printlogo


کد خبر: 262762تاریخ: 1402/2/25 00:00
اخبار

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد
افزایش ۳۰ درصدی شکایت از پزشکان در سال ۱۴۰۱
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح وضعیت ثبت پرونده‌های شکایات پزشکی در سال گذشته اعلام کرد بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها در حوزه اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است. دکتر خردمند درباره پرونده‌های شکایت از پزشکان در سال گذشته گفت: البته آمارهای چند ماه پایانی سال گذشته هنوز به دست ما نرسیده است اما در مجموع در ثبت شکایت از جامعه پزشکی حدود ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته‌ایم. لازم به ذکر است در دوران کرونا به دلیل کاهش مراجعات مردم برای اعمال الکتیو همچنین کاهش مراجعه به مراجع قضایی، کاهش معناداری در ثبت شکایات پزشکی داشتیم. وی همچنین ضمن تاکید بر جدیت سازمان نظام پزشکی در رسیدگی و برخورد با تخلفات احتمالی جامعه پزشکی افزود: ۴۶ درصد پرونده‌ها در دادسراهای انتظامی ثبت و برای آنها کیفرخواست صادر شده است. وی همچنین گفت: سال گذشته مجموعا ۳۱ مورد محرومیت کشوری از طبابت داشتیم که تنها یک مورد آن مادام‌العمر بود و مابقی از 6 ماه به بالا بوده است. معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها مربوط به اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است. همچنین معمولا کیفرخواست‌هایی که صادر می‌شود در تهران بیشتر از سایر استان‌هاست.
***
هشدار جدی برای اپیدمی تزریق آمپول «نوروبیون»
عضو انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران گفت: مصرف آمپول نوروبیون که طی سال‌های اخیر رواج غیرقابل تصوری یافته است، می‌تواند به عارضه کبد چرب غیرالکلی و در نهایت نارسایی کبدی منجر شود. دکتر فرناز مشیری افزود: برخی ویتامین‌های پیچیده در میان خانواده «ب» نیز بر عملکرد کبد تاثیر می‌گذارند و برخلاف سایر ویتامین‌های محلول در آب، کبد می‌تواند ویتامین «ب12» را همانند ویتامین‌های محلول در چربی برای استفاده‌های بعدی خود تا چند سال ذخیره کند. وی اظهار داشت: به‌طورکلی ویتامین‌های پیچیده گروه «ب» برای حفظ سلامت بدن ضروری است ولی با این ‌حال، مانند ویتامین‌های محلول در چربی، چنانچه بیش‌ازحد نیاز از ویتامین‌های خاص گروه «ب» مصرف کنیم احتمالا با آسیب‌های کبدی در آینده روبه‌رو خواهیم شد. مشیری ادامه داد: محل متابولیزه شدن ویتامین «ب۱۲» همانند برخی دیگر از داروها در کبد است و همین مساله موجب تحمیل بار فراوانی بر این عضو حیاتی می‌شود. وی با بیان اینکه آمپول نوروبیون طی سال‌های اخیر متقاضیان فراوانی پیدا کرده و اغلب مردم به دلیل تقویت قوای جسمانی از آن استفاده می‌کنند، افزود: این دارو حاوی برخی ویتامین‌های گروه «ب» است که بار کبدی را جهت متابولیزه شده افزایش می‌دهد. وی افزود: ویتامین «ب12» (کوبالامین) در صورت داشتن ذخیره مناسب در کبد می‌تواند حداکثر برای مدت ۴ سال نیاز فرد سالم را پاسخگو باشد.
***
حوزه‌های امتحان نهایی به دوربین مدار بسته مجهز می‌شوند
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و‌پرورش گفت: برای تامین امنیت آزمون‌های نهایی، حوزه‌های اجرا به دوربین مدار بسته و راکت‌های سیگنال‌یاب مجهز می‌شوند. محسن زارعی در رابطه با موضوع برگزاری آزمون نهایی خردادماه اظهار داشت: طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد و این میزان در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد. وی افزود: پیش از این برنامه درسی، آموزش معلم و یادگیری در حاشیه قرار گرفته بود و تمرکز به تست‌زنی بود اما با این مصوبات، مرجعیت مدرسه و معلم دوباره بازمی‌گردد. این مصوبه توجه دانش‌آموزان را به یادگیری عمیق معطوف می‌کند. وی ادامه داد: امکان طراحی سوال را همه دبیران دارند و پس از غربال کردن، سوالات در اختیار طراحان قرار می‌گیرد. پس از این شناسایی، طراحی همه آزمون‌های داخل و خارج از کشور در فضای قرنطینه انجام می‌شود، سپس سوالات رمزگذاری می‌شود و در اختیار رئیس حوزه قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه تصحیح الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: سامانه و فرآیند مورد تایید همه استان‌ها قرار گرفته است، مشخصات دانش‌آموزان در برگه رمزینه شده است و هر مصحح برگه دانش‌آموزان سایر استان‌ها را تصحیح می‌کند.
***
آغاز جریان مولدسازی و فروش اموال جمعیت هلال احمر
مدیرکل امور املاک و موقوفات هلال‌احمر از آغاز جریان مولدسازی و فروش اموال فاقد بهره‌برداری جمعیت هلال‌احمر خبر داد. محمد ناطقی در رابطه با اقدامات کارگروه مولدسازی و فروش اموال مازاد گفت: کارگروه مولدسازی و فروش اموال مازاد، مدتی است که فعالیت خود را در جمعیت هلال‌احمر آغاز کرده و وفق ضوابط اجرایی مصوب شورای عالی جمعیت هلال‌احمر، سازوکاری معادل کارگروه‌های متشکله در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در جمعیت نیز به وجود آمده است. وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه مولدسازی این است که حجم بالایی از املاک بلااستفاده و فاقد بهره‌برداری در جمعیت شناسایی شده و با راهبردهای ترسیم شده از جمله فروش، تبدیل به احسن، تعریف پروژه‌های درآمدزایی و بعضاً با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار و بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گیرند. وی اظهار کرد: امروز در جمعیت هلال‌احمر انباشتی از املاک وجود دارد که در صورت تقویت نگرش مولدسازی و ایجاد سرمایه پایدار قطعاً سرمایه عظیمی‌برای رشد اقتصادی و نیل به اهداف و مأموریت‌های هلال‌احمر خواهد بود. مرحله نخست فعالیت‌های کارگروه مولدسازی، در قالب فروش اموال مازاد و تعریف پروژه‌های عمرانی با حجمی ‌بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در جمعیت هلال‌احمر آغاز شد و با مشارکت سایر استان‌ها، این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

Page Generated in 0/0411 sec