printlogo


کد خبر: 262803تاریخ: 1402/2/27 00:00
اخبار

پویش هلال‌احمر برای خرید کتاب در مناطق محروم
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای پویش «کتاب آباد» با هدف تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم خبر داد. وحید سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت:‌ یکی از خدمات و اهداف جمعیت هلال‌احمر کشورمان ارائه خدمات بشردوستانه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای انجام امور داوطلبانه و مردم‌یاری است. در همین راستا نیز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با مشارکت یکی از بانک‌های کشور طرحی به نام «کتاب‌آباد» را به اجرا درآورد که در واقع یک پویش سراسری برای استفاده از مشارکت مردم در تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این پویش همزمان با هفته کتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شده است، گفت: در اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۰*۱۱۲* در اجرای این طرح مشارکت کنند. سلیمی با بیان اینکه کمپین «کتاب‌آباد» با شعار آگاهی و آبادی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری این کد دستوری مبالغ دلخواه خود را برای مشارکت در این طرح پرداخت کنند. تمام مبالغی که از طریق این کد دستوری پرداخت شود، صرفا برای تجهیز کتابخانه‌ها و خرید کتاب در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور صرف خواهد شد و گزارش آن همچون دیگر اقدامات داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر به اطلاع مردم خواهد رسید.
***
آغاز واگذاری سهام به فرهنگیان از ۳۱ اردیبهشت
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان را در قالب طرح ارزش مالکانه اعلام کرد و گفت: اقدامات لازم انجام شده و واگذاری سهام در روز ولادت حضرت معصومه(س)، ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود و اطلاع‌رسانی لازم به فرهنگیان درباره جزئیات سهام دریافتی انجام می‌شود. حمیدرضا نجف‌پورکردی با بیان اینکه در حوزه سودآوری، کمیته‌های تخصصی تشکیل و مولفه‌های سودآوری مشخص شدند، گفت: اکنون برنامه‌ریزی‌ها به ثمر نشسته و امسال ۱۰۰ درصد برنامه‌های ما در راستای سودآوری محقق خواهد شد. وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان ۴ هلدینگ و تعداد کثیری شرکت دارد که همگی باید شفاف‌سازی و تعیین تکلیف می‌شدند. پس از احصای ارزش واقعی هر شرکت و هلدینگ، سهم هر معلم را به وی تخصیص می‌دهیم، بنابراین برای تخصیص سهم به هر معلم، اقدامات لازم انجام و تمام شرکت‌ها در مسیر بورسی شدن قرار دارند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه متاسفانه اعتماد به صندوق هنوز به طور کامل بازنگشته است و هنوز معلمان اطمینان ندارند که آیا این طرح عملیاتی خواهد شد یا خیر اظهار کرد: اطمینان می‌دهم‌ که زیرساخت‌های لازم فراهم شده است. در چند روز آینده طبق مدلی که احصا کردیم بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کارافتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند ارزش مالکانه را دریافت می‌کنند و سهامدار می‌شوند.
***
فرصت کوتاه ۵ ساله برای افزایش جمعیت
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به برنامه بنیاد برای تدوین اطلس جمعیت با بیان اینکه بنیاد به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی جایزه ملی جمعیت نقش رصد و اتاق وضعیت جمعیت در کشور را بر عهده دارد، گفت: با توجه به اینکه لازم است آمار دقیقی از وضعیت جمعیتی و نرخ باروری در کشور را به دست آوردیم و به‌روزرسانی کنیم، اطلس ملی جمعیت یکی از ابزارها برای ایجاد اتاق ملی جمعیت است. حمیدرضا علیان‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین اطلس ملی جمعیت، اظهار کرد: وضعیت فعلی نرخ رشد جمعیت چندان مطلوب نیست و نرخ موالید سال قبل این موضوع را تایید می‌کند. اگر چه آن سقوطی که پیش‌بینی می‌شد کاهش پیدا کرده اما باید برای آحاد جامعه وضعیت جمعیت کشور تبیین و ترسیم شود. وی با اشاره به فرصت کوتاه ۴ تا ۵ ساله برای افزایش جمعیت و با بیان اینکه وضعیت فرزندآوری و نرخ باروری مناسب نیست، افزود: اگر این فرصت را از دست دهیم وارد تهدیدات بعدی خواهیم شد. وی خاطرنشان کرد: در راستای تدوین اطلس جمعیت، از طریق محوریت ستاد ملی جمعیت، آمار را از مرکز آمار و سایر بخش‌های مرتبط به دست می‌آوریم.

Page Generated in 0/0058 sec