printlogo


کد خبر: 262749تاریخ: 1402/2/25 00:00
روایت دیدار مقام معظم رهبری از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
جایگاه والای کتاب در نگاه رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز به مدت ۳ ساعت از ساعت 8:30 صبح تا 11:30 ظهر از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل مصلای تهران بازدید کردند. رهبر انقلاب در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، در جریان تازه‌های نشر و کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه قرار گرفتند و همچنین با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفت‌وگو پرداختند.
* هدیه رهبر انقلاب به یک غرفه‌دار در نمایشگاه کتاب
میکائیل دلفان، مسؤول انتشارات اسوه با اشاره به حال و هوای صبح دیروز نمایشگاه کتاب گفت: از قبل ساعت ۷ صبح در نمایشگاه حضور داشتم ‌و منتظر تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری بودم. رهبر انقلاب ساعت ۸ صبح وارد نمایشگاه شدند و غرفه ما دومین غرفه‌ای بود که ایشان از آن بازدید کردند.
وی با بیان اینکه نخستین‌بار بود از این فاصله کم با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کردم، افزود: وقتی ایشان از غرفه بازدید کردند، خواستم برایم دعا کنند که رهبر معظم انقلاب هم دعای عاقبت‌بخیری کردند و پس از آن هم از رهبری، ‌طلب یادگاری کردم که معظم‌له یک انگشتر به من دادند که این انگشتر بهترین یادگاری و هدیه عمرم است.
انتشارات اسوه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه امسال با بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب به سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است. صبح دیروز رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب، از این غرفه نیز بازدید و در جریان جدیدترین آثار این انتشارات قرار گرفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه بوستان کتاب و انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز بازدید کردند. به گزارش فارس، محمدباقر انصاری، مدیر مؤسسه بوستان کتاب و رئیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از این غرفه گفت: امسال مؤسسه بوستان کتاب در مجموع ۱۲۵ اثر جدید از نمایشگاه تا نمایشگاه داشت که از این عناوین، برخی که پروژه‌های ملی بودند، بیشتر مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مجموعه ۲۴ جلدی «موسوعه‌ شیخ‌بهایی» را اثری ارزشمند عنوان کردند، افزود: این اثر که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده، بر اساس بهترین منابع و اسناد موجود به دست گروه مصحح‌ پژوهشگاه تدوین‌ شده است.
انصاری با اشاره به اینکه اثر دیگری که نظر رهبر انقلاب را جلب کرد، مجموعه ۴ جلدی «البحوث الاصولیه» مرحوم آخوند خراسانی و تقریر آقامیر قزوینی بود، ادامه داد: ایشان یکی از ۴ جلد این کتاب را تورقی زدند. این کتاب با حمایت آیت‌الله شهرستانی، وزارت ارشاد و ‌‌موسسه بوستان کتاب تدوین و چاپ شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کرسی‌های درسی حوزه، کرسی درس مرحوم آخوند خراسانی بوده که بر درس‌های ایشان نزدیک ۶۰ تقریر نوشته شده است، تصریح کرد: دانشجویان مرحوم آخوند خراسانی، حرف استاد را در جلسات می‌نوشتند. تنها تقریری که مرحوم آن را خوانده و تایید کرده و حتی بر آن تقریظ نوشته، همین کتابی است که طی ۵ سال تصحیح آن انجام شده و بوستان کتاب مفتخر به نشر آن شده است.
مدیر مؤسسه بوستان کتاب با اشاره به اینکه میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب از موضوعاتی بود که رهبری در غرفه ما هم از آن جویا بودند، خاطرنشان کرد: میزان مطالعه و کتابخوانی مردم هر سرزمین می‌تواند سنجه مهمی در ارتقای فرهنگی باشد. بر همین اساس هم برای رهبر معظم انقلاب نیز میزان استقبال مردم از نمایشکاه کتاب اهمیت داشت. معظم‌له همچنین از میزان شمارگان کتاب‌ها سوال کردند و تعداد آثار و تنوع نویسنده‌ها ‌‌و موضوعات را پرسیدند.
آیت‌الله سیدعباس کاشانی، مؤلف این کتاب‌ها هم که در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه در غرفه حضور داشت، گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب بهترین لحظات زندگی‌ام بود. 
ایشان فرمود این نتایج زحمات شماست که امروز در این غرفه دیده می‌شود. وی با اشاره به اهدای ۶ عنوان کتاب به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: من به مقام معظم رهبری عرض کردم این عناوین کتاب‌ها را قبلا هم برای شما فرستاده بودم که ایشان فرمودند: «در هر حال من این‌ها را هم با خودم می‌برم!». این جمله رهبری برایم بسیار دلنشین بود و خدا را شاکرم ایشان را در حالی که تألیفات ما را مورد عنایت قرار دادند، ملاقات کردم.

Page Generated in 0/0057 sec