printlogo


کد خبر: 262747تاریخ: 1402/2/25 00:00
اخبار

معرفی آثار سینمایی و تلویزیونی جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار
همزمان با معرفی داوران، اسامی 12 فیلم سینمایی و 7 فیلم تلویزیونی که در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار رقابت می‌کنند از سوی دبیرخانه این رویداد هنری اعلام شد. گروه داوران بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی جشنواره متشکل از سیداحمد میرعلائی تهیه‌کننده و مدیر فرهنگی؛ حسین سلطان محمدی نویسنده، منتقد سینما و پژوهشگر؛ پرویز شیخ‌طادی فیلمنامه‌نویس کارگردان و تهیه‌کننده سینما؛ داریوش یاری فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و عبدالله باکیده تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران 12 فیلم سینمایی و 7 فیلم تلویزیونی را در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی و مسابقه فیلم‌های تلویزیونی داوری می‌کنند. بر پایه این گزارش، اسامی فیلم‌های سینمایی پذیرفته‌شده در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره به این شرح است: 1- «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری 2- «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صداق‌دقیقی 3- «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری 4- «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی 5- «شماره 10» به کارگردانی حمید زرگرنژاد 6- «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی 7-  «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت
 8 -«منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی
 9- «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر 10- «های پاور» به کارگردانی هادی محمدپور 11- «هناس» به کارگردانی حسین دارابی 12- «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری.
همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی«‌بهروز شعیبی» در بخش خارج از مسابقه نمایش داده می‌شود. اسامی فیلم‌های تلویزیونی پذیرفته شده در بخش مسابقه فیلم‌های تلویزیونی جشنواره به این شرح است: 1- «آب از آتش» به کارگردانی جمال احمد و تهیه‌کنندگی پیام تاجی و اشرف شاه‌حسینی2- «آخرین عاشقانه» به کارگردانی اعظم جوانمردی و تهیه‌کنندگی مهدی کارآمد3- «آفتاب گرگ و میش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن دانشور4- «آنسوی خاطرات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی هاشم علیائی‌مقدم 5- «بچه زرنگ» به کارگردانی محمد مهدی خالقی و تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند 6- «رگبرگ» به کارگردانی سجاد امیر یزدانی و تهیه‌کنندگی فاطمه باقری7- «لالایی نیزار» به کارگردانی حمید قاسمی و حسین باکیده و تهیه‌کنندگی حمید قاسمی. مرحله نهایی نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار به دبیری فرهاد مختاری از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال از سوی اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
***
مجوز فعالیت 12 رسانه صوت ‌و تصویر فراگیر صادر شد
نمایندگان 12 رسانه صوت‌و تصویر فراگیر از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون با حضور در ساترا و با طی مراحل اداری و انجام الزامات ساترا موفق به اخذ مجوز شدند. به گزارش «وطن امروز»، 12رسانه‌ صوت ‌و تصویر فراگیر در اردیبهشت‌ سال جاری مجـوز فعالیـت خـود را از سـاترا دریافـت کرده‌اند. این رسانه‌ها بـا سپری کردن مراحل اداری و احراز شرایط صدور مجوز، موفق بـه اخذ مجوز قطعی و غیرقطعی از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر(ساترا) شدند. نسل سلمان، ایما فیلم، تی‌بین، رسانه مجمع، فیلماز، سینما خانه، کدا مویز، فیروزه، طلا نما، دکتر تم‌تی‌وی با حوزه فعالیتی نمایشی و 2 رسانه کمپ بیوانفورماتیک و هنرصدا در حوزه آموزشی 12 رسانه‌ای هستند که بـا سپری کردن مراحل اداری و بــه انجــام رساندن الزامات ساترا، موفق بـه اخذ مجوز شده‌اند. بر این اساس تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا در اردیبهشت به ۳۸۸ سکو افزایش یافت. مجوزهای غیرقطعی دارای مدت‌ زمان 6 ماهه هستند. بعد از گذشت این دوره و ارزیابی ساترا از نحوه عملکرد رسانه‌ها در صورت رعایت شرایط قانونی و آیین‌نامه‌های مرتبط، مجوزها به قطعی تبدیل خواهند شد و رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر، مجوز قطعی خود را دریافت خواهند کرد.
***
15 هزار نفر در یک هفته تماشاگر «جهان بانو» شدند
نمایش میدانی «جهان بانو» طی یک هفته اجرای خود، از 15 هزار مخاطب میزبانی کرد. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از روابط عمومی پروژه، نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» در یک هفته میزبان 15 هزار نفر از مخاطبان در بوستان ولایت تهران بوده است. فصل دوم نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا از روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در بوستان ولایت اجرای خود را آغاز کرده است و تا 13 خرداد نیز ادامه خواهد داشت.
«جهان بانو» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس روی صحنه می‌رود. سایر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه‌کننده: علی اسماعیلی؛ کارگردان: حسن بزرا؛ جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی؛ مجری طرح: نادر قنبری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور؛ طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدر؛ مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن‌زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمد؛ مجری صدا: علی بیرنگ؛ مدیر تدارکات: تورج سلیمانی؛ طراح گریم: هاشم جوری.

Page Generated in 0/0062 sec