printlogo


کد خبر: 262787تاریخ: 1402/2/27 00:00
اخبار

شروع پخش برنامه‌های جدید در شبکه نسیم
مسابقه کمدی «خوش‌نمک» به همراه چند برنامه دیگر از تولیدات جدید شبکه نسیم است که از این هفته روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی شبکه نسیم، «خوش‌نمک» یک مسابقه کمدی به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان است که از سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
این مسابقه در ۲ فصل ۷۰ قسمتی در حال تولید است و در هر قسمت از این مسابقه ۵ شرکت‌کننده که از شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشورمان گرد هم آمده‌اند، برای اثبات بامزگی خودشان با هم رقابت می‌کنند.
در پایان هر قسمت یک نفر که بیش از همه موفق به خنداندن تماشاگران حاضر در سالن شده و آرای بیشتری از حضار کسب کرده باشد به مرحله بعدی راه پیدا خواهد کرد. همچنین کسی که کمتر از همه لبخند به لب تماشاچیان آورده باشد به عنوان «خوش‌نمک» آن قسمت انتخاب می‌شود. فرد خوش‌نمک تندیس یادگاری برنامه را دریافت می‌کند و طی یک خداحافظی از دور رقابت خارج می‌شود. هدف اصلی خوش‌نمک خلق لحظاتی خوش و جا انداختن فرهنگ شوخ‌طبعی و پذیرش شوخی‌ است.
پیش‌تولید این مسابقه دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و پخش آن از سه‌شنبه این هفته آغاز خواهد شد. دیگر برنامه جدید استعدادیابی طنز شبکه نسیم به نام «بگو بخند» نیز پخش خود را آغاز خواهد کرد که زمان آن نیز متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
«بی‌گمان» به نمایشگاه کتاب رسید
فاطمه افشاریان، نخستین مجموعه شعر مستقل خود را با عنوان «بی‌گمان» به چاپ رساند و این کتاب به سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده مطرح کشور در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «شاعر این دفتر بیش از همه به داشته‌های خود تکیه کرده است و امینم که بگویم همین نخستین دفتر شعر این فاطمه بنت شهید ما، شعری است زلال، پاک، نجیب و بی‌نقاب که در آن زمزمه‌های زنی فاطمی را می‌توان شنید با شعرهایی که عطر گل نرگس دارد و گل محمدی و خوشا به حال من که بر این دفتر شهادت‌نامه نوشتم و خوشا بر او که فردایش آفتابی‌ترین است.
در بخشی از شعر «سربه راه» در این کتاب آمده است: 
روضه خوان گفت: بی‌گمان، امشب
مادرش میهمان هیات ماست
در حدیث آمده که فاطمه هست
هر کجا روضه‌ای چنین برپاست
در بخشی از شعر «دلتنگی» این کتاب می‌خوانیم:
هر روز سلامت کنم‌ ای عشق از اینجا
دلبسته ایرانم و دلتنگ عراقم 
گفتنی است؛ این کتاب شامل 21 شعر و در 75 صفحه توسط نشر شاعران پارسی زبان به چاپ رسیده است.
***
وزیر ارشاد: 
ساخت سریال با بهره‌گیری از ادبیات غنی انقلاب اسلامی موضوع مهمی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه سوره مهر درباره سریال «سوران» که با اقتباس از یک کتاب ساخته شده است سخن گفت.
به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی اسلامی عصر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ در حاشیه بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جریان ساخت سریال «سوران» قرار گرفت. وی هنگام بازدید از غرفه انتشارات سوره مهر، از معرفی این سریال در نمایشگاه کتاب تهران که بزودی روی آنتن رسانه ملی می‌رود، استقبال و اقتباس از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب را اتفاقی مثبت قلمداد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری به استقبال مخاطبان هنگام پخش سریال از آن، بیان کرد: مساله اقتباس، مساله مهمی است که نیاز به اهتمام ویژه دارد. الحمدلله سازمان سینمایی سوره بحث اقتباس را در دوره جدید مدیریت خود به جد دنبال می‌کند که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به تله‌تئاتر «کاتب اعظم» اشاره کرد. همچنین فیلم سینمایی «هِناس» که برگرفته از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد بود، هنگام اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد.
وی عنوان کرد: ساخت سریال با بهره‌گیری از ادبیات غنی انقلاب اسلامی بویژه تاریخ مبارزات مرزنشین‌های ما، موضوع مهمی است که تحقق آن در نمونه «سوران»، همان نیروی جوانی است که از آن سخن می‌گوییم. نشست تخصصی بررسی اقتباس از کتاب در محل کوشک کتاب نمایشگاه، نشان کتاب با نمایی از سکانس‌های مختلف اثر، بروشور معرفی «سوران» و کارت پستال معرفی شخصیت‌های اصلی همراه با دیالوگ‌های مختلف از زبان آنها در معرفی قصه، از جمله برنامه‌های طراحی‌شده برای معرفی سریال «سوران» برای مخاطبان کتاب است.

Page Generated in 0/0054 sec