printlogo


کد خبر: 262767تاریخ: 1402/2/25 00:00
مدیریت بحران برای خیزش گرد و غبار و باد شدید در تهران به صورت آماده‌باش درآمد
تداوم بارش‌های بهاری در اغلب استان‌ها

بارش‌های بهاری همچنان در اغلب استان‌های کشور ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی این بارش‌ها به صورت پراکنده تا پایان هفته تداوم دارد. رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در نیمه شمالی ایران خبر داد. صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، دوشنبه (امروز) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همچنین در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. وی خاطرنشان کرد سه‌شنبه (فردا) بارش در مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت‌ و در نواحی شمال شرق، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. 
ضیاییان  ادامه داد: چهارشنبه 27 اردیبهشت در بخش‌هایی از شرق کشور و سواحل غربی دریای خزر و همچنین پنجشنبه 28 اردیبهشت در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: طی روز دوشنبه (امروز) در اغلب مناطق کشور بویژه در مرکز، جنوب و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک می‌شود. این شرایط سه‌شنبه (فردا) نیز در مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور انتظار می‌رود. ضیاییان در ادامه تصریح کرد: روزهای آینده در نوار غربی کشور وزش باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی 2 روز آینده در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود، افزود: تا چهارشنبه شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. 
* صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران تهران
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود توده گرد و غبار و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این استان هشدار داد. 
حامد یزدی‌مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باد شدید و ورود ذرات گرد و غبار استان تهران گفت:‌ طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش نسبتا شدید وزش باد تا اواخر وقت دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، مدیریت بحران تهران به حالت آماده‌باش درآمده و دستگاه‌های مربوطه را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است.  
یزدی‌مهر افزود: در حال حاضر هشدار نارنجی سازمان هواشناسی صادر و متعاقبا ابلاغ این هشدار و دستورات لازم توسط اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های عضو ستاد بحران انجام شده است، لذا به افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص و گروه‌های حساس توصیه می‌شود دوشنبه 25 اردیبهشت  از حضور در محیط سرباز بپرهیزند و خود را در معرض گرد و غبار قرار ندهند.

Page Generated in 0/0085 sec