدن ۲ صهیونیست در شهرک سدوت نغیف و ۳ نفر در شهرک شوکیدا خبر دادند. رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند حدود 70 درصد ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین از مناطق اطراف نوار غزه فرار کرده‌اند.
* ادامه ناکامی «گنبد آهنین»
منابع عبری تاکید کردند کارایی سامانه گنبد آهنین به 25 درصد رسیده است. رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار مجبور شد سامانه پدافندی موسوم به «فلاخن داوود» را که ویژه رهگیری موشک‌های بالستیک است، فعال کند که نشان‌دهنده پیشرفت موشکی چشمگیر مقاومت فلسطین است. موشک‌های مقاومت همچنان در پاسخ به جنایات اشغالگران به سمت مناطق اشغالی شلیک می‌شود.
رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس با جهاد اسلامی بار دیگر به بن‌بست رسیده است. این چندمین بار است که مذاکرات بین جهاد اسلامی و رژیم تل‌آویو برای توقف درگیری با وساطت طرف سوم راه به جایی نمی‌برد. جهاد اسلامی ۲ شرط برای دشمن صهیونیست گذاشته است: نخست توقف عملیات ترور و دوم شروع و اجرای متقابل و همزمان آتش‌بس.
سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به ادامه ترورها و بمباران خانه‌های مردم بی‌دفاع، مقاومت فلسطین، موشک‌باران شهرهای اشغالی را از سر خواهد گرفت تا بر ادامه رویارویی و نبرد انتقام آزادگان تأکید کند. مقاومت خود را برای چند ماه رویارویی و نبرد آماده کرده است. ما پشتوانه مردمی بالایی داریم و بزودی ظالمان پشیمان خواهند شد.
سرایا القدس همچنین با انتشار فیلمی به ۲ زبان عبری و عربی از موشک «براق ۸۵»، پیامی برای ارتش رژیم صهیونیستی فرستاد و در اشاره به عدم توانایی سامانه «فلاخن داوود» در رهگیری موشک‌های مقاومت نوشت: «فلاخن‌ به دردتان نخواهد خورد». فیلم سرایا القدس با این جمله به پایان می‌رسد که «فلاخن‌تان به دردتان نخواهد خورد»؛ در همین حال رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی رژیم اذعان کرده جنبش جهاد اسلامی برای نخستین بار از راکت‌های ضد هوایی استفاده کرده است.
* شلیک ۱۱۰۰ موشک به مناطق اشغالی
همزمان با اعلام شلیک ۱۱۰۰ موشک مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تأکید کرد در چارچوب اتاق مشترک گروه‌های مقاومت ضربات دردناکی به رژیم صهیونیستی وارد می‌کند. گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: تأکید می‌کنیم رزمندگان ما به مقابله با دشمن در چارچوب پاسخ یکپارچه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت ادامه می‌دهند. 
* برگزاری مراسم تشییع پیکر فرمانده جهاد اسلامی
مراسم تشییع پیکر فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین که روز جمعه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با حضور گسترده مردم و همزمان با حملات راکتی گسترده نیروهای مقاومت برگزار شد. مراسم تشییع پیکر شهید «ایاد الحسنی» فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ظهر دیروز در نوار غزه برگزار شد. پایگاه خبری «شهاب» با انتشار تصاویری خبر داد مراسم تشییع پیکر این شهید فلسطینی با حضور گسترده مردمی در غزه برگزار شده است. بر اساس گزارش منابع فلسطینی، این شهید فلسطینی عضو شورای نظامی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، فرمانده عملیات و مسؤول هماهنگی با کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود. ایاد الحسنی عصر جمعه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید. شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین شامگاه جمعه رسما شهادت این فرمانده ارشد مقاومت را تایید کرد.

Page Generated in 0/0065 sec