printlogo


کد خبر: 262733تاریخ: 1402/2/24 00:00
اخبار

کیفرخواست ضارب آیت‌الله شهید سلیمانی صادر شد
رئیس کل دادگستری استان مازندران از صدور کیفرخواست ضارب آیت‌الله شهید سلیمانی خبر داد و گفت: سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تایید رسیده است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری افزود: در پی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه با سلاح گرم در بابلسر، پرونده با دستور ویژه رئیس قوه‌قضائیه، پیگیری امر در دادگستری کل استان و همراهی ضابطان مرتبط در مسیر رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: ظرف مدت ۱۷ روز با اخذ شکایت اولیای دم، ضمن تشکیل پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم، نسبت به اخذ نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم اقدام شد که نظریه صادره بدوی از سوی متهم و وکیل تسخیری وی مورد اعتراض قرار گرفت. 
اکبری با اشاره به اخذ نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در تایید نظریه بدوی دایر بر سلامت روحی متهم حین ارتکاب جرم خاطرنشان کرد: با اخذ آخرین دفاع از متهم، تصمیم نهایی در تاریخ بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه دایر بر جلب دادرسی اتخاذ و کیفرخواست پرونده صادر شد.
***
طحان‌نظیف: 
شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۸ مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۸ اصلاح اساسنامه ارسالی از طرف دولت و ۸ استعلام انجام‌شده از سوی دیوان عدالت اداری در جلسات شورای نگهبان تاکنون در سال جدید بررسی و اعلام نظر شده است. هادی طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی درباره بحث واگذاری بی‌ضابطه خودرو به برخی نمایندگان و اینکه این موضوع در بررسی صلاحیت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر گفت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم اما اگر خلافی در این باره صورت گرفته باشد، در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. 
وی درباره آغاز تحرکات انتخاباتی در برخی شهرهای کوچک افزود: هنوز تا انتخابات زمان زیادی باقی مانده و ضوابط انتخاباتی هم مشخص است و هرگونه اقدامی باید در راستای قوانین و ضوابط انتخاباتی باشد. تلاش ما آن است که راهبردهای سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت انتخاباتی را که مقام معظم رهبری فرمودند، پیگیری کنیم، البته دستگاه‌های زیادی مخاطب این موضوع هستند. ما باید با همدلی راهبردهای مورد نظر رهبری را پیگیری کنیم. وی درباره رفراندوم گفت: همه‌پرسی تاکنون سه بار در کشور ما انجام شده است. قانونگذاری باید از سوی نمایندگان انجام شود و راه اصلی تقنین از طریق نمایندگان مجلس است. در متن اصل ۵۹ قانون اساسی نیامده است که در همه مسائل باید همه‌پرسی کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصوبه مجلس چه میزان سیاست‌های کلی انتخابات را تامین می‌کند، تصریح کرد: مصوبه مجلس هنوز به تصویب نهایی نرسیده اما با توجه به فهرست مصوبات که ملاحظه کردیم باید بگویم هرچند کار خوبی در حال انجام است اما تامین‌کننده همه موارد سیاست‌های کلی انتخابات نیست. 
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه‌آمیز درباره ردصلاحیت خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری مطرح کرده بود، گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست، ضمن اینکه  تاریخ جمهوری اسلامی گواه بر این است که شورای نگهبان هیچ‌گاه جناحی برخورد نکرده و نتیجه انتخابات مردم همواره به‌گونه‌ای بوده که جریان‌ها و گروه‌های مختلف در برهه‌های زمانی متفاوت در مسند امور حضور داشته‌اند، البته بر این موضوع هم تاکید کنم که نتیجه انتخاب مردم خروجی و نتیجه عملکرد همین گروه‌های سیاسی بوده است.
***
فرزند مولوی محمد عثمان در پی بازی با سلاح کشته شده است
رسانه‌های معاند یک بار دیگر همه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین اقوام و اغتشاش به کار بسته و این بار هم اقدام به انتشار اخبار کذب کردند. به گزارش پایگاه رسانه‌ای قوه‌قضائیه، رسانه‌های معاند در جدیدترین دروغگویی آشکار مدعی شدند فرزند مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد الخلیل خاش کشته شده است. 
شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با میزان درباره این موضوع اظهار کرد: فرزند ۱۶ ساله مولوی محمد عثمان قلندرزهی به وسیله اسلحه‌ای که در منزل آنها بوده فوت کرده است. وی افزود: فرزند مولوی محمد عثمان قلندرزهی در حال بازی با اسلحه بود که به علت شلیک ناگهانی اسلحه فوت می‌کند. دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: درباره این موضوع هیچ شکایتی از طرف خانواده متوفی اعلام نشده است. 
در همین رابطه پایگاه اطلاع‌رسانی محمد عثمان قلندرزهی ضمن رد شایعات مطرح‌شده نوشت: با توجه به نشر شایعات دروغین در فضای مجازی درباره قتل فرزند مولوی محمد عثمان به‌دست افرادی مجهول، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند حماد در حین بازی با اسلحه جنگی دچار حادثه شده و اشتباهی و سهواً در منطقه سرتلاب با شلیک گلوله جنگی به دست خویش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و فوت کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec