printlogo


کد خبر: 262772تاریخ: 1402/2/25 00:00
اخبار

پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به مردم فلسطین:
تا ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی به حمایت از مقاومت ادامه می‌دهیم
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به گروه‌های مقاومت تأکید کرد مجاهدان قدس و کرانه باختری و سراسر سرزمین فلسطین ثابت کردند صبح پیروزی نزدیک است.در پیام فرمانده نیروی قدس سپاه آمده است: فرماندهان و مجاهدان گروه‌های مقاومت، ایستادگی کردند و به  تجمیع قوا ادامه دادند؛ اقدامی که دشمن را می‌ترساند و پیروزی به ارمغان می‌آورد. وی با بیان اینکه مردم و مجاهدان غزه با وجود محاصره، ابزارهایی برای عزت، دفاع و جهاد، خلق می‌کنند، خطاب به رزمندگان مقاومت گفت: ‌ای فرماندهان اتاق عملیات مشترک! حماسه جدیدی در تاریخ نبرد رقم زدید و مجددا ثابت کردید می‌توانید هیمنه دشمن را در هم شکنید و آن را شکست دهید. سردار قاآنی خاطرنشان کرد: شما با همکاری و اتحاد خود، توانستید پیروزی دیگری به پیروزی‌های قبلی خود اضافه کنید. این پیروزی‌ها، گام‌های ثابتی به سمت پیروزی نهایی است. ایران هم همچنان از ملت و مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد. ایران به تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داد تا رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین، ریشه‌کن شود. وی در پایان از رزمندگان حزب‌الله لبنان و همه گروه‌های مقاومت، به خاطر ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی قدردانی کرد.
***
تشکر اسماعیل هنیه از ایران
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی درباره آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنگ 5 روزه از تمام طرف‌هایی که از فلسطین حمایت کردند تقدیر و تشکر کرد. وی گفت: از تمام ملت‌های عربی و اسلامی و کشورهایی که در کنار مقاومت و فلسطین ایستادند و در ایجاد موازنه قدرت با دشمن صهیونیستی سهیم بودند بویژه ایران و حزب‌الله لبنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. هنیه همچنین از تلاش‌های مصر، قطر و سازمان ملل در راستای ایجاد آتش‌بس تمجید کرد.
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
پهپادهای ایرانی از کارآمدترین پهپادهای دنیا هستند
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه همه سامانه‌های پدافند هوایی در سراسر کشور در سطح بسیار خوبی ارتقا یافته‌اند، اظهار داشت: تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ردیف بهترین تجهیزات دفاعی به‌روز دنیا محسوب می‌شود. وی افزود: دشمنان به‌خوبی می‌دانند که نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای سامانه‌های قدرتمندی است و ما آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستیم. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین درباره الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه‌های این نیرو لحظه به لحظه در حال تغییر و بهینه‌سازی هستند. وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی دائماً در حال پیشرفت بوده و ما در مقاطع مختلف زمانی، شاهد اضافه شدن سامانه‌هایی هستیم که در داخل کشور و به دست جوانان و نخبگان ایرانی ساخته می‌شود. امیر صباحی‌فرد سپس با اشاره به اذعان دشمنان به توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی عنوان کرد: پهپادهای ساخته شده به دست نیروهای مسلح کشورمان از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: پهپادهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بهترین و کارآمدترین پهپادها در دنیا محسوب می‌شوند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف به اجرای ماموریت بپردازند.
***
اتهام زنی دوباره زلنسکی علیه ایران
رئیس‌جمهور اوکراین که در ماه‌های اخیر لفاظی علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرده است، در مصاحبه‌ای تازه، اتهام‌زنی‌ها علیه ایران را تکرار کرد. بنا بر گزارش «اوکرینفورم» ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه‌ای که به صورت زنده از کانال یوتیوب دفتر ریاست جمهوری اوکراین پخش شد، به رسانه‌های جمعی ایتالیا گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آنها [روسیه] تولید می‌کنند کاهش یافته است اما با این‌ حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از هزار پهپاد ساخت خود و دیگر تسلیحات را به آنها [روسیه] فروخته‌ است. سلاح‌های دیگری هم وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آنها اخیرا چنین اقدامی کرده‌اند». این نخستین‌بار نیست که رئیس‌جمهور اوکراین به همراه متحدان غربی خود چنین اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند.مقام‌های جمهوری اسلامی با رد این ادعاها تأکید کرده بودند فروش پهپادهای ایران به روسیه به دوران قبل از جنگ اوکراین مربوط بوده و ایران از نحوه استفاده چنین پهپادهایی هیچ اطلاعی ندارد.
***
رابطه با روسیه و چین فشار تحمیلی آمریکا به ایران را کاهش داده است
کارشناس مسائل بین‌الملل درباره روند مواضع غربی‌ها در قبال تداوم مذاکرات و از سویی فشار سیاسی علیه ایران، گفت: سیاستی که همیشه آنها داشته‌اند این است که از طرفی بر «گفت‌وگو و دیپلماسی» تاکید دارند و در عین حال به توافق هم دست پیدا نمی‌کنند، از سویی هم امید دارند تا از طریق فشار بر ایران بویژه «فشار اقتصادی» که منجر به شورش‌ها در ایران شود، نظام را وادار کنند به خواسته‌های آمریکا تن دهد. امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با ایرنا یادآور شد: در همین راستا پاییز سال گذشته شاهد اتفاقاتی در ایران بودیم که متعاقب آن آمریکایی‌ها گفتند مذاکرات برجام اولویت ما نیست و نه‌تنها مذاکره‌ای هم انجام نمی‌دادند، بلکه هر روز آمریکا، اروپا و متحدان آنها «فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی» را افزایش می‌دادند. وی گفت: از این‌ جهت آمریکایی‌ها فهمیدند ایران تن به خواسته‌ آمریکا نمی‌دهد ولی شرایط خیلی به نفع آمریکایی‌ها نیست، چون جنگ اوکراین پیش آمد، معادلات در سطح نظام بین‌الملل تغییر کرد، ایران با روسیه و چین رابطه بسیار نزدیکی دارد و این رابطه فشار تحمیلی آمریکا بر ایران را تا حدودی کاهش یا تعدیل می‌کند.

Page Generated in 0/0061 sec