printlogo


کد خبر: 262722تاریخ: 1402/2/24 00:00
اخبار

مطب پزشک متهم به خودداری از پذیرش بانوی محجبه پلمب شد
سخنگوی وزارت بهداشت از پلمب مطب پزشک متهم به خودداری از پذیرش بانوی محجبه خبر داد. پدارم پاک‌آیین در گفت‌وگو با فارس گفت: مطب پزشک متهم به خودداری از پذیرش بانوی محجبه پلمب شد. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطب پزشک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که گفته می‌شود از پذیرش بانوی محجبه ‌خودداری کرده، پلمب شد و پرونده وی برای رسیدگی به هیات بدوی انتظامی اعضای هیات علمی ارجاع شد. وی تصریح کرد: اگر در جریان رسیدگی انتظامی، تخلف این پزشک مبنی بر خودداری از پذیرش اثبات شود، ضمانت اجرایی قانونی خاص خود را خواهد داشت، همچنین اگر اقدام وی با یکی از عناوین مجرمانه تطبیق یابد، پرونده به مرجع ذی‌صلاح قضایی ارسال می‌شود.
***
برگزاری کنکور «تربیت معلم» از سال آینده
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش راه قوی شدن ایران را «قوی شدن آموزش‌و‌پرورش» دانست. رضامراد صحرایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای توسعه کشور توجه جدی به آموزش‌و‌پرورش ضروری است، افزود: مقام معظم رهبری این موضوع را بارها یادآور شده و فرموده‌اند عبور از گردنه‌های پیشرفت بدون آموزش‌و‌پرورش میسر نیست. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش از برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده خبر داد و گفت: اگر می‌خواهیم آموزش‌و‌پرورش در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، باید تربیت معلم در راس قرار گیرد و برای این موضوع راهکاری جز احیای تربیت معلم نداریم. وی با اشاره به اینکه جذب استاد در دانشگاه فرهنگیان باید اصلاح شود، اظهار کرد: سال گذشته ۲۳۱ استاد جذب شده‌اند که موظف به گذراندن دوره حضوری تخصصی هستند. 
***
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تأکید کرد
بهبود شاخص‌های اجتماعی با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه
ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم می‌شود. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به مناسبت هفته خوابگاه‌ها ضمن بیان این مطلب گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد، دختران را از اسکان در خوابگاه‌های خصوصی که فاقد امکانات جامع و باکیفیت هستند بی‌نیاز می‌کند و با فراهم شدن استانداردهای مورد نیاز برای یک اقامتگاه تحصیلی، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور می‌شود. حمیدرضا علیان‌زادگان در آغاز بازدیدهای دوره‌ای از خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد، در خوابگاه دانشجویی دخترانه این بنیاد در اراک تاکید کرد: نگاه و هدف بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه، حمایت از دختران امروز و مادران فرداست. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل را در گام‌های بعدی فعالیت خود در دستور کار دارد. علیان‌زادگان اضافه کرد: خوابگاه شهید بابایی دانشگاه اراک سال ۱۴۰۰ با ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و ظرفیت ۲۵۰ دانشجو تماما با منابع بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده و تقدیم دانشجویان دختر این دانشگاه شده  است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره ورود این بنیاد به حوزه خوابگاه‌سازی توضیح داد: بنیاد در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود از سال ۱۳۹۵ نسبت به ساخت خوابگاه‌ برای دانشجویان دختر اقدام کرده و تاکنون ۱۰ خوابگاه را در سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است.
***
توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد
اعطای نشان سرو به رئیس دانشگاه تهران
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، نشان سرو را به سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران اعطا کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران دیروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، نشان سرو را از سوی محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری دریافت کرد و به عنوان رئیس برتر شناخته شد. این انتخاب بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده در دولت سیزدهم و برای عملکرد یک سال گذشته انجام شده است. علاوه بر رئیس دانشگاه تهران،‌ رؤسای دانشگاه‌های اصفهان، یزد، علم و صنعت، صنعتی بیرجند، ارومیه، تبریز، بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، اراک و حضرت معصومه علیهالسلام نیز به عنوان رؤسای برتر معرفی شدند.
***
ساخت 5 ورودی مترو با معماری ایرانی - اسلامی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح میدانگاه جهاد از احداث ۵ ورودی مشابه میدانگاه جهاد با معماری ایرانی - اسلامی خبر داد. عباس شعبانی دیروز در آیین بهره‌برداری از پروژه میدانگاه جهاد در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه کمتر از یک سال در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. در طراحی این پروژه مسائل مربوط به معماری ایرانی - اسلامی مد‌نظر قرار گرفته و فضای مناسبی جهت گذران ساعاتی از وقت شهروندان و مسافران مترو فراهم شده است. وی ادامه داد: قطعا این پروژه می‌تواند رضایتمندی شهروندان را فراهم کند، چرا که فضای خوبی برای گذران ساعاتی از وقت آنها را ایجاد کرده است و سال گذشته نیز در پروژه پلازای متروی صادقیه مشابه این پروژه را اجرا کردیم. بی‌تردید ایجاد فضای مکث و آرامش برای شهروندان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

Page Generated in 0/0067 sec