printlogo


کد خبر: 262727تاریخ: 1402/2/24 00:00
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فساد در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: این گلوگاه‌ها به دولت اعلام شده است. ذبیح‌الله خداییان در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با هدف تبیین سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های سال جاری سازمان بازرسی کل کشور با معاونان و بازرسان کل استان‌ها سیاست‌های نوزده‌گانه این سازمان را تشریح و توصیه‌هایی مطرح کرد. 
وی به بازرسان توصیه کرد بین مردم باشند و ارتباط با مردم را به جد در دستور کار خود داشته باشند و به صورت سرزده از دستگاه‌های اجرایی بازدید کنند و در جریان نحوه خدمات‌رسانی به مردم قرار گیرند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه گفت: دشمن سعی می‌کند در جامعه نارضایتی ایجاد کند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را کاهش دهد؛ بر این اساس یکی از موضوعات اساسی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب جلوگیری از تفرقه‌افکنی است. نباید با برخی اظهار نظرهای خود ناامیدی پمپاژ کنیم، همه ما در قبال مردم مسؤولیم و باید به تناسب مسؤولیتی که داریم، در جامعه امیدآفرینی کنیم. 
وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر موضوعات کلان و نظارت بر مسدودسازی گلوگاه‌های فساد ادامه داد: این گلوگاه‌ها به دولت اعلام شده و بر اساس تاکید رئیس‌جمهور و اعلام به وزرا و سایر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مقرر شده به مرور اصلاح و گزارش آن اعلام شود. بر این اساس، سازمان بازرسی کل کشور نیز نظارت بر مسدودسازی ۵۴ مورد را در دستور کار دارد تا در 4 سال ریشه همه این گلوگاه‌ها خشکانده شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مطالعه و آشنایی با قوانین و تکالیف دستگاه‌ها از سوی بازرسان اشاره کرد و افزود: اگر بازرسان به قوانین مسلط نباشند، به طور حتم شأن سازمان بازرسی زیر سوال خواهد رفت. بر این اساس، باید قبل از بازرسی، قوانین دستگاه مورد بازرسی را به دقت مطالعه کنند. 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حرکت به سمت هوشمندسازی امور، از همه بازرسان خواست این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند و حتی اگر نیاز به دوره‌های آموزشی است نسبت به برگزاری آن برای همکاران اقدام کنند. 
خداییان ضمن تاکید بر برخورد سریع و قاطع با مفاسد از بازرسان خواست بدون توجه به جوسازی‌ها و غوغاسازی‌ها با فساد برخورد کنند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به بازرسان تصریح کرد: خط قرمز سازمان بازرسی فساد است، بنابراین نترسید و در دل فساد بروید؛ هر انگی هم می‌خواهند بزنند.

Page Generated in 0/0051 sec