printlogo


کد خبر: 262796تاریخ: 1402/2/27 00:00
اخبار

پیش‌بینی  AFC از کار راحت ایران در مرحله گروهی جام ملت‌ها
کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش‌بینی کرد تیم‌ ملی ایران به عنوان نخستین تیم گروه C جام ملت‌های آسیا صعود کند. تیم‌ ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با تیم‌های امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین هم‌گروه است. روزنامه البیان امارات به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد ایران و امارات 2 شانس اصلی صعود از این گروه هستند. بر اساس پیش‌بینی  AFC، تیم‌ ملی ایران که 3 بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و سال ۲۰۱۹ هم تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفته بود، به عنوان نخستین تیم و صدرنشین راهی مرحله بعد می‌شود.  همچنین امارات بعد از ایران و با قرار گرفتن در رده دوم صعود خواهد کرد. جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا ابتدا قرار بود به میزبانی کشور چین برگزار شود که چینی‌ها چند ماه مانده تا شروع این رقابت‌ها از میزبانی انصراف دادند.  در نهایت کشور قطر برای برگزاری مسابقات داوطلب شد و به همین دلیل جام ملت‌ها با تاخیر و اوایل سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. این مسابقات در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود که 2 تیم اول هر گروه در کنار 4 تیم برتر رده سوم به مرحله حذفی
می‌روند. 
***
غول‌های‌ فوتبال عربستان مجوز حرفه‌ای گرفتند
با اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال عربستان، تنها 8 باشگاه این کشور مجوز حرفه‌ای کسب کردند و 4 باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند. سازمان لیگ فوتبال عربستان، دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد 8 باشگاه الهلال، الفیحا، الاتحاد، النصر، الفتح، ابها، العداله و الباطن مجوز حرفه‌ای را به دست آورده‌اند. 8 باشگاه دیگر از جمله الشباب، الوحده، الخلیج و التعاون در کسب مجوز حرفه‌ای ناکام بوده‌اند. به این ترتیب تیم‌های الهلال، الفیحا، النصر و الاتحاد 4 نماینده عربستان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و مشکلی برای شرکت در این رقابت‌ها ندارند. حضور کریستیانو رونالدو با تیم النصر در این رقابت‌ها قابل توجه است. این در حالی است که فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران هنوز به صورت رسمی خبری درباره مجوزهای حرفه‌ای منتشر نکرده است. از ماه‌ها قبل بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای در پرونده مطالبات مالی آندره‌آ استراماچونی مطرح بود که بارها از سوی بعضی مسؤولان ورزش تکذیب و تایید شده است. در روزهای اخیر هم بحث عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه پرسپولیس به دلیل بحث مالکیت مشترک با استقلال رسانه‌ای شده که فدراسیون فوتبال واکنشی به آن نشان نداده است. استقلال و پرسپولیس فصل گذشته به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای و ایرادات متعدد کنفدراسیون فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. 
***
دلیل دستگیری فوتبالیست کره‌ای در چین مشخص شد
مقامات چینی خبر دستگیری یکی از بازیکنان تیم‌ ملی کره‌جنوبی در این کشور را تایید کردند. دفتر وزارت خارجه چین از بازداشت سون‌ جون ‌هو، بازیکن تیم‌ ملی کره‌جنوبی که در سوپرلیگ چین در استان لیائونینگ در شمال شرق این کشور شاغل است خبر داد. رسانه‌های کره‌ای روز جمعه از دستگیری این بازیکن 31 ساله در فرودگاه شهر شانگهای خبر داده بودند اما این خبر توسط مقامات چینی تایید و دلیل آن عنوان نشده بود. حالا مشخص شده دلیل بازداشت بازیکن کره‌ای ارتباط با یک پرونده فساد در فوتبال و تبانی است. در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی اعلام کرد نمایندگانی از این کشور به چین سفر خواهند کرد تا به طور دقیق در جریان جزئیات اتهام نسبت داده شده به سون قرار بگیرند. سون جون هو، یکی از چندین فردی است که طی 3 ماه گذشته به دلیل دست داشتن در تبانی در فوتبال چین دستگیر شده‌اند.  او سال 2021 به استان شاندونگ چین رفت و به عنوان یک هافبک برای تیم شاندونگ تایشان بازی می‌کرد.  در همان سال، این تیم قهرمان بالاترین سطح فوتبال باشگاهی چین شد. سون جون هو، با 20 بازی ملی یکی از بازیکنان سرشناس تیم‌ ملی کره‌جنوبی است که سال گذشته هم در جام‌جهانی 2022 برای تیم‌ ملی این کشور بازی کرد. فوتبال چین از مدت‌ها قبل درگیر مساله رشوه و تبانی بوده که این موضوع ضربه سنگینی به تلاش‌های این کشور برای تحقق اهداف جاه‌طلبانه‌اش ‌زده است. در همین راستا، پس از شروع مجدد مسابقات فوتبال در انتهای پاندمی کرونا در ماه فوریه، حتی رئیس اتحادیه فوتبال چین، چن ژو یوآن به اتهام تخطی جدی از قوانین و مقررات دستگیر شد. 
***
مخالفت باشگاه نساجی با درخواست سازمان لیگ فوتبال
درخواست سازمان لیگ برای قرار گرفتن یکی از جایگاه‌های پشت دروازه برای هواداران پرسپولیس با مخالفت باشگاه نساجی مواجه شد. تیم‌های فوتبال نساجی و پرسپولیس در چارچوب هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر فردا از ساعت 18 در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم می‌روند. بر همین اساس عصر دوشنبه مسؤولان سازمان لیگ برای بررسی شرایط ورزشگاه شهید وطنی به قائمشهر رفتند. در جلسه‌ای که  در حضور  مسؤولان شورای تامین استان‏، مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و همچنین ‌ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل نساجی در محل استانداری مازندران برگزار شد، مسؤولان سازمان لیگ خواستار قرار گرفتن هواداران پرسپولیس در جایگاه پشت دروازه بودند که این موضوع با مخالفت مدیرعامل باشگاه نساجی مواجه و قرار بر این شد هواداران پرسپولیس در جایگاه پشت نیمکت تیم میهمان قرار بگیرند. 

Page Generated in 0/0049 sec