printlogo


کد خبر: 262715تاریخ: 1402/2/24 00:00
اخبار

پاکدامن نفر دوم جهان را شکست داد
علی پاکدامن در جام‌جهانی شمشیربازی مادرید دست به کار بزرگی زد و نفر دوم جهان را شکست داد. در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی شمشیربازی مادرید در بخش اسلحه سابر، علی پاکدامن به عنوان تنها نماینده ایران به مصاف آرون ژیلاگی نفر دوم رنکینگ جهانی از مجارستان رفت و در پایان مقابل دارنده 3 مدال طلای المپیک  به برتری دست یافت. پاکدامن با وجود اینکه چند امتیاز از حریف صاحبنام خود عقب بود اما توانست یکی پس از دیگری امتیازات عقب‌مانده را جبران کند و در پایان به برتری نزدیک 15 بر 14 برسد. نفر اول ایران در رنکینگ جهانی با این نتیجه به نخستین شمشیرباز ایرانی بدل شد که توانست شمشیرباز سرشناس مجار را شکست دهد. ملی‌پوش ایران که رده 17 جهان را در اختیار دارد، با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و در یک قدمی کسب مدال قرار گرفت.
***
واکنش وزارت ورزش به اظهارنظر سازمان خصوصی‌سازی
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: اظهارنظر سازمان خصوصی‌سازی درباره مالکیت و چگونگی مالکیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است. میرهادی قره‌سیدرومیانی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: اظهارنظر سازمان خصوصی‌سازی درباره چگونگی مالکیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است. مالکیت این ۲ باشگاه با ۲ وزارتخانه است. وی درباره شایعات مطرح‌شده درباره تغییرات در هیات‌مدیره ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به نظرات تخصصی و فنی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه ۲ باشگاه در کوران مسابقات لیگ برتر و نیمه‌نهایی جام حذفی هستند، تغییر در هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه در حال حاضر به صلاح نیست. رومیانی افزود: وظیفه ذاتی وزارت ورزش و جوانان ایجاد آرامش و رشد مسیر تعالی ورزش است. توصیه ما هم به همه همکاران  این است که به ایجاد این آرامش کمک کنند و اجازه دهند موضوعات تخصصی توسط وزارتخانه‌های تخصصی
پیش برود.
***
اشتباه بزرگ منچستر درباره هالند
سرمربی سابق منچستر یونایتد از اشتباه بزرگ مدیران این باشگاه پرده برداشت. به گزارش فارس، سولسشر سرمربی سابق منچستریونایتد دست به افشاگری زد و از اشتباه بزرگ مدیران شیاطین سرخ به خاطر مخالفت با امضای قرارداد با ارلینگ هالند ستاره سیتی خبر داد. هالند بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. سولسشر افشا کرد این بازیکن نروژی سال 2018 وقتی برای مولده بازی می‌کرد زیر نظرش قرار داشت و از مدیران باشگاه خواست با این بازیکن جوان و بااستعداد قرارداد امضا کنند اما مدیران باشگاه نپذیرفتند. سولسشر  در مصاحبه با نشریه «سان» انگلیس گفت: با منچستر یونایتد 6 ماه پیش‌از هدایت تیم تماس گرفتم و از وجود این بازیکن با استعداد (هالند) به آنها خبر دادم اما در آن زمان کسی به حرفم گوش نداد. وی افزود: از مدیران باشگاه منچستر یونایتد تنها 4 میلیون پوند خواستم تا با هالند قرارداد امضا کنم ولی آنها نپذیرفتند اما بعد از خودداری باشگاه منچستر یونایتد برای امضای قرارداد با هالند این بازیکن با استعداد سال 2019 راهی سالزبورگ شد و بعد از آن به دورتموند رفت و در نهایت سال گذشته به سیتی ملحق شد.

Page Generated in 0/0051 sec