printlogo


کد خبر: 262756تاریخ: 1402/2/25 00:00
اخبار

امیر قلعه‌نویی: باید جام ملت‌ها را با قدرت شروع کنیم
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران گفت: ایران تیم بزرگی است و باید جام ملت‌ها را از همان ابتدا با قدرت شروع کنیم. امیر قلعه‌نویی بعد از مشخص شدن گروه‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: ابتدا باید از مسؤولان فدراسیون فوتبال قطر برای برگزاری جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا تشکر کنیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تلاش کند فوتبال آسیا به سطح اروپا برسد. برای همه تیم‌ها باید احترام قائل شویم. وی افزود: تیم‌های حاضر در مرحله نهایی با آمادگی خوبی حاضر می‌شوند. برای همه آنها احترام خاصی قائلیم اما ما ایران هستیم و از ابتدا باید با قدرت شروع کنیم. قلعه‌نویی که با تلویزیون کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: تیم ایران، تیم بزرگی است. ما بازیکنان بزرگی داریم و 3 بار قهرمان آسیا شده‌ایم. سرمربی تیم‌ ملی ایران خاطرنشان کرد: الان هم شرایط تیمی خوبی داریم اما این فوتبال است. با این وجود مهم این است که باید تلاش کنیم و بازی به بازی به دنبال اهداف‌مان برویم. ایران در گروه C جام ملت‌های آسیا که اوایل سال ۲۰۲۴ در قطر برگزار می‌شود با فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات هم‌گروه است.
***
پالما با بازیکنان ایرانی به رکورد تاریخی فوتسال اسپانیا رسید
تیم فوتسال پالما آخرین بازی خانگی مرحله گروهی لیگ اسپانیا را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا به رکورد ۱۵ دیدار بدون باخت در خانه برسد. هفته بیست‌ونهم
لیگا ناسیونال فوتسال اسپانیا برگزار شد که تیم پالما در «سون مویس» سالن اختصاصی خود برابر شوتا (اوساسونا) به پیروزی ۲ بر یک رسید. حسین طیبی و مسلم اولادقباد 2 بازیکن ایرانی تیم پالما در این مسابقه به میدان رفتند و طیبی در فاصله 3 دقیقه مانده تا پایان بازی گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند. پالما با این برد با یک بازی بیشتر نسبت به بارسلونا، در فاصله یک هفته مانده تا پایان دور اول لیگ اسپانیا به صدر جدول صعود کرد اما بیش از صدرنشینی، رسیدن این تیم به یک رکورد تاریخی در رسانه‌های اسپانیا مورد توجه قرار گرفت. پالما این فصل در هیچ‌کدام از بازی‌های خانگی خود بازنده نبوده و ۱۴ برد و یک تساوی را در تابلوی نتایجش ثبت کرده است. آخرین بار تیم اینترمووی استار در فصل 16- 2015 این رکورد را بر جا گذاشت و ۱۵ برد خانگی به دست آورد بدون قبول حتی یک شکست یا تساوی. یک فصل قبل، مووی استار با ۱۴ برد و یک تساوی آمار قابل توجهی بر جا گذاشته بود. حالا پالما در فصلی که 2 بازیکن ایرانی به ترکیبش اضافه کرده و حتی به عنوان قهرمانی اروپا دست یافته است، به این رکورد رسید. اینداستریاس سانتاکولوما تنها تیمی است که موفق شده از باخت به پالما فرار کند ولی سایر تیم‌های مدعی از جمله بارسلونا و آل‌پوزو هم در سون مویس مغلوب تفکرات تاکتیکی شاگردان «آنتونیو وادیلو» شدند. حضور پالما در مرحله پلی‌آف لیگ اسپانیا قطعی شده است و این مرحله بعد از پایان بازی‌های هفته آخر آغاز خواهد شد.
***
جدایی سامان قدوس از برنتفورد در پایان فصل
هافبک تیم‌ ملی فوتبال ایران در پایان فصل جاری لیگ جزیره، برنتفورد را به مقصد تیمی جدید ترک خواهد کرد. باشگاه برنتفورد انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد سامان قدوس در پایان فصل 23-2022 از این باشگاه جدا خواهد شد. «توماس فرانک» سرمربی برنتفورد در این باره اظهار داشت: کار کردن با سامان لذتبخش بود. او بخشی از تیمی بود که به لیگ برتر صعود کرد و ظرف 2 سال اخیر،‌ عضوی ارزشمند در ترکیب تیم محسوب می‌شد. هرگاه او در لیست تیم قرار گرفت و هرگاه که به زمین رفت، ما را ناامید نکرد. وی قدوس را انسانی فوق‌العاده خواند و گفت: در این برهه بسیار مهم است که سامان، فرصت معمول را برای بازی پیدا کند. ما نمی‌توانیم دقایقی را که قدوس می‌خواهد به میدان برود، برای او مهیا کنیم. با ناراحتی باید بگویم همه طرف‌ها تصمیم گرفتند سامان باید فرصتی برای جست‌وجوی شانس‌های جدید به ‌عنوان یک بازیکن آزاد پیدا کند. قدوس سپتامبر 2020 از تیم آمیان فرانسه با انتقالی قرضی به برنتفورد پیوست که این قرارداد ژانویه 2021 قطعی شد. این هافبک ایرانی در 86 مسابقه برای برنتفورد به میدان رفت و 5 گل به ثمر رساند.

Page Generated in 0/0069 sec