printlogo


کد خبر: 262759تاریخ: 1402/2/25 00:00
محمد نوری، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
نمره ساپینتو 20 است

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران توانست در هفته ماقبل آخر لیگ بیست‌ودوم در ۷ دقیقه کامبک بزند و به برد ۲ بر یک مقابل میزبانش مس رفسنجان دست یابد؛ بردی که علاقه‌مندان به این تیم را خوشحال نکرد، چرا که آبی‌ها دیگر شانسی برای قهرمانی ندارند و باید به جایگاه سوم قناعت کنند‌. استقلالی که فصل گذشته بدون باخت به قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود، حالا دور از هیاهو به دنبال قهرمانی در جام حذفی است. «وطن امروز» برای بررسی عملکرد تیم استقلال با محمد نوری، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد.

* استقلال بازی با مس را برد، هر چند تا زدن گل اول بازی خوبی ارائه نداد؛ نظر شما درباره این دیدار و دلیل خوب بازی نکردن تیم چیست؟
مس رفسنجان یکی از تیم‌های خیلی خوب لیگ است که خیلی خوب فوتبال می‌‌کند‌. تیم هماهنگ و با برنامه‌ای بود‌ و مشخص بود استقلال کار سختی برابر این تیم دارد‌. از سویی مس امکان سهمیه گرفتنش زیاد بود و باید تلاش می‌کرد که بابت این مساله برنامه‌هایی نیز داشت. متاسفانه استقلال نیمه اول زیاد خوب بازی نکرد. مس رفسنجان هم بسته بازی کرد‌‌. به هر حال بازی در زمین رفسنجان بود که کار سختی هم بود اما به هر حال قائدی و محبی راه افتادند و تیم هم راه افتاد. استقلال نیمه دوم تیم بهتری بود. می‌توان گفت نیمه اول مس رفسنجان تقریبا بسته بازی کرد تا در ضدحملات بتواند گل بزند. در مجموع خوشحالم استقلال توانست ۳ امتیاز را بگیرد. این ۳ امتیاز از این بابت ارزشمند بود که به قول معروف بازی را واگذار نکرد.
* مهدی قائدی و محمدمحبی ۲ مهره تاثیرگذار تیم هستند. اگر این ۲ بازیکن نباشند یا مثل داربی، تیم حریف آنها را از کار بیندازد، تیم ساپینتو به مشکل می‌خورد؛ شما هم به این مساله معتقدید؟
صددرصد من هم موافق این قضیه هستم که نبودن ۲ مهره ارزشمند تیم یعنی محبی و قائدی می‌تواند تاثیرگذار باشد. باشگاه باید قرارداد این ۲ بازیکن را تمدید کند که در فصل جدید به مشکل نخوریم. فکر می‌کنم این ۲ بازیکن امسال در لیگ شرایط خیلی خوبی داشتند و توانستند خیلی به تیم کمک کنند. در واقع آنها عصای دست استقلال بودند. تمدید قرارداد این ۲ بازیکن از نان شب هم برای باشگاه واجب‌تر است.
* ساپینتو را در این فصل چطور دیدید؟
به نظرم ساپینتو با توجه به شرایطی که در باشگاه در این چند ماه پیش آمد نمره ۲۰ می‌گیرد‌، چون مسائل مالی و مدیریتی زیادی به چشم دیده و شما دیدید چقدر حاشیه‌ها دور و بر باشگاه بود. هواداران هم بابت این اتفاقات ریز و درشت ناراحت بودند. فکر می‌کنم یکسری حواشی برای استقلال پیش آوردند تا ضربه بزنند ولی ساپینتو ایستادگی و مردانگی کرد. می‌توانست اعتراض و شکایت کند. می‌توانست بابت پولی که هنوز نگرفته است، تیم را رها کند و برود اما به هر حال ما باید حق را بگوییم که او مردانگی کرد. درباره مسائل فنی هم با توجه به شرایطی که برای باشگاه پیش آمد، حتی اگر مربی ایرانی هم بود از تیم جدا می‌شد و می‌رفت. به نظر من ساپینتو کارنامه قابل قبولی دارد. درباره تیم هم فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که داشت، اگر برخی حوادث پیش نمی‌آمد و حق‌کشی‌هایی که در رابطه با استقلال انجام شد، اتفاق نمی‌افتاد و البته داوری‌ها درست بود، می‌توانست قهرمان شود‌. باز هم می‌گویم ساپینتو موفق بود. البته می‌توانست موفق‌تر باشد به شرطی که آرامش در باشگاه حاکم بود.
* قرارداد ساپینتو باید تمدید شود؟
به نظر من باید قرارداد ساپینتو تمدید شود، چون الان او با تیم هماهنگ شده است‌. البته یکسری ایرادات دارد، مثل عصبانی شدنش لب خط که فکر می‌کنم شور و حالی که دارد و تعصبی که به تیم دارد یک مقداری می‌تواند مشکل‌ساز شود اما حالا که دیگر با فضای فرهنگی فوتبال ما آشنا شده است‌ به نظرم باید قراردادش تمدید شود. او هم باید با این قضایا کنار بیاید. در بازی آخر دیدم - که جای تعجب هم داشت - او به تیم مقابل لب خط آرامش می‌داد! من فکر می‌کنم قراردادش تمدید شود، اخلاق او هم بهتر می‌شود. 
* به نظر شما چه فردی باید مدیرعامل استقلال شود؟ سال‌هاست مشکل مدیریتی در تیم وجود دارد که واقعاً به تیم ضربه ‌زده است.
ببینید! مهم نیست آن یک نفر چه اسمی داشته باشد. مدیرعامل باشگاه باید کسی باشد که بتواند از لحاظ منابع مالی آدم‌هایی را داشته باشد که پول به باشگاه تزریق کنند. الان حرف اول را در فوتبال دنیا پول می‌زند. ما کسی را می‌خواهیم که بتواند از لحاظ اقتصادی و مالی به باشگاه کمک کند و لابی‌های قوی‌ای داشته باشد‌‌. کسی که بتواند تمرکز داشته باشد و حواشی باشگاه را جمع کند‌. باید خواسته هواداران اجرا شود. این خواسته‌ها چند مورد است: تمدید قرارداد ساپینتو، تمدید مهره‌های کلیدی، جذب چند بازیکن خوب و انتخاب مدیرعامل مناسب که توانایی درآمدزایی داشته باشد.

Page Generated in 0/0177 sec